Hier nog een microband die ook niet mag ontbreken.
Wel uit Europa, niet uit de EU.
Out Of Order voor een beetje vrolijkheid in deze donkere dagen
Ik heb zelf ook een Crepas. Bestellen op de website - vanuit Spanje - ging prima.
Radium uit noorwegen
Dat was in mijn herinnering wel wat meer dan 1000, toch? Net als landgenoten Méraud.
RZE is niet Europees. Zusterbrand Nordic Marine Instruments wel, en ook betaalbaar, maar ik weet niet of ze ook vanuit de EU verschepen. Zwitsers is natuurlijk wel Europees, maar niet EU, dus ook voor Direnzo (aangehaald door @Cav ) geldt dat de deal bij aankomst wel iets minder mooi is dan aanvankelijk voorgesteld. Peren, met Roemeense wortels, is uiteindelijk ook Zwitsers en zo zijn er andere voorbeelden.
Uit eigen land is Batavi vaak beter betaalbaar.
Ah, zo zie je, had iets verder door moeten lezen
Vapaus is ook een mooie Brit die toch betaalbaar blijft. Of als je lekker gek wil doen: Mr Jones
Leuke lijst. Uit Iberië kende ik tot nu toe alleen Prometheus en Escudo (dat volgens mij ook een Britse connectie heeft).
Overigens deed mij ook denken aan andere minder gehoorde landen,zoals Croatië:
Marnaut
En Perun (maar dat is wel ruim over de 1000 weer).
Uit Polen zijn ook Nadir en Mudita het noemen waard.
Beaubleu, Montmartre Watchworks, Akrone, Arcange, Depancel, Charlie Paris, Dietrich, Meridiano, and March LAB mogen ook niet onvermeld blijven onder de Franse micros. Chez Maman is ook leuk voor low cost. 47Zero is zeker over de 1000, maar het handwerk maakt dat toch de moeite waard.
Niet EU en wel betaalbaar: Aigi (Noorwegen)
De Scandinavische Bruvik en Bragdur zijn dan weer minder betaalbaar.
Het Duitse Schaumburg en Heinrich, ook niet zo goedkoop, maar wel leuk te vermelden.
En lekker creatief tegendraads, Fins AndoAndoAndo
Prijzen bij Gavox beginnen bij ruwweg 250 tot ongeveer 2000, afhankelijk van het model. Voor minder dan 1000 hebben ze al wel wat leuke modelletjes in het gamma
Nee.
Bij Marnaut houden ze niet van kleur lijkt het
Goed te weten. Had duidelijk alleen de duurdere modellen nog in herinnering
Vapaus is, afgezien van de naam (Fins voor vrijheid), wel interessant. Mr Jones, tja…