Even een keertje voorstellen

Hey allemaal,

Bij deze mijn verzameling klokkies.
(Bijna) allemaal met een verhaal erachter, want eerlijk, dat zijn toch de mooiste?

Ben er inmiddels wel achter dat ik ga voor de minimalistische stijl en de “nieuwe” retro modellen.

Voor een volgend slachtoffer denk ik aan de Tudor Black Bay 58 vanwege zijn mooie retro look. Maar voordat ik die aanschaf als eerste diver overweeg ik een homage te kopen om te zien of een diver stijl mij wel aanstaat. Ik ben bekend met Pagani, iemand nog tips?

Bij deze de verzameling:

Withings steel HR - ik wou graag een horloge die mij met trilling wakker kan maken maar niet een zwart scherm om mijn pols was. Dit vond ik het mooiste van beide werelden. Prima minimalisch design analoog horloge en een klein rond AMOLED scherpje. Een hybrid smartwatch die zo een maand met de batterij meegaat

Mondaine - eerste horloge, gekregen van de vrouw in Zwitserland

SEIKO Alpinist (SPB121J1) - gekocht en begonnen met dragen na de geboorte van mijn zoon. Het ontwerp en historie sprak mij erg aan.

Brew Retrograph - mooi microbrand met een fijne design filosofie en retro elementen. Bouwjaar zelfde als mijn dochtertje (ze moeten toch beide een horloge hebben? Haha)

Breitling neppert - gekregen van de opa. Zo hoort dat toch met neppe horloges? :wink: desondanks wel een mooi ding met wederom lekkere retro feel.

Ziiiro Mercury Ocean - gekregen bij afstuderen van een zeer kritische oma die als vereiste had gesteld dat het een bijzonder ontwerp horloge moest zijn. Nou zodoende haha. Toch altijd een mooie conversation starter.

Woodwatch - wederom van de vrouw gekregen voor het 5 jarige jubileum (hout).

Casio - wie kent hem niet. Precies het horloge waarmee mijn vader altijd rondliep. Wel los in zijn broekzak zonder de bandjes.

Op naar meer!

30 likes

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club Horloge Liefhebbers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom bij de club.

1 like

Welkom :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Welkom bij de club :+1: leuke collectie.

1 like

Welkom :wave:

1 like

Welkom :hugs:!

1 like

Welkom hier, mooi setje.

Ja, doe het niet. Als je wilt zien of je een duiker wel gaat dragen zijn er prima opties van Citizen, Seiko en Orient te vinden die je kunt scoren, dragen en weer door kunt schuiven als het je ding niet is. Maar eerlijk is eerlijk, je weet pas of een BB58/54 iets voor je is als je 'm koopt. En ook die zou je zonder kleerscheuren door kunnen schuiven als het je ding niet is.

Ik zal altijd proberen mensen te ontraden om een hommage te kopen, omdat ik jatwerk niet zou willen sponsoren. Neem desnoods een Vostok of Casio Duro, als het echt budget moet zijn.

4 likes

Welkom :+1:
Die nep bretling doet wel pijn aan mijn ogen hoor!

3 likes

Welkom :partying_face: geen hommage eerst proberen, zonde van het geld. Lekker passen bij de AD of een bekende en dan besluit nemen :+1:

2 likes

:astonished::astonished:

Zonder gekheid: leuke verzameling en je weet wat je wilt!

Ok het is een erfstuk, anders mag het hier niet…

Ai, die uitdrukking is zooo jaren 60! :grin:

Alsnog een leuke introductie!

1 like

Dat dus, Vostok heeft z’n charmes en het is 100% Russisch, in-house kaliber. Casio Duro is echt super degelijk, wel fors met z’n 44mm maar draagt “klein” door de korte gebogen lugs.

1 like

Welkom…:+1:

1 like

Welkom, en veel leesplezier gewenst hier.

En dan zegt zij zeker, den baas.

2 likes

Welkom, Tackle! Veel plezier hier! Ben zelf buitengewoon niet thuis in duikers en dergelijke. Anderen kunnen je daar zeer zeker bij op weg helpen (zoals blijkt uit eerdere berichten). Terug naar je horloges: Withings ken ik als sponsor van Chris Froome. Die zie je hier niet (zo vaak) langskomen. De Ziiiro is helemaal buitencategorie qua horloges. Nice ding. Ben benieuwd of de Mondaine een Stop2Go is. Leuk om te zien met die bewust haperende secondewijzer. En mooie link naar stationsklokken.

1 like

Welkom op het forum Tackle. Veel plezier hier. :+1:

1 like

Welkom bij deze gezellige Bende!

1 like

Welkom op HF. Veel lees -en kijkplezier op het forum :+1:t2:

1 like

Welkom! U heeft een hele mooie en diverse collectie!

1 like

Welkom hier

1 like