Even een vraagje voor de (Zenith) kenners...

Dat zit ook allemaal op een Seiko van €300 :man_shrugging:

Nee joh.

Niks cool (geschmacksache)

Het ging erover dat ik dit niet een integrated ontwerp vind. Niet of die cool was of niet.

Rond dus, en het enige vierkante verder is jouw onzin :smile:

Die is… eh… gebruikter dan hij bij mij zou worden. :slight_smile: En ik ben een lompe boer. Kudos verder.

Zoals iedereen ook een chrono met 3 subdials op de markt bracht. :wink:

.
.
.

Die zenith defy is gewoon GEEN vierkante kast.

2 likes

En dat is multi-factor geverifieerd :+1:

Ondertussen in 1969

3 likes

Die verkopen ze dan ook nog gewoon. De Zenith Defy Revival, hun eigen ontwerp, is een poepje origineler. Ik vind het nog steeds niet mooi, maar het is tenminste geen cookie cutter “zo-doet-iedereen-het” ontwerp. Dus inderdaad, als je dan een Defy koopt, beter de Revival, dat scheelt je ook nog 1900 Euro. :slight_smile: Zoiets bijvoorbeeld:

De Boutique editie is nog leuker:

Jij en @Brick laten allemaal vintage ontwerpen zien die stuk voor stuk origineler zijn dan de huidige Skyline is en uitgaande Classic was. Want zeg nou zelf, op een nieuwe Royal-PRX-OysterBang zat niemand te wachten.

2 likes

Beiden boutique editie. Zo lelijk dat ze leuk zijn.

Misschien komt er hier ooit een.

4 likes

Idd. Maar ergens vind ik het toch wel mooi.

Voor een Defy Revival Shadow of Chronomaster Revival Shadow mag je me wel wakker maken iig.:ok_hand:

images (7)

5 likes

Ja dat was mij toch een serieus mooi horloge. De zentih shadow. Droeg wel erg fijn en sportief.

1 like

Inderdaad prijzig maar wel mooi en degelijk heb zelf ook de Defy Skyline gehad op staal en rubber en heeft een mooi en stoer uiterlijk, echter het beste zoeken naar een jong gebruikt exemplaar afschrijving is erg hoog zo’n 40% (spreek uit ervaring) succes met zoeken :wink:

1 like

Je vergeet nog de safari, doet me ook wel wat.

3 likes

Dat is een zeer duidelijk antwoord, waarvoor dank.
Zo had ik het nog niet bekeken :slightly_smiling_face:.

1 like

Ja ik weet dat het een dingetje is bij jouw maar als ik 1 ding over mezelf ben te weten gekomen is dat ik echt niet voor klein ga.
Ik heb bij dezelfde AD een JLC ultrathin moonphase in de handen gehad, prachtig afgewerkt naar mijn mening.
Beter dan de zenith vind ik maar de dunne kast en de lederen band die ook heel smal toonde gaf me echt een enorm slecht gevoel.
Ik zou zeker voor de zenith kiezen moest ik het geld nu hebben.

Heb ik NOG geen ervaring mee maar jij bent de eerste die ik dat hoor zeggen :grin:.

Ja dat vind ik dus een dingetje bij die prijsklasse, correct me if i’m wrong.
Neem nu instappers van de duurdere merken. Die kosten een serieus bedrag maar hebben totaal niet de afwerkingen van hun duurdere modellen lijkt me.
Dit vind ik bij veel merken zo je hebt dan instappers die ook nog heel duur zijn maar waar je maar een fractie krijgt van waar het merk voor gekent is qua afwerking etc.
Waar ik uiteraard niet mee wil zeggen dat het baggerhorloges zijn of rommel is.
Of zie ik dat verkeerd?:slightly_smiling_face:

Sorry maar de zenith is duizend malen mooier dan de IWC of de credor die je toont :blush:.

Echt wel he :wink:.

5 likes

Oris is inderdaad top zoals deze:
De aquis caliber 400.
Top specs en netjes afgewerkt.
En schroeven in de band.

Ik het zeker eens lezen, danku voor de info :wink:.

2 likes

Nee ik ben hier net TERUG actief.
Ik ben ook niet van plan om in jet kort dat bedrag neer te tellen maar toch zat ik met de vraag :slightly_smiling_face:.
En windowshoppen en eens iets passen staat altijd vrij om te doen he :wink:.

Niks mis met zo’n Skyline

4 likes

Oef mooie man, ik vond de blauwe persoonlijk het mooist.
Ook op de rubbere band is hij zeer mooi👌.

1 like