De zgn. tropic straps hebben aan de rand een vrij ruw zaagtand-profiel.
Heeft dit nog een speciale functie?
Om je visdraadje door te snijden als het nodig is
Haha! maar nu serieus.
Maar misschien is het alleen decoratie, ik weet het niet
Ok, hier een bijdrage van mijn kant.
Ik heb al meerdere malen overwogen een watchwinder te halen. Ziet er leuk uit en biedt een bepaald gemak. Nu snap ik ook de keerzijde daarvan dat het uurwerk, althans, bepaalde onderdelen, sneller slijten. Ook snap ik dat als een uurwerk te lang stil ligt, dit wellicht ook weer slecht kan zijn.
De vraag: Hoe lang zou je een horloge maximaal stil laten liggen voor je het weer gaat opwinden? Gaat in mijn geval allemaal om moderne horloges zonder extreme complicaties (dus alleen datum so far)
Ligt heel erg aan het horlogemerk en type, maar ik heb een Rolex wel eens jaren stil laten liggen zonder problemen. Geavanceerde uurwerken zou ik iig elke drie maanden een paar dagen willen dragen om het gangwerk goed te houden.
Let op, dit is mijn persoonlijke voodoo, niets wetenschappelijks aan
Dank je wel voor je antwoord. Draag mijn horloges nu in roulatie waardoor ze elke 4 tot 6 weken een week om de pols liggen.
Als ik jouw voodoo even voor waar aanneem, zit ik ruim binnen dat advies.
Ben ik ook erg benieuwd naar, vooral wat betreft vintage horloges…
Domme vraag misschien, maar wie maakt voor Rolex de leren banden?
Ik denk aan n andere kleur band voor erbij.
Iedereen die je banden kan maken ??
het enige wat je moet weten is de lug width en er zijn honderden sites waar je banden kan bestellen die leuk zijn voor op je Rolex.
https://www.camillefournet.com/en/
https://www.handmadewatchstrap.com/index.html
enz enz
Weet iemand wat de Nederlandse term is voor een ‘split stem’?
Gespleten kroonas?
Deelbare opwindstift. (denk ik)
Misschien geen domme vraag, maar ik ga mijn best doen
Wat is de beste manier om borgringen weer terug te krijgen in de binnenkant van de knopjes? (Dit betreft een Seiko A159). Ik ben altijd aan het priegelen met een nat wattenstaafje, ring erop maar krijg het niet altijd vast.
Als je naast degene gaat zitten die het horloge bekijkt dan heb je het technisch gezien binnen handbereik. Dus zolang je het niet in de nacht op een parkeerterrein doet, dan zal je wel goed zitten
Clipje in een klein tangetje en daarmee vast zetten.
Snapt iemand hier iets van?
Dit ding een tijdje geleden gekregen,
Goed gepoetst, nieuw batterijtje geplaatst, ding liep als een zonnetje.
En plotseling staat ie stil.
Al een paar keer opengehad, batterijtje opnieuw geplaatst,
Je kunt 'm ook gewoon op tijd zetten, maar waar je 'm opzet, daar blijft ie op staan .
Iemand een suggestie?
Dan mag ik ook een “domme” vraag stellen, is dit misschien de instelling voor een eventuele wekker?
Nee, want hij heeft wel een paar maanden gelopen, maar is er toen plotseling mee gestopt.
Gebruikersaanwzijngen erbij pakken en even kijken of inderdaad de verkeerde instelling niet geselecteerd staat
Vorig jaar zomer met mijn Skx007 lichtjes de muur getoucheerd. Lichte krasjes in het originele glas tot gevolg. Ondanks dat de krasjes alleen zichtbaar zijn met bepaalde lichtval stoor ik me er toch aan. Is Polywatch het middel om het hardlex mee te polishen?
Nee, dat is voor plastics, acryl, hesalite ect.