Even voorstellen als Newbee

Hoi,

Ik ben Michael, en heb op 2de Paasdag een horloge gekocht, wat voor mij nogal exclusief is. Ik heb horloges altijd al mooi gevonden en leuke klokjes gedragen, wel uit de lagere prijsklasses, vanaf mijn 19de een Seike Chrono, en sinds ongeveer 2006 een Victorinox Swiss Army Airboss Mach 3. Natuurlijk helemaal niet te vergelijken met wat ik hier allemaal tegenkom.

Mijn nieuwe Tissot heb ik vol trots kunnen kopen, en draag hem vrijwel altijd, heb er ook al tig keer op gekeken om vast te stellen dat ik geen datum kan zien… Maar goed, daar heb je de smartphone of pc voor… Ik ben op dit forum terecht gekomen omdat ik me mateloos irriteer aan de standaard band. Deze is aan de binnenkant synthetisch en jeukt enorm als het warmer wordt, daarnaast past hij niet goed om mijn pols op de standaard gaten en is enorm stug. Ik heb zojuist bij een sponsor van dit forum een nieuwe band besteld van de firma Hirsch.

Ik heb nu 2 dagen lang flink gezocht en gelezen op het forum en relatief weinig gevonden over banden, waarbij ik me wel verbaasd heb, hoe goedkope bandjes aan enorm dure horloges gemonteerd worden, dat snap ik niet altijd… Korte reactie: is een bandje van 70 euro het kopen waard??? En dan aan een horloge van 8000 euro…

Ik hoop hier vele nuttige tips te kunnen krijgen, en eventueel ook te kunnen geven, daarnaast misschien een idee om een newbee topic op te starten voor dommere vragen (ik weet die bestaan niet).

Groetjes,

Michael

33 likes

Welkom Michael

1 like

Dankje

Welkom!

1 like

Welkom

1 like

Welkom bij de club Michael :+1:

1 like

Welkom op HF. :+1:

1 like

Welkom…:+1:

1 like

Welkom op HF Michael :+1:t2:

1 like

Welkom

1 like

Welkom.

1 like

Welkom!

Wat betreft bandjes is dat een beetje je eigen keus.
In de meeste gevallen zou ik bij een duurder horloge op zn minst 1 originele band willen (en houden).

Voor de echte bandensletten gooi ik er net zo makkelijk een bandje van €2,50 op

2 likes

Welkom, mooi horloge!

Tja wat kan ik zeggen een simpel degelijk runderleren bandje hoeft nu een maal niet veel te kosten. Het kan zelf een 20 euro bandje aan een 7.000 euro horloge zijn. De Hirsch Toronto bijvoorbeeld is simpel en past mij geweldig.

Als je custom made wil in combinatie met een deployant clasp van het horlogemerk en het leer van een dier dat voornamelijk voor die rede wordt geslacht en dan kom je richting de 700 euro.

Stalen banden en gouden onderdelen daargelaten.

2 likes

Mijn beste,

Michael, van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club Horloge Liefhebbers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Cool antwoord! Ik verwacht echter bij een hogere prijs een hoger draagcomfort…??? Of vergis ik mij daar?

1 like

BWings dank voor je antwoord! Ik snap alleen de vraag, cq afweging niet voor de vraag of een bandje het waard is, waarde 70 of 80 euro… Ik kijk naar een bandje van Hirsch, de Capitano, en ben in bezit van een horloge onder de 2k…

Welkom en jouw Tissot is top!

1 like

Dankjewel

1 like

Dat topic bestaat hoor:

Het grote horlogegerelateerde “domme” vragen topic II - Algemene Horlogepraat - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges

1 like

Welkom :+1: