Ervaringsvraag horlogebanden monsterwatches, uncle, islander

Ik zie in mijn nabije toekomst mogelijk wat meer Seikos in mijn bezit komen.
Nu ben ik meestal niet zo tevreden over de bijgeleverde band en vervang ik deze meestal.

In dit kader heb ik een ervarings/vergelijkingsvraag.

Zijn er mense die ervaring hebben met 2 of meer van de volgende leveranciers:

• monsterwatches
  • uncle
  • islander
    En kunnen jullie iets zeggen over de verschillen in kwaliteit tussen deze leveranciers?

Heb alleen besteld bij Uncle.
Zeer tevreden over.

2 likes

Uncle Seiko en Monsterwatches…

Zowel staal als rubber zou ik je adviseren eerst eens goed bij AliExpress te kijken.
Prijzen kunnen 80 procent goedkoper uitvallen, voor vrijwel dezelfde kwaliteit.

2 likes

Uncle is in mijn optiek veel te duur voor wat je krijgt.

Check ook Strapcode/Miltat vroeger mijn standaard keuze voor op een Seiko.

Islander werd mij van de week getipt voor mijn SKX. Dus ik ben ook benieuwd naar andermans ervaringen.

Deze

Wat heeft iedereen toch tegen Seiko banden :sweat_smile:
Ik heb diverse Seiko’s en alle originele banden nog erop. Soms wisselen met een nato of rubber.

Maar staal van Seiko bevalt me goed. Heb ook overal fijnafstelling bij de gesp. Dus past goed.

PS: ik heb geen duurdere andere banden, dus geen ervaring.

Plaatje voor de sfeer :grin::smiling_face:

Toen ik nog veel met Seiko’s deed, kwamen ze vaak zonder band, op rubber of ‘n uitgerekte juibilee. Die Miltats waren echt een uitkomst, saffier glaasje erbij, andere bezel, kroontje met logo, sluiting van een MarineMaster… Mooie tijden.

1 like

Dat verschilt enorm per serie.

De banden van de Seiko 5 serie is niet heel erg hoogwaardig. Dan is een Miltat een goede uitkomst.
De band van m’n SPB143 is dan echt wel een stuk beter qua kwaliteit. Enkel de sluiting is onnodig groot. Die is dan ook vervangen door een AliExpress sluiting met microverstelling.

Hier dacht ik ook aan. Miuksi heeft echt heel erg goede kasten en banden.
Ik zou er niet van staan te kijken dat zij voor andere merken produceren (of op z’n minst in dezelfde fabriek).

1 like

Rubber snap ik, maar staal, heeft dat dan ook de juiste pasvorm? Ik heb voor de SARB035 bij Uncle een jubilee besteld en die is bij Ali, zie ik nu, krap de helft goedkoper, maar aan een crappy pasvorm heb je dan ook niks, betaal ik liever een beetje meer.

Ik verwacht de Uncle-band woensdag of donderdag, zal dan mijn bevindingen met je delen.

1 like

Voor mij hangt het heel erg af van de Seiko.

De Turtle fiffer die ik kort mocht verwelkomen had een prima (zei het wat grof) bandje.

De snxs die ik heb (waar er mischien meer van komen :innocent:) heeft een erg matig bandje.
Die heb ik dan ook vervangen door een ali jubilee.

Deze had ook zijn eigenaardigheden, vandaar het in overweging nemen van deze drie leveranciers.
Hoewel dan wel voor een volgend horloge.

1 like

Ik heb zelf een stalen Uncle Seiko band, maar die end-links zijn niet per direct goed passend en moesten iets wat verbogen worden om perfect mooi aan te sluiten op de kast.
Dat mag je bij Uncle Seiko niet gaan verwachten

Pas wel op bij Aliexpress dat je geen band koopt waarbij de endlink nooit gaat passen. Meestal staan er dan geen foto’s bij met een kast, enkel een band. Heb ik ook ooit eens besteld. Geen slechte kwaliteit maar de end links passen dan never op een duiker kast

1 like

Mijn huidige ali bandje werd geadverteerd als specifiek voor mijn model kast. Sluit dan ook prima aan.

3 likes

Valt de import een beetje mee tegenwoordig?

Zou graag de senator voor de murph38 bestellen.

Heb alleen bij longislandwatches besteld in het verleden.

Oyser voor de Seiko solar! Prima kwaliteit.

Maar is al weer even geleden.

2 likes

Zoek dat zelf eens op NOAD luie draak!

Sorry @tijdsbeeld

Hmm ga ik toch gewoon voor de originele denk ik.

2 likes

Voor een “executive” bracelet (jubilee) + geitenleren band + porto en taxes 143,- verder bij Uncle. Op 23 feb besteld, hangt nu ergens vast (“paused”), maar zou deze week moeten aankomen.

1 like

Dankjewel!

Lijkt me een mooie combi op jubilee :ok_hand:

1 like

Wat ik zo gezien heb lijkt me dat idd ook. Ik heb al oyster-style bracelets, BOR’s, en die typische King Seiko’s, maar nog geen jubilee, dus die kan daar mooi op.

2 likes