Welk continent zit jij?
Hier gaat de verwarming in de auto aan s’ochtends! 
Klopt hier ook, start dan ook altijd rond 5uur, tevens de stoelverwarming altijd aan in m.n busje voor mij heupen die lekker aan het verslijten zijn.
Maar buiten en echt bezig gaat het goed en vind ik de korte broek nog steeds fijn werken.
Ben niet de enigste in mijn beroepsvorm hoor, je ziet er nog vele zo. Komt vast door het erg actieve beroep. Heb het nog steeds eerder warm dan koud.
Terug in de auto lekker stoken.
Mr. Brakke, als u zich netjes gedraagt, zie ik het deze keer door de vingers…
Ik heb er persoonlijk ook een broertje dood aan.
Mores zijn er ook in het Engels, en komen inderdaad uit het Latijn: “the essential or characteristic customs and conventions of a society or community”. In de Van Dale worden mores als “Zeden, manieren” gezien.
In de eerste Van Dale definitie zijn gewoontes “Algemeen aangenomen gebruik” terwijl Etiquette dan weer het “geheel van beleefdheidsvormen” is.
Zoals ik de definities zie is het goeddeels overlappend, met een beetje ruimte voor gewoontes om uit de beleefdheidsband te springen, en een paar mores / etiquette dingetjes waartegen de meesten van ons verstoten. 
Zoiets:

Gelukkig, we kunnen allemaal weer verder leven…
exit Sub als graal …
Lijkt me niet dat dit een reden is om je gedroomde horloge niet aan te schaffen toch?
Hele topic gelezen en nog geen idee wanneer een (high-end) complicatie horloge nou gedragen mag worden…
(niet dat ik die heb, maar vind dat verreweg de interessantste horloges)
Ben het er overigens wel mee eens dat een duiker op metalen band niet zo netjes onder een pak staat, op z’n minst weinig subtiel. Mag je natuurlijk wel lekker doen als je je daar goed bij voelt. Maar niet met het argument: maar het is wél een Rolex!
Jij bepaald wat JIJ draagt. Maar als je er gevoelig voor bent.
Ik draag bijna nooit een pak. Maar altijd mijn duikert. Kan makkelijk en super handig.
De graal wordt hier nog ontwikkeld… en de vraag is of er wel 1 graal is en niet beter voor een mooie brede collectie kan worden gegaan.
De Rolex Submariner 14060M ( no date ) ben ik een geweldig mooi horloge gaan vinden afgelopen tijd maar zou hem ook graag dagelijks naar werk (= pak) dragen. Bij nader inzien is dat misschien geen goed idee. Is inderdaad nogal lomp en dik onder een net pak. Daarnaast de desk dive sporen op mijn SKX inschattend vraag ik me af hoe realistisch het is om dik geld uit te geven voor een horloge dat ik slechts met polo en korte broek (!!) draag… Nu weet ik dat je er lak aan moet hebben maar de kans dat ik dat heb is niet heel groot… Ben wel tegendraads maar ga niet trots met mijn 7,5 K. horloge lopen als het eigenlijk niet klopt.
Anyway… weer wat geleerd op het HF
Voortschrijdend inzicht! Da’s niet vaak in het wild te bewonderen!
Mooi mooi. 
Gewoon een Oyster Perpetual 39 met Rhodium dial kopen, en daar knappe zwarte, cognac en donkerbruine lederen banden bij kopen.
Ik had laatst de duiker aan te samen met een pak. Was voor en begravenis en de breitling gaat niet mee naar dat soort gelegenheden.
Heb nog geen dresser dus de keus was niks of de duiker…
Eerste keuswas niks, maar met aankleden kwam ik een blauwe blouse tegen en dat match ontzettend met de aanduiding in de duiker, dus toch maar om de pols gebonden
Het zag er mooi uit, mooie match en het maakte het allemaal net even wat vlotter ineens.
Dus tegen de regels in maar zeker geen mis match op t oog.
Uiteindelijk was het comfort wat echt minder was, de dikte en randen van de duiker maakte dat je echt met de hand elke keer de blouse en colbert juist moest schuiven
Dus mooi of niet, een NO GO!!!
Een blauw overhemd op een begrafenis? Daar kijk ik net zo hard van op. 
Nou nee. Hangt van de persoon en dus totale plaatje af. Zwart wit oid hoeft ook niet altijd meer. Dit ging prima. Was zeer formeel ivm de rest van mijn leeftijd. De jongere waren helemaal in vrije tijds kleding wat ik niet snap en waardeer. De oudere waren veelal casual met colbertje maar geen van alle sober.
Dat snap ik dan weer wel. En dezelfde beweegredenen om er 1 te kopen zijn voor mij ook van toepassig. Echter lomp en dik kun je een Sub niet noemen. Ik heb nu de HQ en die is met 12mm niet hoog. 1mm breder dan de Sub en makkelijk draagbaar.
Het mooiste zou zijn, Sub + Explorer o.i.d.
Dan heb je voor beide situaties wat. Ik heb daar helaas ook geen budget voor, dus denk ik in de vele jaren die ik nog heb, stapje voor stapje op te bouwen.
HQ blijft sowieso als beater, Sub als het geld er is en hopelijk met een gelukje een keer wat on the side in de vorm van een Explorer o.i.d.
Onder een pak is de Sub wel vrij dik en glijdt minder makkelijk onder je manchet dan een dunne dress watch.
Niettemin vind ik het altijd wel ehhh… .mannelijk staan.
Ik zeg ook niet dat hij er niet komt hoor want het blijft in alle opzichten een perfect horloge.
Een Oyster Perpetual vind ik dan weer net niet de real deal op een of andere manier.
Mijn smaak (of gebrek daaraan) is zich aan het ontwikkelen.
Voor onder een pak vind ik een 40mm Meistersinger met blauwe plaat en zwart lederen band ook heel mooi.
De 43 weer net iets te groot en uit proportie. Draag bijna altijd blauw of antraciet pak met wit overhemd en zwart leer.
Als je al enigszins casual gekleed gaat kan een duiker prima. Staat minder formeel.
Zelfde vind ik voor suède bandjes.
Als jullie op mijn crematie komen: alsjeblieft: draag wat JIJ wilt…
ik kijk je er niet (meer) op aan…

Nu over matchen…
Ik krijg geen bandje die matchen doet bij schoenen en riem gevonden voor de aankomende trouwerij!
Toch moet het horloge om en nee ga niet van schoenen en/of riem veranderen.