Dat van het Fins wist ik niet. Ik weet niet wie erachter zit, of welke motivatie. Ik vind de Veli wel geslaagd, maar op de een of andere manier ook nog nét niet genoeg. Ik bedoel, voor een relatieve habbekrats zou ik het misschien wel toevoegen, maar het is nooit direct prioriteit.
De motivatie voor de naam zocht ik ook op hun site, maar daar kon ik niks over vinden. (Veli betekent overigens broer in het Fins). Gezien hun achternaam, de on-Engelse spelling van Rudi en de namen van hun horloges, neem ik dan maar aan dat de broers roots in Finland hebben.
De horloges lijken me net iets teveel op Timex Marlin, Seiko Cocktail en Oriënt Bambino, maar wie weet komen ze tzt nog wel met iets orgineels.
Dan zal dat wel, die Finse wortels.
Overigens de stijlassociaties die jij noemt heb ik dan weer niet. Voor mij zijn hun horloges heel erg een herinterpretatie van 1950s Bauhaus stijl, a la Max Bill.
Omnis, met dank aan @Gatsc op het Microbrand draadje kende ik voor vandaag helemaal niet. Lijkt heel veel bang-for-buck. Een soort Franse Radcliffe met een vleugje Xeric of Olto 8?
Voor een paar 100 heb je wat ongebruikelijke keuzes, zoals Carbon tonneau of ceramisch integrated bracelet of een koepelglas met creatieve tijdsweergave.
Voor maar liefst 19500eur kan je ook een volledig transparant saffieren horloge krijgen (wat een malle toevoeging aan de catalogus!)
Maar wellicht nog het best te pruimen en voor een schamele 250eur lang niet gek, deze kleurrijke en goed geproportioneerde guillochéstijl:
Ja, je zou het bijna doen for the sake of it.
Interessant merk idd! 268 incl. portokosten is bijna te geef.
Gebruik de code moonwatch voor 10% korting
Heeft iemand er hier al een besteld? Op de website staat dat ze allemaal in de pre-sale zijn en verderop lees ik DELIVERIES EXPECTED FOR EARLY DECEMBER 2024
Gaat dit over de Omnis? Ik weet het niet. Mijn begrip is dat dit oude info is die verwijderd had moeten worden, want volgens mij is het horloge in najaar 2024 gelanceerd. Misschien niet alle versies/kleuren
Ja ,ging over de Omnis. Voor het geld leek het me wel een leuk zomer horloge, had al bijna op bestellen geduwd. Maar zal er eerst nog maar eens een nachtje over slapen, hij is leuk maar er zijn leukere voor misschien iets meer. En ik was eigenlijk voor wat anders aan het sparen
Deze ben ik hier nog niet tegen gekomen tussen de namen: Raidillon: Belgisch design, gemaakt in Zwitserland (Sellita), slechts 55 stuks per model.
Since 2001, Raidillon has been making exclusive and limited-edition chronograph watches that combine unique design with the racing world.
Taking its name and inspiration from the famous curve of the Spa-Francorchamps circuit, the Raidillon, our brand embodies the spirit of the gentleman driver.
Limited to 55 unique and numbered pieces, our watches offer unrivalled exclusivity and a nod to automotive elegance.
Limited to 55
Raidillon watches are crafted in limited editions of 55 pieces per model, ensuring each owner holds a truly unique piece. The exclusive production run guarantees rarity and desirability among collectors and enthusiasts.
Every watch has a unique serial number, marking its place in the exclusive collection. This feature adds a personal touch and emphasizes the exclusivity of each timepiece.
The number 55 symbolises Raidillon’s deep connection to the world of motor racing. It represents the brand’s commitment to preserving the essence and thrill of motor sport in every watch it creates.
Hoofdkwartier in mijn (huidige) stad. Dat wist ik niet. Maar OP was op zoek naar onder 1000. Daar houd niet ieder advies zich aan, maar Riadillon begint bij 1550.
Dat was ik tegen dat ik aan het einde van de feed was alweer vergeten
Dat overkomt mij ook regelmatig als ik aan het browsen ben! Opeens is het van 500 naar 2500 ook heel redelijk, zo lijkt het!