Ik denk over de aankoop van een Speedmaster en bij een eerder topic leek het erop dat de algemene mening is; gaan voor een professional i.p.v. een reduced.
Mijn budget staat een professional nu niet toe.
Wat zal ik doen; verder sparen of zijn er reduced eigenaren die mij ervan kunnen overtuigen toch een reduced aan te schaffen?
Ik verwacht dat er in elk geval reduced eigenaren zijn die je zullen proberen te overtuigen de hĂşnne aan te schaffen 
Reduced vooral vergeten… Zonde van je geld.
My 0,02 euro.
mja, je gaat hem in de toekomst hoogstwaarschijnlijk willen vervangen door een Professional
als je nu een Reduced kunt scoren voor een goede prijs, kun je die later met niet teveel verlies weer flippen, dus wat dat betreft is het een leuke opstap en kun je rustig doorsparen voor je Pro
Enige reden die ik kan bedenken is dat je echt kleine polsjes hebt. Anders geld in je zak houden en doorsparen voor de Pro, want die wil je eigenlijk toch?
Toch is het een horloge dat je wel weer redelijk goed kan verkopen. Zonde van het geld vind ik niet.
Doorsparen voor een pro, en een beetje geduld hebben tot je de juiste tegenkomt
Mijn ervaringen met Speedmaster reduced eigenaren? Meestal wel aardige kerels, hoor!
Bedankt!
Ik heb een rode Schumacher Speedmaster Reduced gehad, niet omdat ik geen Speedy Pro kon betalen maar omdat die sowieso te groot zijn voor mij. Bij de Schumacher had ik niet het gevoel van “ik wil wel maar ik kan niet”. Gewoon een heel ander horloge. Zoek nog wel wat foto’s op.
Mijn volgende aanwinst moet ook een Speedmaster worden. Echter ik spaar direct door voor een Professional (en ik droom van een dark side of the moon, maar dat gaat voorlopig mooi bij dromen blijven haha).
Ik doe mijn “Dark Side of the Moon” nooit weg!

Die zou ik ook houden! 
OK ik hoor het al!
Doorsparen dus…
Ik zou ze vooral ook gewoon even passen bij mensen/winkels, dan “voel” je meteen het verschil en hoe jij het ervaart!
Dat is natuurlijk ook waar.
Tweemaal gehad…
Gewoon niet kopen. Het voelt gewoon aan alle kanten als inferieur.
Probleem zit hem in een aantal zaken:
-kwaliteit bandje
-spacing subdials
-teksten uurmarkers (5-10-15 etc. Staan niet op een professional
-wanneer je uurwerk service nodig heeft ben je sowieso de pineut omdat er geen horlogemaker aan wil sleutelen.
Ik heb ook kleine polsjes en daarom in eerste instantie gekozen voor een reduced. Maar je raakt vrij snel gewend aan een pro…
Gewoon even doorsparen want als je er eenmaal een weet te bemachtigen zit je qua rendement gebakken.
1-1.5jaar terug kocht je ze voor 1500 of 2K met doos. Nu kun je daar al weer 500 bij op tellen…
Correctie: er zijn weldegelijk horlogemakers die dit gewoon servicen. Die van mij is bij Nico Rijsman geweest en dat ging perfect.
Goed om te weten!
Ken wat gasten via omegaforums die allemaal bij Nico komen.
Misschien overwon zijn omega liefde de reduced service haat 
Ook ik ben in het bezit van een Speedmaster reduced en bezit ook een Speedmaster pro.
En er is absoluut niet het gevoel van mindere kwaliteit.
Ik zal proberen wat voordelen te benoemen ten opzichte van een pro.
Het is een automaat in plaats van een handopwinder.
Hij is iets kleiner en draagt dus comfortabel op de wat smallere pols
Er zijn veel meer verschillende uitvoeringen en daardoor een geldig excuus om er meerdere aan te schaffen.
Ik heb deze
En wil nog een keer de gele en de blauwe uitvoering.
Dus in tegenstelling tot wat anderen melden vind ik niet dat een reduced een minder horloge is, het is gewoon een ander horloge in de lijn van Speedmasters.
Veel plezier bij het maken van je keuze.
Ooit, toen ik jong was het ik een reduced gehad…
Daar heb ik toch wat jaartjes mee rond gelopen, uiteindelijk toch voor de real deal gegaan want de reduced is het niet helemaal…of helemaal niet! (Ik kon niet wennen aan de plaatsing van de sub dials)
Als je toch een reduced overweegt let op;
De band kan vrij oncomfortabel zijn (hair puller)
Het uurwerk is moeilijk om te servicen (Het is ETA met een chronograph module erop gebouwd).