Ervaringen met Verkoopdathorloge.nl?

Denk dat die (mede)eigenaar van die op de hand wekkende Oplichtingssite niet meer reageerde :rofl:

Ik denk dat diegene nog wel antwoord; e.e.a. is behoorlijk transparant opgezet met naam en toenaam.

Dat wil overigens niet zeggen dat ik mijn horloge -niet gelijk overstekend- zomaar opstuur!

Hee Jaroen,

Hierbij mijn antwoord op jouw vraag. De transportkosten verschillen per horloge omdat wij geheel verzekerd willen transporteren en zorgen uit de weg willen gaan. Het bedrag wordt berekent op basis van de offerte prijs.

De juwelier of horlogehandelaar kan de koop alleen beëindigen als er sprake is van verkeerde informatie (artikel 4.6 van onze algemene voorwaarden). Indien het horloge naar de beschreven staat verkeerd, is er geen enkele mogelijkheid vanuit de koper tot beëindiging van de koop. Als iemand verdere informatie wil over de transport omtrent zijn gegeven offerte voor zijn horloge, zullen wij die ten alle tijden beantwoorden.

Indien je verdere vragen hebt Jaroen beantwoord ik die graag.

2 likes

Duidelijk verhaal maar ik denk dat het toch prettig is om van te voren te weten wat de evt. verzendkosten kunnen zijn. Dat kan je toch duidelijk aangeven als x% van de offerteprijs met een minimumbedrag?

Wat als blijkt dat er toch iets door de verkoper over het hoofd is gezien, echter wel door koper wordt opgemerkt (hoe toevallig).

Welke actie onderneemt de koper dan en voor wie zijn de kosten bij eventuele retourzending?

Kan de koper de verkoper 1:1 benaderen met een nieuw voorstel tot aankoop?

Stel, horloge ziet er ogenschijnlijk prima uit en er komt een bod van 4k.
Horloge wordt opgehaald en bij koper (juwelier) bezorgd.

Deze merkt op dat de technische staat niet 100% is.

Gaat het horloge dan sowieso retour verkoper of krijgt verkoper in overleg met koper (tussenkomst jullie wellicht) een nieuw bod?

Ben ook wel benieuwd hoe het zit als het horloge niet in bescheven staat verkeert, of niet zo wordt beoordeelt in ieder geval.

Wat voor bedrag reken je dan voor de handelingen die je hebt moeten verrichten, los van de verzendkosten?

1 like

Ik gok dat een site als deze niet voor een HF ganger is en zich meer richt op degene die wat op zolder heeft gevonden en geen weet heeft van hoe of wat. Prijzen zullen ook gewoon tegenvallen net als IWVMAAPNL.

Gewoon niet gebruiken die service dan hoef je je er ook niet druk over te maken :smiley:

4 likes

Als in je omschrijving duidelijk staat wat de staat is en met duidelijke foto’s, dan kan de koper er toch alleen maar mee akkoord gaan? Net als hier op HF?

Garanties zijn gewoon niet te geven. De intentie lijkt me duidelijk en je zult altijd mensen hebben die eromheen proberen te werken. Maar foto’s en filmen van het inpakken moet toch echt voldoende zijn lijkt mij.

2 likes

papapage

10 likes

Juist, zo ja!

1 like

Mmm, niet als je het inpakken van de baksteen daarna achterwege laat.
Met andere woorden, het zegt helemaal niets.

1 like

Het werkt inderdaad alleen als je vloggend het inpakken en verzenden doet :joy:

1 like

Begrijpelijk dat iedereen sceptisch is. Maar bekijk het ook eens van de andere kant:
Een juwelier ziet foto’s van een mooi horloge. In de omschrijving staat dat het horloge in ‘nieuwstaat’ verkeert (die term is hier wel bekend). Nadat horloge is aangekomen blijken er her en der toch wat krassen aanwezig te zijn. Dan is het toch begrijpelijk dat de juwelier de prijs die hij had opgegeven obv ‘nieuwstaat’ niet meer wil geven.

5 likes

Helaas wel. ‘Verkeerd’ moet namelijk met een ‘t’.

9 likes

Opgelost

1 like

Zolang ik geen geld in de zak heb, gaat mijn horloge nergens heen!. Iklaatmenietoplichten.nl

Dat is dus precies het grootste bezwaar: je steekt niet gelijk over.

En dat kán hier op het forum wel mocht je dat perse willen! :slightly_smiling_face:

Dat wil toch bijna iedereen hier op het Hf.

Iemand ontmoeten die net zo maf is als jou, is toch top😃

Mwaah nee hoor; ik heb er de nodige laten opsturen (naar mezelf dus)…en ook weer verstuurd trouwens!

Ik durf hier op het forum eerder wat op afstand te kopen dan op marktplaats (pretty much a nogo op marktplaats :slightly_smiling_face: )

Merendeel van de mensen hier zijn serieus en niet van de BS! :sunglasses:

1 like