Even mijn frustratie kwijt

mooieklokjes Schreef:

Wat het hier op het forun betreft, soms vergeet ik
te reageren8-) dan denk ik dat ik al een reactie
heb verstuurd maar soms is dat niet het geval. Het
zou trouwens wel handig zijn als je kan zien of je
gereply’d hebt op een pb…

Dat kan toch! gewoon het volgende aanvinken bij een PB:

Een kopie van dit bericht bewaren in mijn verzonden berichten.

Kan je gelijk zien of hij al gelezen is. :slight_smile:

mooieklokjes Schreef:

Het zou trouwens wel handig zijn als je kan zien of je
gereply’d hebt op een pb…

Dat kan je toch zien in Priveberichten -> Verzonden items…en dan zie je of diegene hem wel of niet hebt gelezen.

Ik vind het ook belachelijk om iets voor een hoger bod te verkopen dan met een ander al is overeengekomen. Maar het gebeurt helaas vaak en je doet er niets aan.

@Watchagain, je typt sneller als ik. Maar inderdaad, je moet wel een kopie bewaren aanvinken.

Thanks beide, dit wist ik niet:+

Ik had laatst iets te koop voor een auto, ook op mp, dus ik wordt benaderd door 2 mensen, alleen de eerste was het snelste met een bod en een afspraak om te komen kijken, maar die andere gegadigde was gepikeerd dat hij niet eerder kon komen en daardoor dat artikel door de neus werd geboord…
Kom op, had diegene maar eerder moeten reageren en niet bij voorbaat al aannemen dat hij voorrang krijgt…

Ik hoop toch echt niet dat er een tijd komt waar ik me niet meer druk maak over dit soort lomp gedrag, op MP of ergens anders.
Voor mij is vertrouwen nog steeds uitgangspunt. Als dat naief is, dan liever naief dan zo afgestompt dat het me niet meer kan schelen.

FF een mail sturen met een b rief op briefpapier van een advokaat. Een mondelinge overeenkomst is rechtsgeldend en mischien heb je nog wel mailverkeer met een akkoord van zijn kant.

Of je het horloge er mee krijgt weet ik niet er schijt wel iemand in zijn broek die de volgende keer mischien wat oprechter met zijn woord om gaat.

Het horloge is helaas al aan een ander verkocht, dus daar zal ik niet veel mee opschieten
Ik zal er nog eens een mail aan wagen, kijken hoe hij reageert

Ik zou het niet doen.
Niet meer je zelf kwellen

Klaar ermee.

Next.

Elf.

Gebeurt hier evenzo (soms, het merendeel zijn zeer plezierige deals):

Horloge voor een nette en zeer marktconforme prijs op het forum (hier en DZVL) te koop aangeboden. ‘Lowball’ bod van een forumlid (hier). Geen probleem, want netjes afgewezen en hem gezegd dat het horloge op eBay zou worden aangeboden (no reserve). Dan maar een risico nemen maar wel een groter publiek voor de advertentie. Volgens mij forumlid zelfs een mailtje met de link naar de advertentie op eBay verstuurd. Advertentie hier (en op DZVL) laten sluiten.

eBay veiling eindigt 10€ lager dan bod van forumlid, die niet heeft meegeboden. Vervolgens een mailtje of ik het horloge niet wil laten ‘verdwijnen’, m.a.w. aan hem verkopen en eBay-koper afschepen met een verhaal dat het horloge gestolen of stuk is. Ik geef aan dat ik hierin niet mee wil: BOOS FORUMLID.

Hoth Schreef:

Ik denk dat het juist naïef is om te denken dat je
je moet opwinden over dingen die - in verhouding -
de moeite niet waard is…

Zit wel wat in8-):sunglasses: Het is in ieder geval een andere manier van benaderen.

koningcaris Schreef:

FF een mail sturen met een b rief op briefpapier
van een advokaat. Een mondelinge overeenkomst is
rechtsgeldend en mischien heb je nog wel
mailverkeer met een akkoord van zijn kant.

Of je het horloge er mee krijgt weet ik niet er
schijt wel iemand in zijn broek die de volgende
keer mischien wat oprechter met zijn woord om
gaat.

Dit ook8-):sunglasses: Lijkt de aanpak van de toekomst…:S

Tempus Fugit Schreef:

koningcaris Schreef:


FF een mail sturen met een b rief op
briefpapier
van een advokaat. Een mondelinge overeenkomst
is
rechtsgeldend en mischien heb je nog wel
mailverkeer met een akkoord van zijn kant.

Of je het horloge er mee krijgt weet ik niet er
schijt wel iemand in zijn broek die de volgende
keer mischien wat oprechter met zijn woord om
gaat.

Dit ook8-):sunglasses: Lijkt de aanpak van de
toekomst…:S

Het is geen toekomst maar heden, dat is de wet. Een mailtje is zo geschreven. Verder zou ik mezelf niet druk maken, er zijn voldoende dingen de het waard zijn druk over te maken en je energie in te steken. Ik heb best veel gekocht op MP, wel haal ik nagenoeg alles zelf op en probeer dat ook snel te doen. Ik heb ook meegemaakt dat mensen mij iets niet mee wilde geven omdat er inmiddels een hoger bod is. Dan moet je wel even sterk in je schoenen staan, deal is deal, ik ben nog nooit voor niets gereden. Ook heb ik spullen verkocht waar uiteindelijk veel meer voor geboden is. Wanneer ik ja zeg blijft dat ook zo.

Omgekeerd, ik heb iets gekocht dat niet helemaal aan de omschrijving voldeed en de koper dacht dat ik na 120km rijden wel zeker het object zou kopen, helaas verkeerd ingeschat. Als het klopt klopt het anders rijdt ik vrolijk weer terug, of ga opnieuw in onderhandeling. (ssst auto van de zaak help wel)

Hoth Schreef:

Wat heeft het voor zin? Het levert je niets op,
enkel verspilde tijd en moeite ( net zoals dit
bericht overigens )

gedeelde smart…?

Ik herken me hier niet in of heb ik altijd geluk? De meeste aankopen via MP en ook op dit forum verlopen plezierig. Met het verkopen heb ik nog niet zo veel ervaring.

Kopen doe ik niet heel veel, maar ook met verkopen heb ik vrijwel nooit problemen. De eerste reactie spreekt overigens meestal boekdelen…

Ook zoiets.

Zelf iets gezien op marktplaats, paar vragen gesteld over de staat en mogelijkheid enkele foto’s te maken en te sturen.
Laatste bleek niet mogelijk.
Ok. Duidelijk aangegeven even na te willen denken en er mogelijk later op terug te komen.

2 uur later, een mailtje:
'Hoe lijkt het??'
Niet op gereageerd.

4 uur later nog een mailtje:
‘Dit is wel ècht iets om over na te denken hè???’
‘Eerst oh zo geinteresseerd, beetje vragen, beetje mailen, maar nooit meer iets laten horen. Schijtziek word ik hier van’

X

Nog zo iets:

Zelf iets te koop.
Aspirant koper welke achter het net vist (wel bod gedaan, niet door mij aanvaard) uit zijn ongenoegen door er allerlei zaken bij te halen vergezeld van vele uitroeptekens en insinuaties over een koop die al was gesloten.

Marktplaats gaat qua fatsoen tegenwoordig écht nergens meer over.
:~

Dan zou ik hopen dat hij 2 uur in de auto gezeten had. Ik had hem vriendelijk bedankt en hem de deur gewezen.

Andere kant ?
Bod gedaan op citizen op 2dehands.
Iets later twee mooie horloges gekocht wat me voldoende leek voor 1 week.
Netjes teruggemaild met verontschuldiging dat ik niet kan blijven kopen en dus deze aan mij moet laten voorbijgaan.
Kreeg mail terug dat ik duidelijk een handelaartje ben die er alleen meer op uit is mensen op het verkeerde spoor te zetten en zo goedkoop mogelijk geld wil verdienen door zaken te doen met andermans materiaal.
Dat ik had toegezegd en dat afzeggen beneden “elke vorm van fatsoen” is.
Ook nog even meegekregen dat ik een zielig persoontje ben waar op moet neergekeken worden maar dat deze verkoper enkel medelijden kan hebben met mijn laagbijdegrondse houding.

Ik wou het een beetje luchtig houden en hoopte dat deze man gevoel voor humor had.
Heb hem dus geantwoord dat ik een tweedehandse horloge van 45 euro kopen niet echt zaken doen vindt maar dat ik zijn welbespraaktheid wel bewonderde en dat hij steeds welkom is om met mij hhier thuis een tas koffie te komen drinken.

Nogmaals enkele zeer giftige opmerkingen terug met de opmerking dat hij mij wel wist wonen en dat hij mijn adres wel goed zou onthouden. Wat ik toch wel als een bedreiging bekeek.
Tot slot herhaalde hij nog eens houe een laag en meelijwekkend persoon ik wel ben en dat zijn medelijden met mij alleen maar was toegenomen.
Als slot nog een laatste bedreiging er boven op… zowel mijn koffie als ikzelf zouden voor hem veel te licht zijn.

Hij is welkom om het eens uit te proberen.

Als iemand mij voor rotte vis uit zou maken om zoiets?.. daar heeft mijn mailbox een prullebak voor… 't is me de tijd en moeite niet waard om daar ook maar één mail aan vuil te maken… zaken zijn zaken… en zolang er nog geen geld is overgemaakt… dan is er geen zaak… klaar…