Even introduceren

Hoi allemaal, hierbij zal ik mezelf even voorstellen op het forum!

Mijn naam is Kevin en sinds een tijdje begin ik steeds meer geinteresseerd te raken in de wondere wereld van horloges. Vooral de technieken in/achter horloges vind ik bijzonder fascinerend.
De horloges die ik nu bezit, hebben vooral emotionele waarde (Pulsar en Tommy Hillfiger) dan dat het horloges zijn waar een liefhebber warm van wordt. Ik ben dus een beginner pur sang en wil langzaam op zoek gaan naar een eerste ‘echte’ horloge en na een tijdje rondlezen, lijkt dit me hiervoor een uitstekend forum om kennis op te doen en uit te wisselen.

Vanwege onze twee kinderen en andere hobby’s zal mijn budget in eerste instantie niet heel ruim zijn; een bedrag van vier cijfers is bijvoorbeeld duidelijk een no-go op dit moment. Ik ben geen massaverzamelaar en bouw liever op naar 2-3 horloges die het écht helemaal voor me zijn. Dat wordt dus óf heel veel geduld hebben óf net zo lang kopen en verkopen/ruilen tot ik de ware ben tegengekomen :smile:.
Maar first thing first, eerst mezelf onder andere hier maar eens écht gaan verdiepen in deze wondere wereld!

9 likes

Welkom en veel plezier hier :slight_smile:

Van harte welkom, upload even de foto’s van jou horloges. Altijd leuk om te zien

Li ricchi cchiù chi nn’hannu, cchiù nni vonnu.

Welkom op hf. En foto’s worden zeer gewaardeerd…

Welkom :slight_smile:

Welkom! En inderdaad, paar foto’s van je horloges :wink:

Welkom!

welkom; geniet, kijk en leer van dit prachtige forum. Je gaat zeker voldoening vinden hier!

Welkom!
Ook als je niet helemaal scheel wilt betalen zijn er nog altijd kwalitatief zeer goede maar wel iconische horloges te vinden voor ruim onder de vier cijfergrens.

1 like

Dank voor jullie reacties!
Als de jongste vanmiddag op bed ligt dan zal ik met mijn andere hobby (fotografie) van de TH een foto maken en hier plaatsen. De Pulsar ligt op dit moment bij mijn moeder, gaat morgen naar de juwelier om een nieuwe batterij in te plaatsen, dus die houden jullie nog van me tegoed.

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van dit sympathieke HorlogeForum.:watch:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Welkom. Je gaat een hoop moois tegenkomen hier, ik denk dat het verkopen/kopen/ruilen zal worden tot je je graal hebt.

Op dit forum zitten en heel lang sparen? No way, te veel moois!:wink:

Succes en veel plezier.

Welkom!

Welkom! Goed dat je rustig begint, het leukste aan het forum is de diversiteit en de inspiratie die je er mee op doet!

Welkom hier op dit leerzame en verslavende forum.
Alvast veel plezier met zoeken naar je volgende klokje.

welkom en veel plezier hier!! In het verkoop gedeelte worden regelmatig mooie mechanische horloges aangeboden voor veel minder dan 4 cijfers, het hoeft niet meteen heel duur te zijn :slight_smile:

Welkom, en inderdaad zal het aankopen, dragen en eventueel verkopen duidelijkheid geven over je smaak en wensen.

Uit eigen ervaring blijkt na een hele tijd dat je voor bepaalde horloges een voorkeur hebt. Ik dacht voor mij destijds eerst dat het vintage chrono’s waren waar ik op viel, echter na wat flipperen blijken moderne duikers van gevestigde merken het merendeel van mijn bestand te vullen.

Zoals 2x SKX009’s - Breitling Colt automatic - tag heuer formula 1, Aramar Artic vintage, Steinhart ocean one vintage, Seiko BFK Pepsi voor dagelijks gebruik en nog wat dressers/sport Tissot pr516 Heritage, Certina DS podium big size chrono en een Mido Multifort.

Ik tip je, eens rustig in het verkoop topic rond te kijken, en eventueel wat NA (Nieuwe aanwinst) topics in de gaten te houden.
Ga kijken wat je leuk vindt.
Ga voor gevestigde merken, vermijd als beginner Marktplaats en dergelijke en koop liever via HF.
Later als je “er wat meer kijk op hebt” kun je wel via andere kanalen kopen. Er wordt nog wel eens via een of ander kanaal een nepper of iets dergelijks aangeboden waar keihard bij staat dat het een Swiss ETA of Valjoux uurwerk betreft!! Terwijl dit niet waar is.
Tevens wanneer je van echt oudere horloges houdt, zijn er diverse gevaren zoals re-dails en frankenwatches, bij de gevestigde merken. Kan er over meepraten, mijn allereerste aankoop bleek achteraf ook een re-dail.
En ga het liefst voor automatic/handopwinders/quartz horloges met de ETA-Seiko-Unitas-Miyota- Ronda uurwerken, zeker binnen je prijsrange. Investeer dus liever (binnen jou prijsrange mogelijk 2de hands) in merken zoals:
Tissot
Certina
Tag Heuer
Seiko
Steinhart
Of diverse micro brands zoals Aevig, Squale, Helson, Borealis, Crepas.

Mijn inziens dus niet gaan voor de mode merken; zoals Diesel, Tommy, GC, Fossil enz enz.

En de vele, vele andere!!! Geef je ogen en oren goed de kost!! Lees ervaringen, kijk in de topics voor een prijsbeleving enz enz.

Succes!!

5 likes

Welkom!

Mocht je hulp nodig hebben in je zoektocht of voor jezelf scherpstellen wat je in een horloge zoekt, neem dan ook eens een kijkje in t ehbo lijstje in de faq. Daar staat een overzicht aan mogelijkheden vd wensen v n horloge. Punten waar je soms helemaal niet bij hebt stilgestaan.

Veel plezier op t forum!

1 like

Welkom hier :+1:

Welkom.