Even netjes voorstellen

Hallo allemaal.

Nu ik hier een maandje of wat mee lees lijkt het me wel netjes om mezelf even voor te stellen.

Ik had zelf niet zo veel met horloges. Had een jaar of 15 geleden wel een nette titanium Seiko sq100 gekocht. Die stopte een paar jaar later met lopen en verdween in een la en sindsdien heb ik nooit meer een horloge omgehad.

Afgelopen kerst wild ik mijn vriendin een blijvend iets geven in de vorm van een sieraad.
Zij draagt dagelijks horloges, dus viel de keus al snel op een mooi horloge.
Nu ging ik mij hier eens in verdiepen en bleef steeds terugkomen op een Rolex.
Ik had al een mooie nieuwe Datejust uitgezocht en uiteraard maar even van te voren gevraagd of zij deze net zo mooi vond.
Maar mevrouw had toch liever een “ouwe” vintage Rolex.
Dus de speurtocht opnieuw begonnen naar een net (als nieuw) exemplaar.
Deze hebben we ook gevonden. Een supernette Datejust uit 74 met folded jubilee zilveren wijzerplaat met bijna geen stretch. Heel de ratteplan erbij garantiecertificaat en doosjes.

Nu ik dit horloge zag en vaker vast had gehad. Begon het toch te kriebelen. Zoiets zou ik toch ook wel om mn pols willen.
Zodoende ben ik de zoektocht voor mezelf begonnen en heb tevens een datejust (wel een moderne uit 2011) met schitterende blauwe wijzerplaat aangeschaft.

Dus ben nu officieel ook aangestoken door het horloge (Rolex) virus en vind het superleuk me hier op het forum te begeven.

Fijne dag allen

Groetjes
Björn

29 likes

Van harte welkom hier! :slight_smile: :+1:

1 like

Welkom :grin:

1 like

Hey Björn, welkom hier. Leuk dat je deze hobby met je vriendin kan delen, en dat ze ook nog zo’n uitgesproken smaak heeft.

1 like

Welkom

1 like

Mijn beste,

Björn, van harte welkom in de enthousiaste kring van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Thanks,

bij deze nog even wat foto’s

.

5 likes

Björn, welkom op HF!

1 like

Welkom!

1 like

Welkom en veel plezier op ons mooie forum

1 like

image

1 like

Welkom

1 like

Welkom op het Horloge Forum, mooie horloges samen😀, veel plezier hier gewenst!

1 like

Welkom !
…en gefeliciteerd met je mooie aankopen.
attachment-Dirkzwager-boks-high-five-272x164

1 like

Welkom hier :+1: goeie ‘eerste’ horloges, als je die Seiko buiten beschouwing laat

1 like

Met de SQ100 is niets mis hoor…
Als eerste horloge is een Seiko perfect !
-ook als laatste trouwens-

Heb voor de nostalgie maar even een vraag aan monsterwatches gesteld of hij deze nog zou kunnen maken. Schijnt zo’n standaard iets met de condensator te zijn?? Heb ik hier ergens gelezen.

3 likes

Welkom Björn!

1 like