Sinds ik mijn Explorer II heb verkocht ben ik op zoek naar een vervangend horloge. In eerste instantie kwam ik uit op een Squale 1521, die ik inmiddels heb gekocht. Erg leuk ding!
Toch merk ik dat ik graag weer een Rolex in mijn collectie heb. Na veel plaatjes kijken is onder andere de Yachtmaster 116622 met blauwe dial in beeld gekomen. Ik heb dit model nog nooit in het echt gezien, en volgens mij ook nog nooit op HF langs zien komen. Zijn er misschien toch mensen die er één hebben, maar nog niet hebben getoond? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Mochten de ervaringen positief zijn dan is er nog de prijs… ruim boven de 7K tweedehands. Dat heb ik er nog niet direct voor over, maar wellicht is er ergens nog een leuk dealtje te vinden.
Ik heb 'm niet meer maar blijf dit een topper vinden.
Het is een van de meest ondergewaardeerde Rolexmodellen. De kastafwerking is echt wel weer een stukje mooier dan een sub, hij ligt prachtig op de pols en de wijzerplaat is top.
Reden voor mij om hem niet te houden is de relatief kwetsbare lunette van platina.
Ik vind de BLNR wel gaaf, maar de wijzerplaat daarvan is een stukkie ‘saaier’ dan de Yachtmaster.
Bij de YM ben ik ook benieuwd hoe de gepolijste kast het in praktijk doet. PCL’s ben ik ook niet zo’n fan van. Liever brushed (combi GMT met Sub-band).
Allereerst; de Rolex YM is een prachtig horloge! De blauwe kleur van de wijzerplaat is prachtig (en vind ik persoonlijk mooier dan de rhodium versie). Zeker in het zonlicht met de PCL’s een plaatje…
Maar… er zijn toch wel wat dingen om in overweging te nemen voordat je tot aankoop over gaat. Zo is de bezel idd gevoelig voor krasjes en dat geldt ook voor de PCL’s. Daarbij is het horloge wel aanwezig (lees: opzichtig) en daardoor niet voor elke gelegenheid even draagbaar. Is het je enige horloge dan zou ik er toch een goed nachtje over slapen.
Ik heb hem altijd gezien als een soort van Submariner+.
Helaas is het wel zo dat je bang bent voor krassen op de platina bezel. Een Sub of Gmt is wat dat betreft een stuk praktischer als daily beater. Mijn Blancpain fifty fathoms vind ik wat dat betreft een geschikter horloge voor elke dag…