Etiquette en horloges

Dat was ik :laughing::+1:

G shock bij pak, kan best, doet Brammetje toch ook?

1 like

Ik begin me ten zeerste af te vragen wie jij bent en wat je doet. Want van PP’s en de wat meer, eh, up-market modellen afglijden naar dit soort pseudo-transformer quartzjes is natuurlijk eclectisch tot het punt dat m’n nieuwsgierigheid de overhand krijgt.

Briljante dingen overigens, ik heb ze vroegah ook voorbij zien komen. Dat doet me er aan denken dat ik het toch zo jammer vind dat ik m’n allereerste van m’n pa gekregen HEMA horloge niet meer heb. :slight_smile:

Een collega van mij droeg altijd enorme duikhorloges op rubberen banden onder z’n pak, en hij kwam er mee weg. Hij miste ook een deel van een vinger en zag er strak in het pak ook nog, eh, alternatief uit. De goede deed hij geen banken, maar bij overheden was hij zeer succesvol.

3 likes

Denk dat het hem daarin zit.
Ik zie het niet als afglijden. Je kunt ze ook niet vergelijken met elkaar. De één is gekocht omdat die mooi is qua uiterlijk, de ander als een stukje beleving en weer een ander voor de techniek binnenin. Zo zijn er, voor mij, meerdere redenen om een horloge aan te schaffen en te dragen.
Dat dit allemaal niet past binnen bepaalde etiquette,… tja.

4 likes

Oh, begrijp me niet verkeerd… Als ik van een Michelin-restaurant afglijd richting de frikandel speciaal is dat puur een reflectie van de hoeveelheid geld die ik uitgeef.

Mijn beleving van de frikandel speciaal is een genotsmoment wat z’n weerga niet kent. De definities van high-brow en low-brow zijn toch vaak arbitrair en onterecht.

1 like