Even een stijltip

Over stijl val te twisten natuurlijk. Even ter inleiding. Op mijn instagram feed kwam een filmpje voorbij van een zeg maar stijlvol en ouder heerschap, strak in het pak, hemd en das, zonnebril die me aan een tafeltje gezetten in het italiaans toesprak, geen idee waarom dit nu in mijn feed opdook, en toen opeens viel me iets op, zijn horloge zat mooi geitegreerd in de manchet van zijn hemd. Ik kan het filmpje niet meer terugvinden.

NU ja, horloges en hemdsmouwen. Ik merk vaak dat een horloge ofwel helemaal verdwijnt onder de manchet, of dat het horloge voor de manchet gedragen wordt. Vind ikzelf mooier.

Dan had je nog Mr. Agnelli, ook weer een italiaan, die zijn manchetten ware ook redelijk nauw, dus die droeg zijn horloges gewoon erover. Voor de durvers

Een erg elegante maar wat omslachtiger alternatief is dat de amanchet aan horlogezijde tikje groter is dan aan de andere kant. Blijkbaar deed men dat voor Daniel Craig in de Bondfilms, want ja, product placement

Iets wat me nog nooit is opgevallen, maar het bestaat wel degelijk is een manchetknoop met een horloge, beetje onhandig om het uur af te lezen ljkt me, maar goed, ieder zijn ding

en dan die hemden met manchet waar je horloge in kan dragen dus, ik had deze tot dat instragram filmpje nooit eerder gezien

met horloge
cuff
cuff2

download

Volgens de stijlvoorschriften hoort een horloge ongeveer half onder een manchet te zitten en verder zoek je het dan maar uit welk horloge bij welk hemd gedragen kan worden. Wat een gedoe
zo en niet anders.

allemaal goed en wel, maar ik draag nooit een hemd
wat nu

16 likes

de stijltip
vergeet het hemd gewoon, enkel een manchet met horloge

even strijken en klaar

33 likes

Met een manchet met een gat of inkeling loop je 100% voor joker. :rofl:

14 likes

Valt weinig over te twisten inderdaad.
Als je horloge niet netjes onder je hemdsmouw verdwijnt, draag je een te dik horloge bij een hemd.

5 likes

Tja, soms is de snit van de manchet te nauw en krijg je dit effect

1 like

Hilarisch topic dit.

5 likes

Schattig allemaal. Ik heb één pak. Ergens.

8 likes

Handig als het regent

images

1 like

Of zoals Jacky Stewart: Linkermouw korter laten maken zodat iedereen je gesponsorde Rolex kan zien:

10 likes

Aha, ik dacht dat de man gewoon een lange arm had

1 like

Of je horloge is te dik :sunglasses:

3 likes

Nooit doen zo’n hemd met uitsnede in het manchet… :+1:

Komt over als: Trying way to hard…

Zelfs niet onder liefhebbers op een horlogegerelateerde meeting.

Over het manchet ook niet doen als je het niet kunt hebben. (En ook dat zijn veruit de meesten)

Zo hoop ik het de eerste zes maanden weer te dragen.
Heel ver onder de mouw uit.

6 likes

zeer problematisch dit

toobig

11 likes

Dan heb je het verkeerde hemd gekocht.

Toevallig zag ik vandaag Daniel Craig zijn horlogecollectie bespreken op het kanaal van Esquire. Filmpje van een jaar geleden, maar als je het nog niet hebt gezien wel een aanrader.

Daniel Craig - Watch Collection

Volgende week vrijdag heb ik de eerste pas van mijn trouwpak. Horloge + manchetteknopen zijn voor mij een must. De Royce en Tissot gaan mee, plus @watchstick_81 om het geheel in goede banen te leiden, haha. Dus als ik er daarna als Agnelli bij loop, weet ik waar de inspiratie vandaan komt!

5 likes

En zit er dan ook zo’n lekkere inkeping in de andere mouw of heb je verschillende hemden voor links en rechts dragers.

Bij onderbroeken niet weet ik nog van vroegah.:wink:

Of het verkeerde horloge
Of beide

Jezus, bestaan zulke manchetten echt? OMG! :flushed:
In shock nu.

1 like

Dat het bestaat betekent niet dat het ook gebruikt zou moeten worden…

1 like