Hi,
Al een tijdje aan het rondkijken op de mooie site echter tot op heden nog niet heel actief. Nu dan toch tijd om ook mijzelf even netjes voor te stellen.
Mijn naam is Bart, woonachtig in Heerhugowaard, bijna 40 jaar oud, super sportief, afgelopen september in Italië getrouwd met de allerleukste en vader van 2 geweldige zoons. Als het gaat om horloges noemen mijn vrienden mij ‘ziek’ en mijn vrouw mij ‘gek’. Volgens mij zegt dat genoeg.
Voor mij begon het ongeveer 5 jaar geleden toen ik steeds meer aversie begon te krijgen tegen de troep van plastic, lopend op batterijen in de categorie made in China. In het kader van consuminderen kreeg ik meer waardering voor echte ambacht en kwaliteit. Ik heb mijn quartz Hugo Boss en Armani horloges weggegeven en ging op zoek naar een mechanisch klokje met een zeker historie. Via MP kocht ik een Omega Seamaster 30. Sindsdien is mijn passie voor mechanische horloges alleen maar gegroeid.
Ik heb ook wel vintage quartz horloges gehad maar daar heb ik ook snel weer afscheid van genomen. Ik heb er niets tegen echter heb ik er niet het gevoel bij wat ik bij mechanische horloges wel heb.
Mijn collectie is vrij divers maar ik heb toch wel een voorkeur voor 50’s en 60’s en chrono’s en duikers. Bovendien zoek ik altijd naar horloges in zo perfect mogelijke staat of mooi egaal gepatineerd. Onderstaand een paar horloges uit de collectie (de Breitling had ik om tijdens mijn bruiloft in Italië en ook gekregen van toen nog mijn verloofde). Ik bezit oa. een aantal Seamasters 600 (cal. 601) met bijzondere kenmerken of configuratie, Heuer pre-carerra, Enicar Super Jet en Super Dive, Ulysse Nardin Chronograaf, Speedmaster reduced, Zenith Port Royal automatic, twee Breitling Top Time 2000’s.
Een aantal hologes blijven vast in de collectie vanwege de emotionele waarde en verder wissel ik met regelmaat. Ik denk dus dat ik naast kennis, ervaring en mijn mening ook mooie stukken kan bieden voor de leden van dit forum.
Hopelijk spreek ik je snel eens.