Even een vraagje voor de (Zenith) kenners...

Voor schroeven heb je nodig:

• Bergeon 140 - 100 schroevendraaiers, afhankelijk van het merk horloge
  • Twee stuks in het geval van doorlopende schroeven zoals bij de The Citizen of Chronomaster banden
  • Loctite om je shit niet te verliezen, want schroeven zijn niet te vertrouwen

Voor pin and collar volstaat één tooltje om de pin er uit te drukken, en een hamertje om dicht te tikken. Daar kun je dan direct ook split pin banden mee doen. :slight_smile: En je hebt nooit lijm nodig, want die shit gaat nooit los.

Grappig, want dat predikaat zou ik op die vierkante en brutalistische horloges zoals die Defy los laten. Iets met smaakzaak, denk ik dan maar weer. De prijs is in ieder geval vriendelijker.

Goede smaak en populariteit zijn ook niet synoniem.

1 like

Omdat er 21% btw in zit.

En dan de marge van de juwelier.

En dan de marge van zenith.

En dan de kostprijs.

Enz.

:nerd_face:

1 like

?? tijd voor een bril denk ik, hij is gewoon rond.

je bent duidelijk geen Zenith kenner, waar de TS om vroeg, dus hou je erbuiten s.v.p.

2 likes

Een Monaco met Sellita uurwerk kostte 10 jaar geleden 5k, niets aan veranderd maar ze durven er nu gewoon 8k voor te vragen, dat vind ik duur:

2 likes

Ik wel.

Maar:

10 likes

Poh. Ze zullen het wel zo noemen bij die locomotiv, maar echt overlopen in de kast doet die band ook niet echt. Of vice versa natuurlijk :sunglasses:

2 likes

Wel eens van inflatie gehoord? :sunglasses:

2 likes

Ja maar dan ga ik toch voor 'n iets duurdere Speedmaster/EP ipv eentje met een Sellita uurwerk.

1 like

Zo heeft ieder zijn voorkeur toch? Die is overigens ook iets harder in retailprijs gestegen.

1 like

De Speedmaster bedoel je, die is innerlijk en uiterlijk wel sterk verbeterd in die tussenliggende periode.

1 like

Klopt helemaal, helaas bewijst de Credor dat het omgekeerde ook niet waar hoeft te zijn :wink:

:point_up:

1 like

Volgens mij gebruiken ze een versie met de sellita als basis voor een Monaco voor historie correctheid en hebben ze er ook een met inhouse movement

1 like

Deze doet me denken aan een BMW GS motor. Alle componenten los van elkaar zijn prachtig en ingenieus ontworpen. Wanneer je ze echter aan elkaar koppelt, heb je meteen een Quasimodo op 2 wielen. Of in dit geval op de pols.

6 likes

Ja die met 02 uurwerk is maar 300 euro duurder.

Wat heeft dat met jouw opmerking te maken dat een Monaco 10 jaar geleden 5k kostte te maken?

Weird flex.

Dit soort horloges zijn luxe producten. Net als je een nieuwe Mercedes de garage uit rijdt.

We proberen het ‘m al jaren uit te leggen, maar hij weigert het te zien…

En terecht, net als iedereen mag @Fate_Amenable_To_Change lekker mooi vinden wat hij wil.

1 like

Ik weet niet hoeveel ervaring je al opgedaan hebt op het gebied van horloges.

Maar ik zie dat je pas 2 dagen lid bent hier.

Ik weet niet of je van plan bent om op korte termijn dit soort bedragen neer te leggen voor een Zenith Defy, of een soortgelijk horloge.

Maar persoonlijk denk ik dat er veel interessantere horloges te vinden zijn van Zenith. (en van andere merken) Nieuw of 2e hands.

Dit model Defy vind ik enigszins afhankelijk van de huidige trends. (Strakke lijnen, blauwe wijzerplaat, soort van porthole design)

Als je wat langer rondhangt hier kom je wellicht tot andere keuzes of maak je kennis met andere modellen en merken voordat je serieuze bedragen neer gaat leggen voor een horloge.

On-topic: De meeste redenen dat deze Zenith duur is zijn al gegeven. (Afwerking/Uurwerk/Positionering van het luxe merk/Productie hoeveelheid)

2 likes

Kijk nog eens naar de kast, bracelet, indices… alles aan dat ding is vierkant. Of op z’n allerminst hoekig. Daar kan een ronde bezel niks meer aan veranderen.

Ik ken Zenith van hun geslaagde horloges, dus niet een also-ran die uitgebracht is omdat iedereen even een hoekige integrated op de markt moest brengen, maar gewoon horloges die historisch en uurwerktechnisch significant zijn, terwijl ze tegelijkertijd het beste in hun genre vertegenwoordigen.

Deze horloges dus:

Safari is ook nog een soort van prima. En… dit soort spullen:

En hun vintage dingen:

Maar ja, ik ken het merk verder niet zo goed, dus ik mag daar van jou absoluut geen mening over hebben. :slight_smile:

Dat is exact waarom hij wel cool is.

TS was eerder lid, en is met een nieuw account terug gekeerd na het achter zich laten van een periode van persoonlijke tegenslag. Evengoed denk ik het niet, TS kennende, dat ie zo’n ding wil kopen. :slight_smile:

3 likes

Ach zo.:+1:
Geen idee, ben niet zo goed op de hoogte.

Btw: Die Zenith’s die jij hierboven net plaatste hier zijn idd wat ik bedoel!:ok_hand::ok_hand::ok_hand: