Het verschil zie je dan toch wel.
Wat is het ref nr van deze?
Ja wat moet je vinden van goedkope hommage “kopieën” niet mijn ding, kies voor iets eigens of anders het origineel
Waarom zou je een merk willen supporten wat enkel anderen kopieert denk ik dan
Tja, Pagani staat niet bekend om eigen designs. Dat is het negatieve. Dat tesamen met de lelijke naam op de plaat.
Het positieve???
Ik heb zelf ook een Pagani en ik kan je zeggen, de bouwkwaliteit is waanzin voor die prijs, hoe dan???
Solid endlinks, geschroefde links, verder een goed afgewerkte bracelet (behalve de uitermate bedroevende dive extension welke niet nodig was geweest… gelukkig heb je er ingeklapt geen last van!!), geschroefde kroon met logo, prima bouwkwaliteit van de kast en saffier. Het uurwerk moet zich nog bewijzen qua betrouwbaarheid en verwacht er niet veel van, maar hij snort al wel een tijd binnen COSC niveau!
En ik hoor alleen maar dat je krijgt wat je op de fotos ziet, had ik zelf ook dus tja…
Als ze nu eens zouden komen met eigen designs en geen naam meer op de plaat dan zou het fantastisch zijn.
Kijk, deze fotos zeggen genoeg…
Een PT5000 uurwerk schijnt nog net wat beter te zijn dan NH35. Cronos horloges hebben b.v. dit mooie uurwerk.
Ik heb echter nooit problemen met MH35 gehad. (Afkloppen…).
Ik heb geen moeite als men een (bijna) kopie maakt. Zolang ze maar hun eigen merk er op zetten en niet Omega, Rolex etc. want daar heb ik een broertje dood aan.
Ik heb zowel een Zwitserse als een Chinese gehad en ga het liefst voor dat hoge gilletje
Denk niet dat het daar mee te maken heeft. sommige mensen zien geen reden om duizenden euros aan een horloge uit te geven. maar wel verliefd zijn op het model. dus dan is een goede hommage de perfecte oplossing
Het blijft een “ikwilwelmaarikkannietklokje”
Er staat tenminste geen valse naam op de wijzerplaat. Hoeveel mensen kopen er niet een vervalsing, die je laat denken dat het iets is dat het niet is? Hoewel ik zelf niet de grootste fan ben van hommages zie ik dat liever dan een vervalsing.
Ik denk dat een heleboel mensen niet zomaar de bedragen los op de plank hebben liggen die gevraagd worden voor een premium horloge, en als je die look nou heel mooi vindt is er niets mis met het kopen van zo’n PD naar mijn mening. Nee, het is geen origineel design, maar dat zijn er wel meer niet.
Maken meer (gerenomeerde) merken zich daar niet schuldig aan van tijd tot tijd?
Met bovenstaande twee reacties eens. Als je het horloge mooi vindt gewoon kopen. Zou me op dit punt geen zorgen maken over mening van anderen, voor zover het horloge überhaupt herkend gaat worden in het dagelijks leven
Ik heb geen waardering voor kopieerwerk in ieder geval. Met andermans design aan de haal gaan. Maar ieder z’n ding.
hahaha ach, ieder zijn ding inderdaad
En een hommage is het al zeker niet… gewone design jatwerk
Ja natuurlijk. Ik zou de realdeal wel willen maar kan het inderdaad niet. Daar schaam ik me ook niet voor. Ik heb een jong gezin met 2 kinderen en we hebben het zeker niet slecht, maar 9000 euro voor een horloge gaat hem niet worden voor ons.
Dat maakt verder ook niet uit. Ik vind dit wel leuk en momenteel is dit mijn “fase” in de hobby.
Wat ik wel grappig vind is dat bijvoorbeeld een bulova super seville dan wel weer gewaardeerd word en dit word afgezet als rip-off. Das toch humor of niet dan🤣
Het gaat niet om het feit wie ‘een echte’ wel of niet kan /wil betalen. Geef dan dat bedrag uit aan een merk dat wel zichzelf is. Dit blijven imo copycats maar dan zonder de oorspronkelijke merknaam erop.
Ja! Goed idee! laten we voor het zelfde geld een seiko kopen met een quartz uurwerk, mineraalglas en holle endlinkjes! Dan krijg je pas echt waar voor je geld:joy: maar krijg je wel een horloge met een “eigen gezicht” …
Tot zover bedankt iedereen voor de inbreng!
Gelukkig mag iedereen hier het zijne van vinden.
Kopieën, hommages, rip-offs, uiteindelijk lijken veel duikers in zekere zin op elkaar en dress watches ook.
Alle merken zullen wel eens bij de buren loeren denk ik dan.
Ik was vooral benieuwd naar hands-on ervaringen met dit merk en die blijken wel in orde te zijn.
Nu nog even nadenken of ik hem ga bestellen…
Thanks iedereen
Mijn zoontje (bijna net zo groot) heeft twee Pagani horloges. Ze maken idd andere merken gewoon na. Bijna 1op1. Hij vindt dat geen probleem en iemand van 14 kan ook nog niet voor een Zwitsers merk gaan.
Nu. De kwaliteit.
Die is verrassend goed. Bouw kwaliteit echt niet normaal voor dat geld. Het uurwerk is Japans. Ik geloof zelfs van Seiko, dus dat loopt ook prima. Alhoewel, een dit uurwerk moet je, als je deze (automaat) goed hebt gezet en opgewonden, even een kik gegeven. Uit zichzelf gaat dit niet lopen. Schijnt een Seiko kwaal te zijn.