Ik zat gisteren een beetje te neuzen op ome Ali en kwam de Pagani Design PD-YS005 (https://a.aliexpress.com/_u9ymoM) tegen.
Na wat ‘onderzoek’ kwam ik te weten dat het redelijk spul is voor het geld.
Ook zag ik dat er op HF al wat mensen zijn die dit merk hebben, maar deze ben ik nog niet tegen gekomen.
Heeft iemand deze al in handen gehad?
Ik moet zeggen dat ik het er wel OK uit vind zien.
Het is wat je kunt verwachten voor die prijs. De foto’s zijn digitaal bewerkt, lijkt zo the real deal.
Ver weg van de werkelijkheid.
Ik zou mijn geld dan in iets van Casio, Citizen of Seiko stoppen.
Leuke renders van een compleet gejat ontwerp. Kwaliteit zou ik met een korrel zout nemen bij dit soort merken… Ik zou liever een kijken bij wat andere merken. Citizen, Seiko, Orient bijvoorbeeld maken voor een beperkt budget veel betere horloges.
Je krijgt absoluut meer dan je verwacht hoor voor dat geld. Een spec list waar je U tegen zegt en de afwerking doet echt niet onder vergeleken met een seiko bijvoorbeeld.
Ik ben pas sinds Covid serieus bezig met horloges en ik lees erg vaak dat de kwaliteit slecht is van Chinese horloges. Het toppunt is wel het YouTube kanaal van Jenni Elle. Zonder ook maar de kast open te maken beweerd die dat de jewels van plastic zijn. Komt op mij over als een domme gans, maar wie weet zijn er uurwerken met plastic jewels.
Maar wat ik nergens kan vinden zijn artikelen of filmpjes van iemand die werkelijk kijkt hoe slecht het wel niet is. Toevallig heb ik via mijn werk toegang tot industriele shakers die worden gebruikt om electronica te testen op vallen, wilde bewegingen enz. Daar heb ik nu drie van die Chinese horloges in ‘hangen’ sinds begin dit jaar en 1 Zwitsers horloge. Tot nu toe zie ik geen problemen. Maar wie weet komen die nog.
Mijn eigenlijke vraag is heeft iemand referenties naar kwaliteitsonderzoeken van Chinese horloges? Of is het misschien allemaal gebaseerd op opinies en vermoedens?
Dit is een serieuze vraag. Wil het graag weten en ook anekdotische ervaringen van 1 persoon met 1 type zijn welkom. Dit is absoluut geen rant over dat Zwitserse horloges te duur zijn of niet goed zijn
Wat betreft die renders: dat is helemaal waar. Maar als je wat filmpjes bekijkt van mensen die het ‘reviewen’ dan wordt snel duidelijk hoe ze in het echt zijn.
Bedankt voor de info. In mijn (informele) test heb ik een NH35 (waarschijnlijk Seiko), een Miyota 8 series, een Chinese kloon van een Seiko uurwerk (onbekend merk) en een ETA2834.
Voor het geld, is het echt niet verkeerd hoor.
Zelf geef ik de voorkeur voor San Martin horloges (met NH35A uurwerk). Ook Chinees, iets duurder, maar van zéér goede kwaliteit, die echt niet voor een Zwitser onder doen. Afwerking is gewoon top.
Er zijn meer Chinese merken die ook mooi spul maken.
Ik heb liever een goede Chinees, dan een matige Zwitser.
Heb hem op dit moment in het blauw staan maar ga hem toch weer terugtrekken denk ik.
Merk dat ik 'm best vaak pak omdat ie gewoon heel lekker draagt…
hij is wel zwaar, beetje top zwaar maar de kastvorm en de band zitten gewoon fijn op de pols.
Uurwerk is niet het meest betrouwbare schijnt, daar moet je een beetje geluk mee hebben.
Die pepsi gmt of “rootbeer” lijkt me ook wel leuk om een xtje te proberen.
Veel van die Chinezen hebben of een Seagull, Miyota of een Seiko NH35 aan boord. Niks mis mee in technisch opzicht. Wat ze in een GMT stoppen weet ik niet, maar tante Jenni neem ik niet bijster serieus.