Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic II

Had al wat gezocht en hardlex kwam ik al niet tegen als materiaal waar het op toegepast kan worden. Zijn er andere opties dan het vervangen van het glaasje?

1 like

Je zou diamant-pasta kunnen proberen.
Maar wat het resultaat hiervan is weet ik niet.
Hardlex is toch redelijk eh … hard, 8 op de hardheid-schaal.
Saffier is 9 en diamant is 10.

2 likes

Thanks! Draag het horloge niet heel vaak en heb wel eens zitten denken om het te modden. Misschien eens de koe bij de hoorn vatten en meteen het glas vervangen.

1 like

Daar is ie voor. Geniet ervan.

Hardlex polijsten gaat je haast niet lukken. Safier erin of anders ermee leren omgaan.

2 likes

Heb je gelijk in, het is geen museumstuk! Maar toch…

2 likes

Saffier zou ik niet doen, dan wordt je gek van de vingerafdrukken en andere vettigheid.
Dan poets je je rot, althans dat is mijn ervaring.

1 like

Duidelijk. Gewoon zo laten lijkt me dan t beste, of nieuw glaasje er in als ik toch aan de gang ga.

1 like

Op mijn SKX007 zitten ook een paar kleine haaltjes.
Tja, so be it :grin:

1 like

Ik begrijp het wel. Ik heb een zelf ontworpen flieger. Die draag ik nooit maar er zit een klein krasje op. Man wat kan ik me daar aan storen. Eén krasje is gewoon kut.
M’n daily daarintegen zit vol met krassen en butsen en de meeste zijn de schuld van m’n kids. Die zie ik als herinneringen en van een hoop krasjes weet ik zelfs waar en wanneer ik ze heb opgelopen. Die mag er wat mij betreft nog veel meer krijgen.

1 like

Een SKX zonder krassen is als een café zonder bier.

Het is een toolwatch pur sang. Afraggen die handel.

4 likes

:grimacing:

1 like

Waarom mag een kast of band van een horloge niet additioneel gepolijst zijn? Ik zie vaak de term; ongepolijst voorbij komen. Als ik bij de juwelier mijn sieraden breng dan komen ze als nieuw weer terug.

Ik baal ervan dat er bijna nog geen krassen op mijn Casioak zitten

1 like

Omdat sommige horloges mooie, scherpe details in de kast hebben zitten die volledig weg gepolijst worden als iemand niet precies weet wat-ie doet.

Zoek maar eens wat plaatjes op van bijvoorbeeld een Omega Constellation dog leg: je zult zien dat op sommige foto’s de lugs (band aanzet) prachtig scherpe hoeken heeft en dat die bij andere exemplaren volledig rond zijn gepolijst.

3 likes

Dat had ik met m’n Vostok. Toen heb ik hem zelf maar onder handen genomen :grin:

4 likes

Ik kan er geen herinnering aan koppelen anders dan mijn eigen lompheid.

2 likes

Ga je mond spoelen…straks krijg ik nog nachtmerries! :rofl:

1 like

Haha dan is het wel kut. Net als hardlex, dat is ook kut. Ik zou er toch safier in gooien denk ik.

2 likes

Leden,

Ik heb iets bij gezocht geplaatst, maar ben ondertussen voorzien.

Wat doen we dan:

  1. Aanvullen met voorzien em laten staan onder gezocht.
  2. naar archief plaatsen? Of
  3. vlaggen om te laten verwijderen?

Er staan meerdere gezocht advertenties in horlogemarkt archief, dus :thinking: