Etiquette en horloges

Ik liep vandaag nog rond met Spiderman manchetknopen,… nu jij weer. :wink:

2 likes

Die kon ik niet laten liggen, sorry

2 likes

Ik draag eigenlijk alleen maar Dress watches, ook met een korte broek in de zomer. Ik hou me alleen aan de regel, geen horloge bij een smoking. Bij een pak doe ik wel een horloge om, ik zou zelf geen chrono aandoen bij een pak. Een nette diver kan wel vind ik.

2 likes

@Ko-Banden gaat voor mij een mooi bandje maken! Ik ben gered door deze held.

Etiquette is ook dat als een persoon geruime tijd het woord heeft gehad hij hierna ook weer gedurende langere tijd zijn snater houdt.

Wie de schoen past trekken hem aan :wink:

2 likes

Wat ik niet snap is waarom de etiquette geen stalen banden tolereert :sunglasses:

Ik vind veel lederen banden er helemaal niet uit zien (op eender welk type horloge), er zijn nog wel wat lederen NATO’s die wat hebben, maar die staan ongetwijfeld echt lomp onder een pak.

Deus vult! :thumbsup:

Als Willem Alexander (veel etiquette schijnt iets te maken te hebben met de vorst niet voor het hoofd stoten) het begint te doen heb jij zo je zin. :slight_smile: Schrijf 'm een brief. Of beter: Maxima.

Gefeliciteerd @Jaroen en bespaar me de details over pochetten, bretels enzo.
Heb net die foto’s van Nadal een beetje uit mijn hoofd verbannen …
Recalcitrantie heeft me heel veel gebracht maar wel met kennis van de conventie.
Die diver en pak snap ik wel, dat het wel en niet kan. Maar dat wetende neig ik wel naar meer dress bij een pak.

Voor mij zeker ook volledig overbodig. Maar toch heb ik een “echte” dresser gewoon omdat ik het leuk vind :sweat_smile:

1 like

Latijnen houden van blinkende dingen, dat zit wel snor.

Al moet ik het bij Mathilde proberen, maar goed… Tijd om een vulpen aan te schaffen, ik zie het al :laughing:

1 like

Duur horloge, dure auto, maatpak, maar schoenen mogen niets kosten.
Nederlanders in de City worden ook wel mr. Bata genoemd.:innocent:

1 like

Quoted for truth.

1 like

BAM

1 like

F*ck etiquette…

Zeker als WIS…altijd een horloge…zelfs bij een smoking gaat de Speedmaster, weliswaar op zwarte aligator, gewoon om…

Sea Dweller onder formal business, geen probleem…

Ik ben een horloge liefhebber…

1 like

Jeumig…jij durft wel zeg :grimacing::grimacing::grimacing:

1 like

Maar Mr Brakke; wat doet u nu? * :fearful: :relaxed:
*(dit zinnetje moet uitgesproken worden op de toon van Tatjana Simic in Flodder :smirk:)

Gelijk heb je, gewoon doen waar je zelf zin in hebt als het gaat om horloges en etiquette…
Ik draag ook gerust een duiker of chrono als ik een pak aan heb…

Ik draag gewoon geen pak hahahahah😜

1 like

Bring her on !! … maar dan wel eerst ff in de tijd machine
want
EDIT
hoewel La Simic op haar 54e nog immer een meer dan charmante verschijning voor haar leeftijd is, geef ik desondanks toch de voorkeur aan de iets jongere variant.

Als ik er op m’n 54e nog zo uit zie… Ik weet niet hoe oud jij bent, maar wij spreken elkaar hopelijk nog eens als jij die leeftijd bereikt hebt.

Het is niet van de etiquette om op deze wijze over houdbaarheidsdatums te spreken. Da’s nog even erger dan een duikhorloge dragen bij een pak. :slight_smile:

4 likes