Hier in Bloemendaal zeggen we patat.
Er is hier maar 1 snackbar en anders rij ik even naar Henry bij het strand.
Voor de rest hebben we overal poep aan.
Leuk topic om door te lezen.
Blijkbaar lap ik een hoop klokken etiketten aan mijn laars. Niemand heeft er nog over geklaagd, wel soms de nodige complimenten. Wellicht omdat het niet netjes is en dat is wat mij betreft prima.
Als je je smoking aan hebt, draag je géén horloge! (Bij rokkostuum overigens ook niet)
Zo heurt het inderdaad! Maar ik vind een plat gouden horloge aan mooie zwarte krokoband dan toch heel chique…
Hoe zit dat precies met een Adams kostuum dan.
Bij gala ( militair) ook geen horloge.
Zij die autonoom van geest zijn laten zich niet leiden door roestige etiquettes uit lang vervlogen tijden om sociale ‘ongemakkelijkheden’ te voorkomen. Ik draag ook sedert mensenheugenis lekker geen das meer. Lekker puh!
Stropdas is volledig uit.
De pochette weer helemaal in.
Tja, zo blijven we bezig, alles komt op een gegeven moment weer terug.
Het wachten is op de bandplooibroek
Geen idee…
Alleen in de ’ entertainment ’ industrie
Ik kijk naar de gelegenheid en ga op mijn gevoel af.
Bijeenkomst van de Old Timers Club? Allemaal techneuten, en het zal ze jeuken wat je om hebt. Valt niet eens op waarschijnlijk, het gaat toch over radio.
Open dag van de Volksuniversiteit? Maanfase complicatie, als een van de docenten “Eenvoudige Sterrenkunde”.
Functioneringsgesprek? Onopvallend horloge, om de baas niet af te leiden (niet dat het onderwerp hem echt boeit, overigens).
Enne… in die 64 jaar die ik achter de rug heb nog niet één keer in white of black tie gelopen. Verder dan regimental tie kom ik niet.
Is die uit dan?
“Horlogekettingen worden uiterst dun gedragen: goud voor overdag, platina voor bij avondkleeding.
Bij sportkleeding bij voorkeur een horloge leertje of leeren armband en geen gouden sigarettenkoker of aansteker, geen paarlen of juweelen dasspeld, maar een gladde sportieve gouden speld. Bij rok en ook wel bij smoking wordt een châtelaine gedragen (een zwart zijden ripsband met gouden schuif en dito mousqueton waaraan het horloge wordt bevestigd). Het band met de gouden gesp blijft uit het vestzakje hangen.
Armbandhorloges worden door heeren in avondkleeding niet gedragen, Zij, die châtelaines bij een colbert costuum dragen bewijzen niet te weten hoe het hoort.”
Aldus mevrouw Groskamp - Ten Have
Wat, de bandplooi, ik zie ze nooit meer en ik heb er zelf geen.
Het zijn allemaal die kachelpijpies tegenwoordig.
Ah, mijn blik is uiteraard wat vertekend door wat ik overdag zie.
Me too… draag afentoe een smoking en doe dan gewoon mijn Cellini om… op mooie bruine krokodillelulleleder… maar ik weet dus wel dat het eigenlijk niet zo heurt
Zijn er nog vacatures?
Ben je eunuch?