Graag zou ik me willen voorstellen. Ik ben Bjorn en ik ben 28 jaar oud. Ik heb me enkele dagen geleden op dit forum ingeschreven.
Momenteel werk ik in de financiële sector nadat ik kort in de bouw heb gewerkt.
Vanaf mijn 13e (middelbare school) heb ik dagelijks horloges gedragen. Zonder horloge voelde ik een zekere “leegte”, alsof ik iets was vergeten. Dit waren uiteraard vrij goedkope horloges van 1-2 honderd euro.
Op mijn 21e kreeg ik een wat duurder horloge cadeau. Dit was een Maurice Lacroix van ca. 1.000 euro. Deze heb ik 3 jaar bijna dagelijks gedragen en ik vond het geweldig. Helaas was dit vrij “kort” aangezien het na 3 jaar niet meer werkte. Ik ben naar de juwelier gegaan om het te laten maken en ze hebben er 4 keer naar gekeken. Helaas was de uiteindelijke conclusie dat er een ingrijpende vervanging moest gebeuren, dit zou 800 euro kosten….
Ik ben nu al enkele jaren huiverig om een nieuw horloge te kopen. Vooral het afgelopen jaar sinds ik weer een overstap heb gemaakt van de bouw naar het kantoorleven.
Dus vandaar dat ik op dit forum ben ingeschreven om weer enthousiast te worden van horloges!
Wellicht is het een idee om met je Maurice Lacroix eens langs een goede horlogemaker te gaan in plaats van langs de juwelier? Een tweede prijsopgave loont misschien de moeite.
Veel plezier gewenst op dit gezellige liefhebbers forum.
Hoi Björn, als je juwelier toevallig een horlogemaker in dienst heeft, is het vreemd dat hij dit niet in 1 keer kan (laten) repareren.
Het kan een keer gebeuren, bij normaal gebruik, dat je horloge niet meer werkt. Nieuw gekocht? Garantie?
Ik heb het de afgelopen jaren met tientallen, veelal nieuwe, horloges nog niet meegemaakt. Maar het kan.
Veel plezier hier op het HF .
Welkom op dit leuke en leerzame forum Bjorn. En laat je niet meteen ontmoedigen door wat je juwelier zegt, maar laat eens een goede, echte horlogemaker naar je Maurice Lacroix kijken. Een prijsopgave is meestal gratis en wie weet komt een reparatie dan wel in zicht. Zonde om zo’n duur horloge meteen in de kast te leggen vanwege de uitspraak van de eerste de beste juwelier, die misschien liever een nieuw horloge verkoopt.