Even voorstellen als Newbee

Mijn beste,

Michael, van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club Horloge Liefhebbers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Cool antwoord! Ik verwacht echter bij een hogere prijs een hoger draagcomfort…??? Of vergis ik mij daar?

1 like

BWings dank voor je antwoord! Ik snap alleen de vraag, cq afweging niet voor de vraag of een bandje het waard is, waarde 70 of 80 euro… Ik kijk naar een bandje van Hirsch, de Capitano, en ben in bezit van een horloge onder de 2k…

Welkom en jouw Tissot is top!

1 like

Dankjewel

1 like

Dat topic bestaat hoor:

Het grote horlogegerelateerde “domme” vragen topic II - Algemene Horlogepraat - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges

1 like

Welkom :+1:

Ok, dankjewel, plaats ik daar mijn domme vraag, als ik die heb!

Welkom!

1 like

Welkom Michael op dit leuke en informatieve forum :smile: overigens er is een topic “domme vragen “ …dat bezoekt iedereen weleens :leerzaam ! Al actief bezig ,lees ik ,succes met de hobby :+1:

2 likes

Welkom Michael en gefeliciteerd met deze mooie aankoop, ziet er top uit​:+1::+1:

1 like

Welkom op HF, Michael! En gave Tissot!

1 like

Welkom, gave Tissot!:+1:

1 like

Het ligt er enerzijds maar net aan wat iemand prettig vindt zitten gevuld of niet gevuld bijvoorbeeld. Daarnaast of iemand waarde hecht aan handgemaakt of niet. En dan nog het meest het leer.

In dit geval is er een bezonderheidje en dat is dat de Capitano Waterbestendig blijkt te zijn. Dat komt niet vaak voor.

Verder is deze dus vooral echt alligator leer. Daar is veel minder van en is de vraag relatief hoog. Daarnaast blijft ten opzichte van een alligator print kalfsleren horlogeband het patroon erin zitten. Om aan de luxe te voldoen zijn grotere beter bij de band vorm passende snedes (bijvoorbeeld hele ipv halve schubben) duurder dan kleinere schubben die misschien minder goed op de band passen. Wat de waarde nog verder opstuwt.

Dat bandje van 70 euro kan het dus heel goed waard zijn als het kalfsleer is of iets vergelijkbaars dat niet probeert op iets anders te lijken. Maar als het gevraagd wordt voor een bandje van redelijk zeldzaam of speciaal leer dan zouden bij mij de alarmbellen gaan rinkelen.

3 likes

Welkom. Vind ik ook lastig, die bandjes. Is ook heel persoonlijk, wat je prettig vindt, denk ik.

1 like

Welkom op het HF! Wat een mooie en bijzondere Tissot. Ik heb ook mindere ervaringen met de originele lederen banden van Tissot, ze irriteerden mij ook. De duurdere Hirsch bandjes bevallen mij goed, ik heb er één van €49 met zogenaamd Pro Skin voeringleer voor mijn vintage Tissot en dat irriteert helemaal niet.

1 like

Hoi, duidelijke taal! Ben naar de Capitano ook aan het kijken, maar hoe soepel is die?

Dank voor het snelle antwoord, heb bij de sponsor van het forum eentje in de aanbieding besteld, van 299 voor 99 euro in de maat voor mijn horloge. Goed om te horen dat ik niet de enige zeurpiet ben over de originele band… Heb er huiduitslag van…

2 likes

Welkom bij de club :+1:

1 like

afbeelding

1 like