Etiquette en horloges

Zo stond het van de week nog in mijn ‘Gentleman’s Gazette’… the 11 rules of a watch:

nou, daar gaat ie dan:

1. Wear your watch on the wrist that suits you (links en rechtsdragend zeg maar… )
  2. Never wear a dive watch with a suit (007 de bekende uitzondering)
  3. Wear dark with dark, and light with light (kleur wijzerplaat, en moment van de dag dus)
  4. Beware the implications of checking your watch
  5. Pair watches with outfits appropriately (horlogebandje, broekriem, schoenen)
  6. Admire other men’s watches from a distance
  7. The oversized watch is over (it shouldn’t have started to begin with)
  8. Make it fit (te los is gewoon slordig)
  9. Skip the bling
  10. Don’t wear the same watch every day (hear hear !! :slight_smile:)
  11. Match your metals & colors (gespen, ringen, manchetknopen, materiaal horlogekast)

Nou, doe je voordeel met bovenstaande 11 geboden, of flikker het lijstje in de kliko :slight_smile:

EDIT… zie nu pas dat het lijstje al gepost is. Excuus voor de dubbeling !

4 likes

Hear hear!
Ik doe ook wat ik wil (binnen de gebruikelijke grenzen en conventies natuurlijk!)

Maar een chrono onder een pak of mijn kleurige SKX? Who cares!!!

1 like

Mee eens! Vanaf woensdag is mn Speedy MK40 weer terug (Deo Volente) en dat gaat ie de komende weken niet meer af :sunglasses:

1 like

Ik wacht nu ook al al 2.5 maand of 2 chrono’s die geserviced worden. Kan niet wachten tot ze dan eindelijk terug zijn…

1 like

Hier nog 2 nachtjes slapen!
Horloge wordt woensdag op kantoor bezorgd door Mikropakket: ik ga mij woensdag voor het raam positioneren en de hele dag naar buiten kijken! :smirk:

Ps welke krijg jij terug?

3 likes

De harde realiteit is dat 99% van de wereld zich totaal niet bezig houdt met wat jij om de pols hebt. Je bent irrelevant en zij zijn allemaal met zichzelf of hun eigen besognes bezig.

Da’s een gedachte die mij helpt op te staan, 's ochtends. :slight_smile:

Doe jij maar lekker een duiker, pilot of Sinn, het zal wel.

6 likes

Ik ben in afwachting van mn Seiko flyback panda en Monaco. Maar ik heb geen idee hoe lang dat nog gaat duren.

2 likes

Mee eens hoor, ik pastte het overzicht aan omdat iemand dat vond, maar dat betekend niet dat ik het er mee eens ben :slight_smile:

Ik vind mijn Junghans Meister ook best wel dressy (alleen niet op een zwart pak)[quote=“koekoek, post:127, topic:122174”]
Ik ben in afwachting van mn Seiko flyback panda en Monaco
[/quote]

En ik van mijn HFLE panda :stuck_out_tongue: toch @25tien?

3 likes

Kan me wel in het lijstje en de toelichting vinden !
Laat het eens rustig inwerken.
De Sub graal was ook voor op/onder mijn pak bedoeld …
Tjonge …

1 like

:wink:

Herkenbaar!
In het kader van minder stress denk ik er ook over horlogemaker te worden: je roept gewoon “minimaal 6 weken!” En laat vervolgens gewoon weken niet meer van je horen! :smile:
Lijkt me héérlijk!

En na een weekje of 9 stuur je een factuur ter hoogte van de staatsschuld van Honduras :smirk:
Droombaan!

3 likes

Geweldig :joy:

Wat als je maar 1 horloge hebt? :smile:

volgens het artikel:
dan draag je in tenminste 20-30 % van de gevallen het verkeerde horloge…

1 like

Nou vooruit, kusje erop dan :blush:

Huh wat? Panda?

Ik wacht op de EMG NL17 :wink:

1 like

Etiquette slaat specifiek op omgangsvormen. Gewoonten legt zichzelf uit denk ik. En ‘mores’ is vziw gewoon Latijn voor ‘zeden’ maar ik kan me vergissen.

Ongetwijfeld overlappen ze mekaar wel licht op bepaalde plaatsen, maar eerder raakvlakken dan echt een Venn-diagram laten we maar zeggen (:

1 like

:joy::+1:

ik ken niemand met een Aston Marin die maar EEN auto heeft …

:slight_smile:

ik ben zelf goed bezig dus.
Duiker bij korte broek en polo.

Tijdens t werken nog steeds zomers op pad ja, ik blijf positief…

3 likes