Ligt heel erg aan het horlogemerk en type, maar ik heb een Rolex wel eens jaren stil laten liggen zonder problemen. Geavanceerde uurwerken zou ik iig elke drie maanden een paar dagen willen dragen om het gangwerk goed te houden.
Let op, dit is mijn persoonlijke voodoo, niets wetenschappelijks aan
Misschien geen domme vraag, maar ik ga mijn best doen
Wat is de beste manier om borgringen weer terug te krijgen in de binnenkant van de knopjes? (Dit betreft een Seiko A159). Ik ben altijd aan het priegelen met een nat wattenstaafje, ring erop maar krijg het niet altijd vast.
Als je naast degene gaat zitten die het horloge bekijkt dan heb je het technisch gezien binnen handbereik. Dus zolang je het niet in de nacht op een parkeerterrein doet, dan zal je wel goed zitten
Snapt iemand hier iets van?
Dit ding een tijdje geleden gekregen,
Goed gepoetst, nieuw batterijtje geplaatst, ding liep als een zonnetje.
En plotseling staat ie stil.
Al een paar keer opengehad, batterijtje opnieuw geplaatst,
Je kunt 'm ook gewoon op tijd zetten, maar waar je 'm opzet, daar blijft ie op staan .
Iemand een suggestie?
Vorig jaar zomer met mijn Skx007 lichtjes de muur getoucheerd. Lichte krasjes in het originele glas tot gevolg. Ondanks dat de krasjes alleen zichtbaar zijn met bepaalde lichtval stoor ik me er toch aan. Is Polywatch het middel om het hardlex mee te polishen?
Had al wat gezocht en hardlex kwam ik al niet tegen als materiaal waar het op toegepast kan worden. Zijn er andere opties dan het vervangen van het glaasje?
Je zou diamant-pasta kunnen proberen.
Maar wat het resultaat hiervan is weet ik niet.
Hardlex is toch redelijk eh … hard, 8 op de hardheid-schaal.
Saffier is 9 en diamant is 10.
Thanks! Draag het horloge niet heel vaak en heb wel eens zitten denken om het te modden. Misschien eens de koe bij de hoorn vatten en meteen het glas vervangen.