Jochen meldt zich aan op het forum.
Na maanden/jaren lang speuren en genieten op diverse fora, websites, blogs en voornamelijk Youtube kon mijn eerste bericht op dit forum toch niet uitblijven.
Mijn alias is Jochen, mijn roepnaam is Jochen en mijn geboorte- en paspoort naam is Jochen. Makkelijk toch ? De tweepoot is afkomstig van F1 coureur Jochen Rindt en dus geen schrijffout.
Mijn liefde voor horloges is aangewakkerd door mijn vader. Hij spaart al geruime tijd, maar is vanwege de beperkte aantallen geen echte verzamelaar te noemen. Na het volgen van Hodinkee op Youtube is de liefde voor het horloge als sierraad ĆØn technisch hoogstandje meer vorm gaan krijgen. Zij weten de passie van de verzamalaar in hun reeks āTalking Watchesā goed over te brengen.
Mijn collectie bestaat uit :
Poljot Aviator II chrono automatic (het enige ātopstukā )
Apple watch 42mm
Fossil twist
TW Steel chrono
ICE Watch
Newton & Sons - schade
Helaas heb ik (nog) geen echte klassieker in de collectie. Ik ben al geruime tijd op zoek naar een horloge uit de tweede wereldoorlog. Het juiste adres voor een dergelijke klokje heb ik nog niet gevonden. Waar zou ik deze het beste kunnen zoeken waarbij ik niet hoef te twijfelen aan authenticiteit ? Een klokje met een verhaal die gedragen kan worden, dat is voor mij echt een wens.
Naast zoān zoektocht naar een oud klokje ben ik al maanden Kickstarter aan het volgen naar toekomstige toppers. Maar het aanbod in het midden-lage segment (250-500ā¬) is extreem laag. Wat zijn jullie ervaringen met Kickstarter of dat soort crowdfunding platformen ?
Welkom op dit forum !
Ik ben persoonlijk geen fan van crowdfunding horloges, verder als wel leuk komt het bij mij vaak niet. Teveel een samenraapsel van verschillende ideeƫn zonder eigen gezicht, en die verkoop praatjes die ze erbij verzinnen daar krijg ik braakneigingen van.
Meestal zoiets van wij als merk X gaan het wiel opnieuw uitvinden maar hĆØ kijk wat we hebben bedacht lijkt wel een wiel
Jong gebruikt is in die prijsklasse genoeg hier op het forum te vinden waar ik mijn centen liever aan uitgeef, maar doe vooral dat waar jij blij van wordt.
Welkom Jochen, ik legde de link met Jochen Rindt meteen alā¦
Wat je vraag over Kickstarter horloges in die prijsklasse betreft⦠tja⦠in die prijsklasse zit je vaak met āalibaba-specialsā ofwel horloges samengesteld uit de diverse onderdelen die in China zo verkrijgbaar zijn⦠weinig onderscheidend⦠gekoppeld aan een uit de duim gezogen marketing verhaalā¦
Als je wat wilt maken met een goede kwaliteit, dan kom je echt aan een hogere prijsā¦
Welkom Jochen, leuke intro, hoop dat je hier veel plezier zult beleven.
Ook bij mij komt kickstarter qua horloges niet verder dan āgrappigā.
Ik ga liever voor bewezen kwaliteit, zowel van uurwerk als design. Maar het mooie van dit forum is dat er voor een ieder genoeg interessante discussies zijn en er valt veel, heel veel te leren (voor mijzelf in het bijzonder) en dat er altijd hulp op ontelbare onderwerpen aanwezig is. Doe je voordeel en have fun
Het valt me op dit type platformen steeds vaker worden gebruikt om āgoedkoopā te adverteren en met de korting (waarvan je je af kan vragen of het daadwerkelijk voordeliger is) potentiele klanten proberen te strikken. De echte start-ups pik je er niet zomaar tussenuit.