Dank voor het delen van je ervaring. Dat 'ie opvalt vind ik wel een aardig minpunt. Ik had eerder een Explorer II Polar waar niemand ooit wat van zei. Heerlijk. GMT M2 even mee gelopen en die viel iedereen direct op. Zakelijk gezien niet zo handig… Maarja, meer polish = meer opvallen natuurlijk.
Ah duidelijk! die kun je rustig polijsten, want die kast is al ronder
Ik vind 'm echt prachtig zo op de foto’s. Jammer om te horen van de bezel. Daar was ik met mijn Exp II ook altijd wat bang voor. Die krasjes krijg je er niet mooi meer uit. Misschien toch interessanter om een ceramic GMT in het vizier te houden
Vind je het niet vreselijk om zoiets als een horloge te dragen en dan bang te zijn voor beschadigingetjes…?
Dat valt opzich wel mee, maar ik zou me wel gaan ergeren aan de bekraste PCL’s na een tijdje.
Dat geeft een beetje karakter…
Echt een briljant model met deze kleurstelling
Je slaat de spijker op z’n kop. Zakelijk (naar klanten) draag ik dit horloge ook niet. Een Sea-dweller of Sub no-date is al een stuk minder opvallend, ook door het ontbreken van een datumloep.
Ik heb de blauwe Rolesor versie; niks krassen, noch op de bezel, noch op de lunette. Ik schat dat ik het horloge al een jaar of 2 heb ( tempus fugit - ik zou het es moeten opzoeken)
Ik ga er wel niet in de tuin mee werken of klussen, puur en enkel “deskdiven”.
En ik heb natuurlijk nog een paar andere horloges om af te wisselen.
Ik zit momenteel op de tablet; dus snel twee voorbeeldjes van het het.
Deze versie is niet zo dik gezaaid.
Ik zou hem denk ik altijd met platina plaat nemen. Wel een stuk duurder, dat wel. Je kan er altijd een blauwe of grijze plaat los bij kopen.
Ik vind die platina wijzerplaat heel slecht afleesbaar. Wel een spectaculair in de zon, maar voor de rest niet goed afleesbaar omdat de wijzers haast dezelfde kleur als de wijzerplaat hebben.
Lees jij de tijd af op je horloge dan…?
Zo mooi als die nieuwe met bruine plaat is, zo lelijk is (vind ik) deze.
Je draagt hem dan ook op “jarretels”
Ik draag heel veel blauw, dus zo’n chocolat dial zou absoluut niet combineren (bij mij).
Maar onder een bruin houthakkershemd zal tie best wel mooi staan
De (nieuwe) grijze vind ik dan weer té - door die blauwe secondewijzer.
Toen ik de mijne aankocht heb ik lang getwijfeld tussen de stalen en de TT versie.
Ik vind ze beiden bloedmooi.
En minder veel voorkomend dan submariner. Daar struikel’je gewoon over. Dat het nu echte of nepperds zijn, iedereen heeft er haast eentje…
Dan heb je niet goed gelezen.
Ik heb van alles geprobeerd om er nog een beetje mannelijke klok van te maken, maar hoe je zo’n Yachtmaster ook went of keert, het is en blijft (imo) een vrouwenklok (en met zo’n blauwe plaat bij uitstek geschikt voor een … euh…)
Je bent misschien nog iets te jong
Klopt, pas 54…