Even gek doen... zenith defy classic

Zo’n skeleton is niet heel erg classic. Ik zou deze doen:

20 likes

Even gelezen: Onbruikbare lume, geen bandenwissels mogelijk, en ook met de nieuwe foto’s echt ontstellend lelijk.

Nach wie vor, terecht.

Voor 5K Euro kom ik bij een Spring Drive uit. Da’s tenminste echt onderscheidende technologie.

Dan heb je het over smaakvolle horloges. Ondanks de onfortuinlijk geplaatste datum. Maar Blancpain altijd leuk.

Spannend is niet altijd goed, heren.

Zit ook veel dichter bij de vormtaal van de oorsponkelijke Defy uit 69. Maarreh, die rare kaasprikker vind ik dan weer minder.

1 like

Ik zou ook deze kiezen als ik voor een defy zou gaan.

@kristofn Voor mij blijft de mooiste Zenith echter de el Primero (behalve met de hoekige kast). Daar al aan gedacht?

Skeletons vind ik vaak te druk en slecht afleesbaar. Zo ook de skeletonized Defy hierboven. Maar als jij t wel tof vindt, gewoon halen.

1 like

Je bedoelt de mooiste?

12 likes

Een Zenith zonder chronograaf en el primero caliber is toch een beetje als een cafe zonder bier.

2 likes

Ja, die kast vind ik dus lelijk.

1 like

Inderdaad de mooiste mi. Alleen de endlinks zijn Lillik :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Niet alleen de endlinks… ding wordt heel massief.

1 like

Ik hou er wel van! Zelf zou ik voor de blauwe gaan. Eigenlijk vind ik deze Oris mooier.

11 likes

ik zou die doen

3 likes

Vind het zelf wat lastig afleesbaar en voor een skeleton wat saai.

Ik dacht in die prijscategorie meteen aan de Tag Heuer Carrera lijn met de inhouse uurwerken.

1 like

Ik ben ook geen fan, hij is wel erg druk :exploding_head:

Die zenith is een geweldig stukje techniek… Maar ik zou ipv die skeleton plaat zelf de “classic” kiezen met prachtige blauwe plaat :heart_eyes:

3 likes

Ook niet helemaal mijn cup of tea maar dan absoluut voor de blauwe! Ik snap de gedachte van vele maar als je al veel hebt en je een keer wat out of the box wil is het wel een mooie keus

1 like

Ja heb hetzelfde, vond het eerst echt niks maar ben nu fan geworden. Zou zelf kiezen voor de rechter op blauw rubber!

Succes met je zoektocht!

1 like

De kast valt reuze mee, maar de bandaansluiting…

Gelukkig ben niet de enige.

Propilots zijn mooi. Alleen ze zijn zo’n mooie, strakke zwarte wijzerplaat vergeten. :wink:

1 like

Wie de naam van die website heeft gekozen, heeft dat ook niet nuchter gedaan.

“Urine stinkt” was het eerste dat ik las. Men had er beter een streepje tussen gezet Uhr-instinkt :rofl:

1 like

Precies dit.

Koop je een horloge omdat je het zelf mooi vindt of vindt je het belangrijker dat een ander het mooi vindt?

1 like

Het is sowieso weer eens wat anders en daarbij vind ik de blauwe erg mooi :slightly_smiling_face::+1:

1 like

Bedankt voor de input iedereen. Toen ik deze ochtend (nuchter) wakker werd zag ik de Zenith toch nog zitten. Het was dus niet de drank die sprak…

Wat de andere voorstellen betreft:

• de blauwe zenith defy die Han voorstelt ga ik ook zeker ergens eens uitproberen. Misschien ga ik hem een beetje te ‘gewoontjes’ vinden. Wie weet

• de TH: heb ik ook naar gekeken maar is volgens mij 45mm. Dat haal ik niet met mijn polsen

• de el primero: mooi, maar ik zoek iets spannender

1 like