Even voorstellen AP ROO

Hallo allen,

Even een korte introductie na mijn aanmelding zojuist, ondanks dat ik al jaren passief mee lees.

Ik ben een 33 jarige ondernemer met een passie voor horloges. Inmiddels een Panerai versleten en een Franck Muller Casablanca chronograaf in de kluis liggen voor gelegenheden.

Al jaren ben ik aan het twijfelen over de volgende aanschaf. Zelf wilde ik graag een sportieve klok die als lifetimer mee kan. Het diende niet perse een investering te zijn, maar het zou ook mooi zijn als ik er niet een enorme afschrijving op zou hebben. In dit kader zijn er een aantal, zeer uiteenlopende, klokken de revue gepasseerd, te weten; breguet marine (nieuw model) Hublot classic fusion skeleton, Rolex daytona 2018 en Audemars ROO.

Na uiteindelijk eindeloos veel fora lezen en diversen malen bij verschillende juweliers de bovengenoemde modellen te hebben bekeken, is sinds afgelopen vrijdag eindelijk de kogel door de kerk gegaan. Uiteindelijk ben ik voor een AP ROO van 12-2011 gegaan, welke ik bij van zeeland juwelen te Velp heb gekocht. Ik ben voor dit specifieke model gegaan omdat ik juist de zwarte de rubberen band en bezel enorm gaaf vind en omdat het exemplaar van de serie 25940SK.OO.D002CA.03 is en dus is uitgevoerd met het verbeterde uurwerk type: 2326/2840.

De klok is vorige jaar door AP geserviced en het aller belangrijkste is dat alles is meegeleverd. Aankoop/service bonnen, boekjes, doos en certificaten.
Jullie zullen als liefhebbers dan ook vast begrijpen dat ik ontzettend tevreden ben. Heel kinderachtig, maar ik kan mijn ogen er niet meer vanaf houden :slight_smile:

Mocht er iemand zijn met een suggestie waar ik een orginele AP croco lederen zwarte band op de kop kan tikken voor een schappelijk prijsje, dan hoor ik het graag!

12 likes

Leuk dat jij je ogen er niet vanaf kan houden, maar wij hebben ook wensen, hé!:wink:

FOTOOOO’S!!!

Gefeliciteerd met deze aanwinst!

4 likes

Welkom Tim, veel plezier hier op het HF!

Mooie binnenkomer, mĂ Ă Ă Ă r inderdaad:

254

Alvast gefeliciteerd met je aankoop.

Maar voor horloges in dit segment zijn er nagenoeg geen originele lederen banden te vinden voor een schappelijk prijsje ben ik bang.

Groeten,

Noel.

1 like

Een even een poging wagen…

24 likes

Ik hou de hoop erin dat er wellicht een verdwaalde opduikt, maar dat het een spelt in een hooiberg is begrijp ik maar al te goed :sweat_smile:

1 like

Het lijkt erop dat dit bericht onzichtbaar blijft ondanks pogingen om dit te verhelpen.
Klopt dat, of zien jullie het wel?

Kan er wel op klikken om te lezen

1 like

Gelukt!
Dankjewel!

2 likes

Prachtig Tim en heerlijk dat je dit kunt doen.
Volgens mij klats je er gewoon vol met je hart en je portemonnee in. En dat mag ik graag !
En, hoewel ik normaal het woord “klok” voor een horloge niet erg passend vind, is deze AP daarop de spreekwoordelijke uitzondering.

Heel veel plezier hier en lekker genieten van je mooie klok !

1 like

Welkom en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, veel draagplezier! :+1:t2:

Dank voor je leuke reactie en ik sluit me helemaal aan op alle vlakken! Juist dit forse design van de AP spreekt mij ontzettend aan. Ik begrijp maar al te goed dat er ook veel weerstand heerst over dit design en zeker niet voor iedereen is weggelegd. Ook ik heb best lang (5 jaar) getwijfeld of ik het zou doen, mede door het helaas wat ordinaire imago dat kleeft aan dit model mij.

Qua kleding is het soms een beetje lastig, maar met de juiste combinatie is het echt een plaatje… Hoe dan ook, ik ben helemaal in mijn nopjes met dit horloge en alle twijfel is inmiddels weggenomen.

Super Klok… Proficiat en geniet ervan !!!

Staat bij mij ook hoog op verlanglijst

1 like

Dank je, dat gaat zeker lukken! Ik ben blij dat mijn verlanglijst nu zo goed als leeg is en geloof ook niets meer van het spreekwoord “het bezit van de zaak, is het einde van het vermaak” :smile:

1 like

Van harte welkom :clap:
En een schitterende aanwinst !!

Pieter.

1 like

Bedankt, ben nog een beetje aan het oriënteren hier op het forum, maar erg leuk al die reacties!

1 like

Van harte met je nieuwe horloge.

Als het lastig is om het horloge onder de mouwboord van je overhemd te krijgen, overweeg dan eens maatoverhemden. Dan kan de linker mouw wat ruimer worden gemaak.

1 like

:smile: Dat was ik inmiddels wel gewend, heb altijd grote horloges gehad en ik vind dat het op mijn leeftijd nog prima kan zo en de franck muller past in dergelijke gelegenheden nog altijd fantastisch.

Wel leuke reactie overigens!

1 like

Welnee! Mannen blijven jongens. Wij worden niet ouder, alleen ons speelgoed wordt duurder.

Ik heb een zwak voor horloges die BAM zeggen, als je begrijpt wat ik bedoel. En dat doet de AP zeker!

1 like

Klopt helemaal, alhoewel er voor uitkomen wel een dingetje is :rofl:

Ik ben zelf best wat stevig qua postuur en ondanks dat ik de IWC perpetual calendar portuguese bijvoorbeeld ook prachtig vond, is dit gewoon echt geen horloge die bij mij past. Nu moet ik wel zeggen dat 41-43 ook wel weer direct een maximale maat is, want daarboven wordt het direct weer een soort van gelaarsde kat idee…