Even mijn frustratie kwijt

Zie je een leuk horloge op Marktplaats, doe je een bod en heb je over de over e-mail een afspraak om 'm voor die prijs over te nemen.
Vervolgens hoor je eerst niets en dan krijg je een mail dat het horloge aan een hogere bieder is verkocht want de verkoper wil “geen dief zijn van eigen portemonnee” met een welongemeend “sorry”.
Bah! :X

Gnik Schreef:

Zie je een leuk horloge op Marktplaats, doe je een
bod en heb je over de over e-mail een afspraak om
’m voor die prijs over te nemen.
Vervolgens hoor je eerst niets en dan krijg je een
mail dat het horloge aan een hogere bieder is
verkocht want de verkoper wil “geen dief zijn van
eigen portemonnee” met een welongemeend “sorry”.
Bah! :X

Bijna standaardprocedure op MP. Triest!

Herkenbaar helaas. Gebeurt overigens ook hier op dit forum.

Groet,
Niels

Ik stuur dan altijd een week lang mailtjes met steeds hogere biedingen. Dat zal hem leren.

Henkjan91 Schreef:

Ik stuur dan altijd een week lang mailtjes met
steeds hogere biedingen. Dat zal hem leren.

(:smiley: … dat is een goeie hahaha

Ik verkocht laatst een horloge op marktplaats,en de potentiële koper en ik hadden een prijs afgesproken.
Meneer stond er op dat hij het horloge wou ophalen, nou ben ik daar niet heel happig op om iedereen maar binnen te laten maar goed vooruit.
Meneer komt binnen heel vriendelijk en netjes, begint hij gewoon 200 euro lager te bieden dan de afgesproken prijs anders ging meneer weer weg. WTF dat is toch bizar.

IK was blij dat meneer weer weg was.
En wat marktplaats betreft alleen nog maar verzenden, stom volk.

Gisteren kreeg ik nog een reactie op een horloge dat ik te koop aanbied via marktplaats. €600 onder de toch al nette vraagprijs :sunglasses: heb een mail terug gestuurd met de boodschap dat ik z’n bod graag geaccepteerd had maar het horloge vanmorgen al aan de buurman gegeven heb omdat het oude ding me steeds in weg lag.

Ben je ook weer van dat gezeur af :smiley: overigens gebeurt dat hier inderdaad op het forum ook. Ik neem niet eens de moeite meer om nog te reageren :)o

Same here.
Afgelopen week horloge verkocht. Eens over de prijs, gegevens uitgewisseld, rekeningnummer, verzendadres. ‘Zal het meteen overmaken’…
Koper (een vrouw in dit geval) en ik hadden dus een overeenkomst daar kan geen misverstand over bestaan.
Sindsdien niets meer van vernomen. Geen uitleg, excuses of smoes.
Niets.
:~

Misschien werden ze bij Siebel daar ook wel gek van :#

Gnik Schreef:

Zie je een leuk horloge op Marktplaats, doe je een
bod en heb je over de over e-mail een afspraak om
’m voor die prijs over te nemen.
Vervolgens hoor je eerst niets en dan krijg je een
mail dat het horloge aan een hogere bieder is
verkocht want de verkoper wil “geen dief zijn van
eigen portemonnee” met een welongemeend “sorry”.
Bah! :X

What else is new?

P.S. ZOu zelf deze topic in “Ervaring met (Ver)kopers” hebben geplaatst :#

:d

En om de frustratie even een plaats te geven:
Het ging om een Seiko spork
Ik hoop dat iemand van het forum 'm nu heeft

Nou , een gevalletje van DOEI dus.
Kijk uit dat de deur je niet raakt bij het weggaan.

Elf.

Geeft niks hoor plaatsgenoot we snappen 'm

Neem een borrel. :slight_smile:

down the hatch.
Elf.

Als je een duidelijke deal hebt is het imho ronduit onbeschoft om voor een paar euro meer met een andere koper in zee te gaan. Tenenkrommend inderdaad!

Ben over het algemeen vrij duidelijk met adverteren en zet er soms bewust bij dat biedingen niet worden gewaardeerd en niet beantwoord. En dan nog presteert men het om te mailen met andere (onzinnige) voorstellen en/of legio redenen waarom de prijs huns inziens omlaag moet.

Maar goed, jammer dat je weer een negatieve ervaring rijker bent…

Helaas heel herkenbaar. Had zelfs al betaald voor twee kandelaars. Toen ik mailde waar ze bleven, kreeg ik als antwoord dat ze allebei stuk waren gevallen bij het inpakken en dat het geld weer was teruggeboekt.
Toevallig liep dat samen met een inmiddels iets hoger bod. Toen ik vroeg om een foto van de scherven, de kandelaars waren immers van mij omdat ik ze had gekocht en betaald, kreeg ik een grote scheldkanonade toebedeeld.

Na het kopen van een zeldzame cd, zelfde laken en pak; geld werd weer teruggeboekt en zijn vrouw had de cd zogenaamd zoekgemaakt. Uiteraard was ook hier weer sprake van een hoger bod.

Er wordt vaak (terecht) gescholden op kopers, maar verkopers kunnen er dus ook wat van.

En op het verkoopdeel van dit forum gaat het er niet minder schofterig aan toe. Als je iets te koop aanbiedt, komt men vaak met een tegenvoorstel.
Je geeft vervolgens een gemotiveerde reactie met een tegenvoorstel o.i.d. en vervolgens geen enkele reactie meer. Alsof je van de ratten besnuffeld bent…

Ik heb op marktplaats 4 keer correct zaken gedaan de rest was gezeur en gezanik.

Je bent zeker niet de enige die de manier van zakendoen van veel MP prutsers hekelt.

Groeten.

Noel.

Ik had een keer afgesproken met iemand. Voordat ik vertrok nog even gebeld dat ik eraan kwam en of het er nog was.
Kwam ik er aan en wilde betalen, bleek dat de verkoper zelfde moment nog met iemand anders had afgesproken die kort na mij aankwam. Lekker dan :S

Het meest vervelende is nog het eeuwige gezeur om de prijs. Via marktplaats kan je álleen iets verkopen voor een belachelijk lage prijs.

Gnik Schreef:

Zie je een leuk horloge op Marktplaats, doe je een
bod en heb je over de over e-mail een afspraak om
’m voor die prijs over te nemen.
Vervolgens hoor je eerst niets en dan krijg je een
mail dat het horloge aan een hogere bieder is
verkocht want de verkoper wil “geen dief zijn van
eigen portemonnee” met een welongemeend “sorry”.
Bah! :X

Echt een keer precies hetzelfde gehad op MP. Heel k*t, maar over het algemeen gaat het altijd wel goed bij mij op MP.

Wat het hier op het forun betreft, soms vergeet ik te reageren8-) dan denk ik dat ik al een reactie heb verstuurd maar soms is dat niet het geval. Het zou trouwens wel handig zijn als je kan zien of je gereply’d hebt op een pb…