Even duidelijkheid voor mezelf

Hoewel het hier al een keer in verkapte vorm is besproken, wil ik toch nog eens het onderwerp dure horloges op vakantie naar voren halen.

Ik vertrek volgende week naar Kos en ben nog in twijfel of ik mijn Omega PO mee moet nemen. Het horloge is voor mij een gebruiksvoorwerp. Qua draagcomfort kan er niets tegen op (in mijn collectie…). Bovendien is deze ruim waterdicht om ook mee te kunnen zwemmen.

Hoe gaan jullie hier mee om? En vooral, waarom? Dus een onderbouwing van de keuze. Misschien kan ik dan ook eindelijk eens een keuze maken…

Ligt er een beetje aan wat je gaat doen…
Ga je veel stappen of andere activiteiten doen die belastend zijn voor je PO, dan zou ik hem zeker niet meenemen.
Als je gewoon een strandvakantie houdt, ach waarom niet. Vergeet 'm alleen niet af te spoelen na een duik in de zee.

Fijne vakantie.

Als je verwacht dat het ‘ruig’ wordt, dan niet meenemen, anders ben ik er ook altijd wel voorstander van ook duurdere horloges toch gewoon als dagelijks gebruiksvoorwerp te zien.

Succes met je keuze,

Matthijs

Met je stelling dat een horloge een gebruiksvoorwerp is, ben ik het helemaal eens. Ze zijn niet gemaakt om op een kussentje te liggen verdrogen.
Gewoon meenemen en gebruiken dus.

Het is en blijft een gebruiksvoorwerp. Ik zou hem dus gewoon meenemen, of je moet nu al weten dat je in situaties terecht komt waar hij niet tegen kan, dan word het een ander verhaal. Dan zou ik terplekke een casio ofzo kopen.

Het zal niet mijn enige horloge zijn dat ik meeneem. Er gaat sowieso ook nog een G-shock mee (DW-6900, in 't wit). Dus voor de ruige omstandigheden heb ik zeker een gepast alternatief…

Natuurlijk gaat de P.O. mee, berg 'm bijzonder goed op wanneer hij niet je pols siert!

Zie mijn post in topic verzekeren.

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,887712,887952#msg-887952

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

n visser Schreef:

Zie mijn post in topic verzekeren.

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,887712,88795
2#msg-887952

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Dat heb ik me al nagekeken bij de kleine lettertjes van mijn reisverzekering. Kort door de bocht zal het horloge niet gedekt zijn. Maar hoe zit dit met een situatie als ik overvallen word op straat? Krijg ik dan wel het volledig bedrag vergoed? Anders gezegd: is er verschil tussen hoe zoiets verzekerd is op vakantie of thuis? Met de aantekening dat ik qua inboedel het horloge niet extra heb mee verzekerd…

Alleen doen als je er prettig bij voelt.

Mijn sub gaat gewoon mee, ook de zee in
Alleen als je snachts alleen over straat moet even afdoen :slight_smile:

mlmjwj Schreef:

Dat heb ik me al nagekeken bij de kleine
lettertjes van mijn reisverzekering. Kort door de
bocht zal het horloge niet gedekt zijn. Maar hoe
zit dit met een situatie als ik overvallen word op
straat? Krijg ik dan wel het volledig bedrag
vergoed? Anders gezegd: is er verschil tussen hoe
zoiets verzekerd is op vakantie of thuis? Met de
aantekening dat ik qua inboedel het horloge niet
extra heb mee verzekerd…

Hoeveel groter is de kans op een overval dan thuis?
Mijn SMP chrono ging mee naar 7 Griekse eilanden, Italie,
Hong Kong, Nieuw Zeeland (incl. bungeejump) en Frankrijk.
Heb nooit het gevoel gehad dat de kans overvallen te worden
groter was dan thuis.
Afrika en Latijns-Amerika vind ik een ander verhaal…

't Is natuurlijk heel persoonlijk, maar ik neem geen dure horloges mee op vakantie. Ook geen goedkope horloges trouwens. :+ Als ik met vakantie ga, dan bungelt er doorgaans een G-Shock aan mijn pols. Die vreet ijskoud alles wat-ie voor z’n kaken krijgt! En de kans dat je voor een G-Shock beroofd wordt, is minimaal.
Overigens kan ik je bij voorbaat al vertellen hoe de politie op Kos reageert als wéér zo’n toerist binnenloopt om aangifte te doen van 't een of 't ander…:sunglasses:

Ik zeg: niet doen. En dat staat los van de vraag of je je horloge ziet als een gebruiksvoorwerp of niet.

@mlmwj: Op het moment dat je je dit begint af te vragen, heb je meteen al het antwoord op je aanvankelijke vraag. Toch?

Paul G. Schreef:

@mlmwj: Op het moment dat je je dit begint af te
vragen, heb je meteen al het antwoord op je
aanvankelijke vraag. Toch?

Ja en nee. Hoe meer veilig is het hier ten op zichte van een ander Europees land. Hier doe ik er ook bijna alles mee. Ik hoor in dit geval daarom graag de mening van een ander om mijn eigen keuze op te baseren. Als ik op stap ga of de stad in of wat dan ook, dan denk ik er ook niet bij na om overvallen te worden voor een horloge. Dus ik snap bijna mijn eigen twijfel niet :wink:

mlmjwj Schreef:

Paul G. Schreef:


@mlmwj: Op het moment dat je je dit begint af
te
vragen, heb je meteen al het antwoord op je
aanvankelijke vraag. Toch?

Ja en nee. Hoe meer veilig is het hier ten op
zichte van een ander Europees land. Hier doe ik er
ook bijna alles mee. Ik hoor in dit geval daarom
graag de mening van een ander om mijn eigen keuze
op te baseren. Als ik op stap ga of de stad in of
wat dan ook, dan denk ik er ook niet bij na om
overvallen te worden voor een horloge. Dus ik snap
bijna mijn eigen twijfel niet :wink:

Gewoon meenemen en 24/7 dragen, Kos is geen Sao Paolo of Durban…

Dat kan natuurlijk verschillen per verzekeraar.

Dus even controleren voordat je gaat.

Gewoon meenemen is leuk natuurlijk totdat ie weg is!

In mijn geval werdt er 0 uitgekeerd bij vakantie in eigen land.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

n visser Schreef:

In mijn geval werdt er 0 uitgekeerd bij vakantie
in eigen land.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

staat dat bij een verzekering gelijk aan overvallen of diefstal op straat in eigen stad?

In mijn geval niet.

Als ik destijds geen aangifte gedaan had op vakantieadres
was het bij een aangifte in eigen stad waarschijnlijk anders afgelopen.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Ik zou nooit een duur horloge mee op vakantie nemen, ongeacht welke activiteit ik zou ondernemen. Ik voel me daar gewoon niet prettig bij. Je bent uiteindelijk toch een toerist en vaak makkelijk uit de overige mensen te pikken.