Etiquette en horloges

Her en der praten we erover.
Maar hoe zit het nou, denk jij of vind jij of IS gewoon zo.
Klokje kijken is lang onbeschoft geweest, waarom!!
Klokje tijdens trouwen mag niet, tenzij je pak niet zwart wit is wordt tegenwoordig er weer van gemaakt.
Een Desser mag niet eens een seconde wijzer hebben, mag niet schitteren en vooral niet al te mooi zijn want de dame aan de hand moet alle aandacht trekken.
De drukke chronograaf klokjes, waar mogen die dan wel of niet?
Ga zo maar door. Ik geloof dat hier wen hoop over te vertellen is en er een hoop meningen op los getikt kunnen worden.

4 likes

Iemand had laatst een schema met wat je wanneer kon dragen, tenminste in combinatie met type kleding.
Persoonlijk trek ik me er niet zoveel van aan…

Een horloge hoeft niet perse links gedragen te worden maar aan de minst dominante kant.

1 like

Etiketten?

1 like

Hier een paar van mijn horloges, met etiketten. :sunglasses:

Ik draag ze gewoon in mijn zak! :innocent: :smiley:

37 likes

etiquette :wink:

Lang leve spelling controle telefoon… ach je begrijpt waar t over gaat.

Mod past t vanzelf aan toch

1 like

Dat heb ik net gedaan. :blush:

1 like

Tadaaaa. Held!

Dát is leuk…nu slaat mijn post nergens meer op! :grin: :confounded:

10 likes

Laat je omgeving hierin leidend zijn.

Als ik een afspraak bij een Britse bank heb is m’n pak donkerblauw of grijs. Nooit zwart of licht. Schoenen en horlogebanden zijn dan per definite zwart.

Als ik naar gemeente Alphen aan de Rijn ga doe ik jasje, spijkerbroek en bruine schoenen, daar kan goed een speelser horloge bij.

Er zijn maar weinig wetten van Meden en Perzen meer in dit tijdsgewricht, maar je zult zonder twijfel kunnen voelen wanneer iets gepast is of niet.

2 likes

Lijkt me wel leuk om eens een keer een goed lijstje of artikel te lezen.
Wist wel dat je met een smoking geen klokje draagt, maar die dresser wist ik niet.

Als horlogeliefhebber zou ik - los of je ze toepast of niet - meer kennis van die etiketten of is het etiquette ?
willen hebben.

Graag tips dus !

1 like

Mijn beste,

Kies je eigen weg, kies je eigen spel en geniet van elk moment.:rose:

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

23 likes

absoluut mee eens! Neemt niet weg dat weten hoe het eigenlijk heurt.

3 likes

Helemaal mee eens Mr. Fate! Mijn werkervaring in de UK is exact hetzelfde qua kleding.

2 likes

@tompj zou blij worden als we het niet meer over klokjes of klokken hadden.

Ook dat moet niet, maar hij wordt er wel blij van. :grinning: :grinning: :grinning: :grinning:

4 likes

Les 1: een reloosje is geen klok of klokje ?

Die strijd heb ik opgegeven. :grin:

Alleen iemand die patat zegt spreekt van klok of klokje als hij ‘horloge’ bedoelt…:stuck_out_tongue_winking_eye:.

Qua etiquette sluit ik me aan bij wat @Fate_Amenable_To_Change zegt. Daarbij aangetekend dat iedereen zelf mag weten wat hij van zich van dergelijke etiquette aantrekt.

Voor mij: riem hoort bij schoenen en horlogeband. Bij formeel: zwart. Geen duikers of andere opzichtiger horloges bij een zakelijke outfit. Überhaupt niets boven 42mm en geen blingy spul (is meer mijn smaak dan strikt genomen etiquette).

Een secondewijzer of zelfs een datum of maanfase complicatie zie ik door de vingers bij formele kleding.

Qua etiquette gaat het nu juist bij uitstek niet om je gevoel zoals @Fate_Amenable_To_Change zegt maar om de "formele regels’.
Ook het kiezen van je eigen @Tissot62 weg is uiteraard hetgeen wat je moet doen. Maar dan helpt het wel als je de formele wegen kent.

Uiteindelijk bepaal je zelf wat je doet op basis van je gevoel en commin sense maar de TS heeft het over etiquette.

Ik draai nog niet zo lang mee qua klokj…ehh horloges en leer graag. Uiteindelijk kies ik mijn eigen normen maar wil wel weten welke (formele) regels ik daarbij mogelijk overtreed.

Er is vast een lijstje of een site.

2 likes

ik zeg toch echt nooit patat! Klokje is hier meer in regel dan uitzondering qua benoeming wanneer het horloge bedoeld word.

Voor mijzelf.
De etiquette is wel de basis want ik vind dat we die niet volledig uit het oog mogen verliezen, vanuit daar komt een stukje gevoel en mooi/fijn bij voelen kijken.
Die combo is bepalend voor wat er hier gedragen zal worden. Van schoenen tot klokje, van riem tot sokken.

1 like