Update : Zowel de Litardo X1 als de MVMT binnen vanuit de V.S…
De Litardo gaat direct de verkoop in, niet mijn ding. Staat inmiddels voor 50 euro op marktplaats, daar neem ik mijn verlies. De MVMT overtreft mijn verwachtingen en blijft voorlopig in de collectie.
Uit het kickstarter project Univaque trek ik me terug. Die 162€ kan ik beter in een tweedehands seiko stoppen en een echte vintage om de pols hebben dan zo’n remake met Seiko motor. Kreeg ik er zo ineens mijn twijfels over.
Review van de MVMT komt nadat ik hem ongeveer een week heb gedragen.
Proficiatmet je aanwinsten. Tja, dat heb je met internet aankopen die je niet irl hebt kunnen zien.
Ik wist overigens niet dat je hé zo makkelijk kon terugtrekken bij n crowdfunding. Meestal staat er in de kleine lettertjes dat t n soort v investering Is en niet n aankoop met 14 dagen bedenktijd retourrecht enzo
Ben benieuwd naar de review!
Kleine update rondom de collectie en plannen.
- Litardo X1 is verkocht, absoluut geen fan. Miskoop, verlies genomen.
- MVMT is een topper. Draagt prettig, oogt verrassend fraai. Dik het geld waard. Voelt meer aan als een klokje in de prijsrange van 200 tot 300 dan de 119$ die ik betaald heb. Dit klokje krijgt door z’n afwijkende design veel aandacht van anderen
- univaque kickstarter project ben ik uitgestapt, vertrouwde ik niet helemaal
- er komt in november een gelimiteerd en genummerd TC-9 '50s diver in messing met messing kroon mijn kant op. Ik was op slag verliefd. Zwitsers mechanisch horloge, oplage 200 stuks. Seconde wijzer bij de 9.
En mijn plannen om een WWII horloge te kopen zwakken wat af. Krijg er niet het juiste gevoel bij op dit moment en blijf maar dromen van een Speedmaster uit de 60’s of 70’s. Ik spaar dus sowieso door.
Bedankt voor de update. De MVMT staat al een tijdje bij mij “op de radar”.
Fijne dag!
Geen van de TC-9’s zijn bijzonder, maar klonen van bestaande merken/modellen, maar dan uitgevoerd in brons. Het idee is leuk, maar not my cup of tea. Als je 'm mooi vind moet je je vooral niet laten tegenhouden, maar ik zou door sparen voor een model dat je bevalt van een gerenommeerd merk.
Je zal merken dat er weinig forumleden zijn, die waardering hebben voor een kloon of hommage.
Ben ook geen liefhebber van hommages. Maar bovenstaande zou me niet echt boeien.