Ervaringen? Rolex Yachtmaster 116622

Beste HF-ers,

Sinds ik mijn Explorer II heb verkocht ben ik op zoek naar een vervangend horloge. In eerste instantie kwam ik uit op een Squale 1521, die ik inmiddels heb gekocht. Erg leuk ding!

Toch merk ik dat ik graag weer een Rolex in mijn collectie heb. Na veel plaatjes kijken is onder andere de Yachtmaster 116622 met blauwe dial in beeld gekomen. Ik heb dit model nog nooit in het echt gezien, en volgens mij ook nog nooit op HF langs zien komen. Zijn er misschien toch mensen die er één hebben, maar nog niet hebben getoond? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Hier een aardige review: http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=280736

Mochten de ervaringen positief zijn dan is er nog de prijs… ruim boven de 7K tweedehands. Dat heb ik er nog niet direct voor over, maar wellicht is er ergens nog een leuk dealtje te vinden.

1 like

Ik heb 'm niet meer maar blijf dit een topper vinden.

Het is een van de meest ondergewaardeerde Rolexmodellen. De kastafwerking is echt wel weer een stukje mooier dan een sub, hij ligt prachtig op de pols en de wijzerplaat is top.

Reden voor mij om hem niet te houden is de relatief kwetsbare lunette van platina.

3 likes

Wat is jouw ervaring met de lunette. Had je er snel krasjes op, of liep je constant met die angst rond? :slight_smile:

Ik lees ook dat hij 100m WR heeft, maar wel een triplock kroon. Ik ben er nog niet uit hoe ik dit moet rijmen. Zwemmen moet er toch gewoon mee kunnen?

De kleur van de wijzerplaat icm de rode wijzers vind ik echt prachtig. Evenals de maxidial.

Ik had er geen krasjes op, maar inderdaad wel de jeuk daarvoor.

En je kunt er uitstekend mee zwemmen! :wink:

Ik vind de lunette niet zo mooi… maar dat was je vraag natuurlijk niet. Geen ervaring mee…

Waarom geen GMT master?

Ik vind de BLNR wel gaaf, maar de wijzerplaat daarvan is een stukkie ‘saaier’ dan de Yachtmaster.

Bij de YM ben ik ook benieuwd hoe de gepolijste kast het in praktijk doet. PCL’s ben ik ook niet zo’n fan van. Liever brushed (combi GMT met Sub-band).

De enige Yachtmaster die ik serieus zou overwegen… <3

8 likes

Ik ga nooit goud/staal dragen maar dit is echt een bjoetie. Mooiste G/S sport Rolex.

2 likes

Diamond point @ Gassan Amsterdam op de Dam heeft er 1 in de vitrine liggen, kan je lekker tegen het glas aan gaan likken :yum:

3 likes

Heel mooi ding, er gaaf die blauwe wijzer plaat.
Wat vind je van die grijze dan met die blauwe seconde wijzer?

katchauw!!!

7 likes

Nu al zin in…

Deze vorige week om gehad bij SC in DenBosch. Zeeeer onder de indruk. Dial is erg mooi! (Niet gekocht, te weinig budget :disappointed:)

4 likes

Grand/Seiko sport Rolex???
:stuck_out_tongue_winking_eye:

Allereerst; de Rolex YM is een prachtig horloge! De blauwe kleur van de wijzerplaat is prachtig (en vind ik persoonlijk mooier dan de rhodium versie). Zeker in het zonlicht met de PCL’s een plaatje…

Maar… er zijn toch wel wat dingen om in overweging te nemen voordat je tot aankoop over gaat. Zo is de bezel idd gevoelig voor krasjes en dat geldt ook voor de PCL’s. Daarbij is het horloge wel aanwezig (lees: opzichtig) en daardoor niet voor elke gelegenheid even draagbaar. Is het je enige horloge dan zou ik er toch een goed nachtje over slapen.

Aan de andere kant, ik ben dolblij met de mijne! :smile:

6 likes

Ik heb hem ook gehad.

Blauw is prachtig in zonlicht.

Ik heb hem altijd gezien als een soort van Submariner+.

Helaas is het wel zo dat je bang bent voor krassen op de platina bezel. Een Sub of Gmt is wat dat betreft een stuk praktischer als daily beater. Mijn Blancpain fifty fathoms vind ik wat dat betreft een geschikter horloge voor elke dag…

Nog een oude foto…

Ik heb 'm met platina dial gehad. Diverse banden geprobeerd om 'm wat ‘mannelijker’ te krijgen.

Prachtige klok…

…voor een vrouw.

1 like

Wat is het verschil in afwerking van de kast dan? Ik kan op het eerste oog alleen gepolijste delen ontdekken t.o.v. mat bij een sub

Die nieuwe blauw/zilveren :heart_eyes:

Weliswaar oude types, maar geeft een goede indruk…

3 likes

Eens. Net als sommige dj2 gewoon te bling voor de meeste mannenpolsen.

1 like

YM heeft een veel eleganter uiterlijk door de kast.