Ervaringen met Pagani PD-YS005

Zou me niet verbazen dat, omdat bulova al een geschiedenis had, een hommage als een super seville niet wordt afgeschoten.

3 likes

Zelfs sommige Zwitsers laten hun uurwerken in Azië maken. Dan draaien ze 2 schroefjes vast in Zwitserland en dan mag je er Swiss Made op zetten.

En het is breed uitlegbaar:

1 like

Denk het. Toch grappig, want echt onderbuik :slight_smile:

1 like

Nope. Er zijn normen voor, die overstijgen echter twee schroefjes.

Edit;
Je hebt je verhaal al een beetje aangevuld.

1 like

Klopt

Ietwat overdreven inderdaad. Ff tussen de regels doorlezen.:innocent:

Edit: inderdaad

Is dat zo?
Dat lees ik bijna nooit. Wat ik wel steeds lees is dat fabrikanten hun winst willen maximaliseren en daarom in Azie produceren. China is al lang niet meer ‘the place to go’, er zijn andere landen die nog goedkoper produceren.

Dus niet de consument maar de aanbieder die de drijvende kracht is.

1 like

Wat we hebben kunnen leren van Covid-19 is dat Zwitserse horloges welliswaar in Zwitserland in elkaar worden gezet maar dat het werk gedaan wordt door Italianen. Toen Covid tekeer ging in noord Italie konden de assembleurs de grens niet over en stonden de horlogefabriken in Zwitserland stil.

Volgens sommigen worden die EU burgers uit Italie uitgebuit door de Zwitsers.

1 like

Oh sorrry, praat ik je niet naar de mond? :joy::joy:

1 like

Klopt. En dat doen ze door datgene aan te bieden wat de consument wil.

Kijk naar gebruikte kleding en verantwoord geproduceerde kleding, dat neemt een vlucht. Omdat de consument dat wenst. Daar wordt op ingespeeld.

1 like

Dit komt veelvuldig voorbij in ons eigen HF wereldje.
Ik heb bijv zelf de squale 1545 gehad wat dus een kopie is van een Rolex model
Dat wist ik niet, vond de squale gewoon mooi.

Wat ik wil zeggen.
Ja, sommige kopers kunnen of willen de grote som geld voor het origineel niet neerleggen en kopen een goedkope kopie waar ze dan happy mee zijn.

Maar ik weet heel zeker dat een heel groot deel van de kopers nooit eerder het dure origineel gezien heeft.
Weten niet eens van het bestaan! Net als ik met de Squale…

Een werkelijke kopie met origineel merknaam en al kopen is wat anders.
Dat is triest.

:point_up:

Uiteindelijk zijn er maar een paar merken origineel en zijn er talloze merken welke elementen van de inconische horloges hebben ‘geleend’… Zoals je in je voorbeeld aanhaalt; squale, toch een gerespecteerd merk welke binnen het forum over het algemeen hoog hebben staan. Zelfs zij hebben elementen geleend. Dat maakt het horloge niet minder.

1 like

Onderschat de kracht van marketing niet. Correlatie is in dit geval zeker geen causatie.

2 likes

Simpelgezegd natuurlijk niet. Er zullen vast verschillen zijn tussen diverse fabrieken maar nee.

Graag gedaan natuurlijk en een gezonde discussie is altijd goed toch.

Hoef je niet verder uit te leggen, het originele Nokia was een topmerk!!!

Ja dat is erg lastig en regelmatig hele complexe maar slimme marketing drijfzand. Hoeveel mensen denken dat een Prius de wereld aan het redden was / is. Mooi gebracht maar over tientallen jaren kijkt onze volgende generatie teleurgesteld terug op onze keuzes als ze met een megaberg batterijen zitten welke voor de productie ervan de halve wereld over gereisd is om uiteindelijk in een auto te komen waarbij de batterij nauwelijks gebruikt werd.

De mensheid maakt het zichzelf zo moeilijk, ongelovelijk. Los van voor of tegenstanders met betrekking tot de Pandemie, had hier de mensheid het moment om te laten zien wat we in vele Hollywood films ons getoond was… Samenhorigheid! Zelfs de EU lukte het niet om samen te werken.
Dat is voor mij dan ook het grootste verlies wat deze tijd ons heeft geleerd. Als het erop aankomt geen mooi hollywood verhaal maar ieder voor zich :pensive:

En nu snel weer On Topic… sorry :rofl::rofl::rofl:
Tja het Rollie gevoel, ik hoop ook dat er mensen zijn die gewoon plezier van een mooi maar helaas gejat design willen ervaren zonder de “kijk mij eens een Rollie dragen” gedachte. En de discussie wat wat is laat ik lekker varen.

1 like

Ik lees de discussies over het algemeen met interesse, elke mening heeft wel een kern van waarheid.

Conclusie over mijn vraag:

• Ontwerp ziet er goed uit op de renders. Al dan niet gejat.
  • Kwaliteit ziet er goed uit, op basis van de voorbeelden hier op het HF
  • Prijs is niet overdreven, in tegenstelling tot sommige plakmerken
  • Ga ik er een bestellen?.. Geen idee, eerst maar eens wat reviews bekijken.
1 like

De Chinese uurwerken zijn beter geworden.

Daar hebben ze dan ook ruim een jaar de tijd voor gehad :wink: