Ik was in het begin enigszins sceptisch over deze heren, maar ik moet zeggen dat de kundigheid en snelheid van reageren erg goed is. Ik heb een test gedaan met mijn Frederique Constant horloge en ik kreeg een bod dat ik ook in mijn hoofd had. Uiteindelijk heb ik het niet gedaan, maar het is goed om te weten! Zijn er mensen die al een transactie hebben gedaan via www.verkoopdathorloge.nl?
Jij hebt duidelijk de voorwaarden niet gelezen. Ik had zoān naĆÆeve reactie wel verwacht en daarom de voorwaarden hierboven gepost met betreffend artikel rood omlijnt. Zelfs dit heb je over het hoofd gezien?! ļø
Stel het bod is ā¬1000,-
Je gaat akkoord.
Het horloge komt bij de juwelier.
De juwelier zegt nu dat het horloge irl tegenvalt en geeft je de keus of terugsturen tegen jouw kosten of een nieuw bod van ā¬750,-.
Aan jou de keus.
Een oeroude truc die o.a. bij horloges wordt toegepast.
Ik ga het doen met een Omega MegaQuartz die ik nog heb liggen.
Stuur alleen de fotoās op; geen horloge natuurlijk!
Ben benieuwd!
Dit zinnetje is trouwens wel āinteressantā
Nadat de juwelier of horlogehandelaar uw horloge heeft ontvangen, heeft deze 48 uur de tijd om te beoordelen of het horloge dat u wilt verkopen aan uw beschreven specificaties voldoet. Wanneer deze afwijkt van uw aangeleverde omschrijving dan worden u transportkosten in rekening gebracht.
Van dit soort ontsnapping clausules word ik niet heel enthousiastā¦maargoedā¦ben benieuwd wat er überhaupt wordt geboden voor mijn horloge. (met zoveel schakels moeten alle partijen natuurlijk wat winst afsnoepen!)
Ik denk onder de streep dat het onaantrekkelijk is voor de verkoperā¦maargoedā¦
The proof of the pudding is in the eating!
Leuk dat dit een topic is waarbij de ervaringen met verkoopdathorloge.nl worden gedeeld. Ik ben mede-eigenaar van verkoopdathorloge.nl en wil graag onduidelijkheden weg nemen over een lagere prijs krijgen wanneer het horloge bij de juwelier of horlogehandelaar ligt. Wij zijn een bemiddelingsplatform met de insteek om de beste prijs uit het horloge te halen. De offertes die je krijgt, is de prijs die je ontvangt. De juwelier of horlogehandelaar kan alleen de koop beƫindigen als het horloge niet naar de beschreven staat verkeerd of dat er sprake is van een imitatie horloge.
Mocht er nog onduidelijkheid zijn, hoor ik het graag!
Helaas komt het nog al eens voor dat het product uiteindelijk niet in de beschreven staat verkeerd volgens de aankopende partij (en niet alleen bij horloges)!
Met name bij alle sites die een āsimpeleā autoverkoop faciliteren, zoals de bekende ikwilvanmijnautoaf, is bekend dat de offerte snel wordt verlaagd bij de autodealer. Elk miniscuul steenslagje is een reden voor de koper om de prijs flink te drukken.
Kun jij vertellen hoe hoog de ātransportkostenā uitvallen indien het horloge -subjectief volgens de juwelier- niet voldoet aan omschrijving?
En wat zijn de regels waaraan de juwelier moet voldoen om het horloge te kunnen weigeren? Staan die ergens vastgelegd?
Het is opvallend en tevens vaag dat al het risico bij de verkoper wordt gelegd en dat de mogelijke kosten van terugsturen niet concreet zijn vermeld: hoeveel kost dat? En is er een maximum???
En het andere nadeel van deze constructie: er wordt niet gelijk overgestoken tussen koper en verkoper.
Vind dat niet erg aantrekkelijk (zacht uitgedrukt)
Anyway; ik ga het eens proberenā¦ik verwacht net als bij āIkWilVanMijAutoAfā een matige prijs gezien alle tussenpartijen!
Maar serieus, je stuurt je horloge op, de desbetreffende ontvanger kan er van alles mee doen, jou een bod doen waar je niet mee akkoord gaat om vervolgens je horloge weer terug te krijgen in de hopelijk oorspronkelijke staat (en onderdelen)?