Even gek doen... zenith defy classic

Bij dit model krijg ik altijd foute 90’s gedachtes
Mazda323F

Weet niet of je zoveel geld wil uitgeven en dat dit de eerste associatie is, mijn menig: zou het niet doen. Ga voor de blauwe defy, veel beter.
Mocht je die ooit beu zijn is de defy nog te verkopen, die replica tsw venom watch zal stuk moeilijker worden… Ook altijd fijn om dit in de achterhoofd te houden, je weet immers nooit wat de toekomst gaat brengen.

1 like

Mocht je eens bij Utrecht in de buurt zijn… je bent van harte welkom 'm eens te passen.

Groet, Vincent

8 likes

Absoluut de mooiste versie. Ik mis hem een beetje…

Draagt heerlijk licht. Band is prachtig. Niet te opzichtig. Kan onder een pak en boven een zwembroek. Mooie kleur blauw ook.

3 likes

Ik vind hem een tikkie groot ogen. Ik vind zelf de Bulgari Octo wel wat hebben, qua designideetjes ook een ver familielid.

4 likes

Vond deze ook erg leuk op de foto’s maar in het echt was het snel gedaan. Heb diverse modellen gepast, maar is hem niet. Kortom zou deze iig even gaan passen.

3 likes

Dat begrijp ik, moet inderdaad net bevallen!

1 like

Als ik in de buurt woonde had ik dat zeker gedaan. Maar is wat ver vanuit België. Toch bedankt :+1:

1 like

Deze heb ik om gehad toen ik de tropical band voor mijn Oris 65 zocht maar dit is wel een kanon hoor! Iets van 45mm dacht ik…

Deze vind ik ook heel fraai. Maar die van TS is ook wel lekker hoor in het blauw…

1 like

Deze spreekt me om een of andere reden minder aan.

Ach ja, mijn zaterdag is toch alweer gepland. Op mijn gemak met het zoontje naar maastricht. Bij Leon Martens eens kijken naar de Blancpain en bij S&C enkele zenith modelen proberen. Zal een leuke ervaring zijn om eens niet de winkel uitgelachten te worden omdat ik vraag naar een rolex sportmodel… .

Tussendoor een biertje en nacho’s en daarna mss nog eens langs steiner, burger en filipucci.

Er zijn ergere dingen om op een zaterdag te doen :beers:

2 likes

Ieder zijn meug. Voor mij een beetje bijeengeraapte design stijlen, die absoluut niet bij elkaar passen. Vreselijk.
Je moet er wel mee over straat kunnen.

2 likes

Ik hou er wel van! Een soort van “ guilty pleasure” :smile:

Zenith Defy is een prachtig horloge, maar ik zou zelf voor een non-skeleton versie gaan. Dat vind ik persoonlijk beter passen bij het tijdloos karakter van het merk…

Ik vind ze te gek en eerst dacht ik blauw! En toen keek ik beter naar de witte en dacht ik: ‘als je het doet, ga dan all-in’. Stond hoog op m’n lijst zomerhorloges, maar had geen zin dit jaar de afschrijving te pakken.

Les 1 op een forum; vraag niet aan anderen wat zij mooi vinden.

Vind je het zelf mooi, ga vooral daar van uit. De antwoorden die negatief zijn wil je eigenlijk toch niet horen. :wink:

Het leest minder makkelijk af. Dit is wat mij betreft toch de categorie ‘horloge als sieraad’.
Als het alleen om de functie tijd aflezen gaat dan is iedereen die meer dan 50 euro uitgeeft gek.

Toch antwoord op je vraag; Skeletons zijn (bijna) altijd mooi :sunglasses:

1 like

De skeleton op blauw leder zit hier ook in mijn hoofd. Dat zou de ene zijn die de drang naar die eerste Rolex zou kunnen uitstellen…
Natuurlijk niet aan de volle pot, maar grijs of 2e hands voor een mooie prijs, wie weet :grin:

3 likes

Grijs ga je die niet snel in de buurt vinden denk ik. Ik vermoed dat op de prijs van zenith horloges nog wel wat af te dingen valt bij de dealer. We zullen zien…

In DE toch wel paar te vinden en eentje in BE.
Prijs -5000€

Heb er eentje in antwerpen gevonden. Maar voor een beetje meer heb je een nieuwe via urhinstinkt.com

Prima te vinden voor dat bedrag.
Heeeeel gaaf horloge! :heart_eyes: Ik houd van de Skeleton dials!
Ook de Carrera Heuer 01 gehad.
Wat boeit die afleesbaarheid eigenlijk? Daar koop je geen horloge voor…

1 like