Even mijn frustratie kwijt

Frustratie 1 : bod gedaan op een horloge, bod wordt geaccepteerd dus ik ga hem ophalen, blijkt een nepper / fake te zijn en mensen boos op mij dat ik hem niet wil kopen. Wel heen en weer ruim 3 uur in de auto gezeten

Frustratie 2: bieders die bieden maar nooit meer iets van zich laten horen en na een week hun bod intrekken

Frustratie 3: mensen die denken minder te kunnen betalen dan het bod dat ze gedaan hebben en in geaccteerd heb

Frustratie 4: zgan , zeer goede staat , helemaal compleet . Aankomen na 2 uur in de auto en een compleet afgedragen horloge zonder papieren in je handen krijgen

Frustratie 5: alles moet NU besloten worden, je moet NU komen anders is ie weg. Mensen , als ik een hoop geld uitgeef wil ik daar graag even over nadenken , druk uitoefenen heeft geen zin en werkt averechts

Frustratie 6: ja , ik heb uw bod wel geaccteerd , maar ik heb een hoger bod , als u nu een hoger bod uitbrengt vraag ik of de andere bieder hoger wil bieden

LAAT ME DAN BIEDEN. Maar ik werk niet mee aan dit soort spelletjes

Etc etc etc

Marktplaats gaat qua fatsoen tegenwoordig écht
nergens meer over.
:~

Helaas zijn er de laatste tijd flink wat van dat soort marktplaats types op dit forum afgekomen :frowning: Een naam onder een mailtje zetten is voor een aantal al teveel werk ! of zou het misschien te moeilijk zijn ?! En dan hebben we het nog niet eens over de trieste / sneue / agressieve reacties die je krijgt als je bedankt voor een belachelijk laag bod terwijl er VASTE prijs in de advertentie staat !!

Ik vergeet , zeker als ik bijvoorbeeld op m’n telefoon zit te tikken, ook weleens m’n naam te vermelden.

Je hebt ook mensen die houden stug vol geen naam te gebruiken of wisselen gedurende de mailwisseling van naam … dat is wel een beetje vreemd…

Hoi,

Ik deel jullie frustratie maar kan me er niet meer druk om maken.
Normvervaging is alom aanwezig dus ook op marktplaats en helaas (blijkt) ook op dit forum. Zelf vind ik het niet kunnen als je een afspraak heb met elkaar dan hou je je daaraan. Helaas is het feit waar we mee te maken hebben.
Herken wel dat je na een afspraak een hoger bod krijgt en mensen die teleurgesteld zijn maar ik hou me aan de afspraak met de koper. Helaas zelf al te vaak teleurgesteld na een duidelijke koop, maar blijf moed houden.

Groet Bram

De dag dat ik me niet meer druk zou maken over dit soort zaken zou ik betreuren :slight_smile:

Bij marktplaats is het voordeel van al die onbeschofte mensen wél dat ik meestal de enige ben die nette mails schrijft met aanhef e.d. en dat heeft mij al een paar keer het item opgeleverd dat ik wou kopen. Omdat ik de enige was die beleefd was.

Ik heb zelf nog nooit iets verkocht via het forum, maar ik lees in dit topic een behoorlijk aantal klachten over medeforumleden. In het “ervaringen met” topic lees ik overwegend positieve reviews.

Oproep: Deel alsjeblieft je negatieve ervaringen ook!

ReneJK Schreef:

Frustratie 1 : bod gedaan op een horloge, bod
wordt geaccepteerd dus ik ga hem ophalen, blijkt
een nepper / fake te zijn en mensen boos op mij
dat ik hem niet wil kopen. Wel heen en weer ruim 3
uur in de auto gezeten

Frustratie 2: bieders die bieden maar nooit meer
iets van zich laten horen en na een week hun bod
intrekken

Frustratie 3: mensen die denken minder te kunnen
betalen dan het bod dat ze gedaan hebben en in
geaccteerd heb

Frustratie 4: zgan , zeer goede staat , helemaal
compleet . Aankomen na 2 uur in de auto en een
compleet afgedragen horloge zonder papieren in je
handen krijgen

Frustratie 5: alles moet NU besloten worden, je
moet NU komen anders is ie weg. Mensen , als ik
een hoop geld uitgeef wil ik daar graag even over
nadenken , druk uitoefenen heeft geen zin en werkt
averechts

Frustratie 6: ja , ik heb uw bod wel geaccteerd ,
maar ik heb een hoger bod , als u nu een hoger bod
uitbrengt vraag ik of de andere bieder hoger wil
bieden

LAAT ME DAN BIEDEN. Maar ik werk niet mee aan dit
soort spelletjes

Etc etc etc
Frustratie 7: je krijgt een bod die een dag later
weer word ingetrokken met de mededeling u reageerde
niet op mijn bieding,nou ja zeg…

Oproep: Deel alsjeblieft je negatieve ervaringen
ook!

Wat vindt je een negatieve ervaring ? Moet je voor een forumlid welke nooit een bijdrage levert en alleen reageert op een item in het verkoop gedeelte en zich gedraagt als een hork een item openen in ervaring met verkopers/kopers ?

Windhund Schreef:

Ik heb zelf nog nooit iets verkocht via het forum,
maar ik lees in dit topic een behoorlijk aantal
klachten over medeforumleden. In het “ervaringen
met” topic lees ik overwegend positieve reviews.

Oproep: Deel alsjeblieft je negatieve ervaringen
ook!

Het zijn dan ook vnl. de berichten van degenen die

  • te beroerd (onbeschoft) zijn om een aanhef en afzender te vermelden
  • het niet nodig achten om even te melden dat de prijs in het gegeven antwoord, niet overeenkomt met het weggevertje wat zij in gedachten hadden

waarbij het niet tot zaken doen komt.

Even frusterend vind ik degenen die op zolder een horloge hebben gevonden van een overleden familielid en hier even gratis een taxatie los willen peuteren.
Nadat een aantal forummers hun opgedane kennis hebben gedeeld, hoor of lees je ook vaak niets meer van de topicstarter.
Een bedankje voor de moeite kost toch niets?!

Andersom gebeurt het helaas nog vaker. Iemand biedt en als je akkoord gaat dan hoor je niets meer…

Soms zie je hier iets waarvan je vrijwel zeker weet dat het verhaal niet helemaal met het plaatje klopt. Verwacht je dan dan dat vermeld wordt of is dat een kwestie van eigen verantwoordelijkheid voor degene die wel toe hapt?

en daarom doen ik daar dan ook niet meer aan mee

Ik kreeg vandaag een bod dat veel te hoog was. Daar word ik ook wantrouwig van. Hij wilde het item eerst komen bekijken.

Heb hem duidelijk gemaakt dat ik me er niet goed bij voel. Of hij gaat sterk lager bieden als ie bij me thuis is, of nog erger.

Ik laat het zitten.

Dit is wel een beetje cryptisch :slight_smile:

tomhster Schreef:

Soms zie je hier iets waarvan je vrijwel zeker
weet dat het verhaal niet helemaal met het plaatje
klopt. Verwacht je dan dan dat vermeld wordt of is
dat een kwestie van eigen verantwoordelijkheid
voor degene die wel toe hapt?

marijn Schreef:

Ik kreeg vandaag een bod dat veel te hoog was.
Daar word ik ook wantrouwig van. Hij wilde het
item eerst komen bekijken.

Heb hem duidelijk gemaakt dat ik me er niet goed
bij voel. Of hij gaat sterk lager bieden als ie
bij me thuis is, of nog erger.

Ik laat het zitten.

Marktplaats zeker ?

schmeink Schreef:

marijn Schreef:


Ik kreeg vandaag een bod dat veel te hoog was.
Daar word ik ook wantrouwig van. Hij wilde het
item eerst komen bekijken.

Heb hem duidelijk gemaakt dat ik me er niet
goed
bij voel. Of hij gaat sterk lager bieden als ie
bij me thuis is, of nog erger.

Ik laat het zitten.

Marktplaats zeker ?

Jazeker

Klopt, think bovenkant klopt niet met onderkant, band niet met horloge of jaartal niet met model.

tomhster Schreef:

Klopt, think bovenkant klopt niet met onderkant,
band niet met horloge of jaartal niet met model.

Je kan altijd een pb naar de verkoper sturen of als je het echt niet vertrouwt een mod een bericht sturen. Er zijn er meerdere hier:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?3,1457752

Hoewel ik blijkbaar de gave of gewoon het domme geluk heb om vrijwel alleen betrouwbare (ver)kopers te ontmoeten op MP (eigenlijk nog nooit een miskoop gedaan - afkloppen), hoor ik van collega-verzamelaars zoveel frusterende ervaringen dat je haast zou geloven dat wellevendheid op internet niet bestaat. En soms maak je mensen mee die werkelijk ondoorgrondelijk zijn.

Een voorbeeld. Ooit bood ik een vintage Rado Conway (zonder originele band) aan. Vrijwel onmiddellijk volgde een mail met het verzoek om mijn rekeningnummer door te geven, zodat de koper het bedrag kon overmaken. Heb ik gedaan, waarna enige tijd stilte volgde en toen de vraag: ‘Hoe lang is het bandje?’ Breedte 18, lengte L, was mijn antwoord. Dat was voor de koper te kort. Misschien voor een of twee tientjes een langer bandje kopen, opperde ik. Nee, zei de koper, de deal gaat toch niet door…
::o ::o ::o ::o ::o :S :S :S :S :S