Ik ben Blackpearl, van jongs af aan al geïnteresseerd in horloge’s.
Na lang sparen kocht ik, op 21 jarige leeftijd, in januari 2008 mijn eerste “echte” horloge, een Rolex Submariner 14060M. Na 5 jaar heb ik hem helaas (maar wel met winst) moeten verkopen.
Ik sta nu op het punt om een nieuwe Breitling Navitimer aan te schaffen, ik twijfel alleen tussen 2 modellen, misschien dat jullie mij kunnen helpen een keuze te maken.
De Breitling Navitimer Heritage 41MM A13324121B1X1 (7750 uurwerk) of de Breitling Navitimer 1 B01 43MM AB0121211B1X1 (Manufacture uurwerk).
41MM (Breitling 13 movement, 7750):
Plus punt: De wijzerplaat vindt ik mooier (Oogt rustiger, sub dials zijn ook zwart en de plaats van de datum vindt ik strakker)
Min punt: 7750 uurwerk, niet speciaal, wordt door veel merken gebruikt.
43MM (B01 Manufacture movement):
Plus punt: B01 Manufacture uurwerk (zo goed dat Tudor, dochteronderneming van Rolex, dit uurwerk ook gebruikt voor hun Tudor Heritage Black Bay Chronograph)
Plus punt: Glazen caseback waar door je het prachtige uurwerk ziet.
Min punt: Wijzerplaat minder mooi (Oogt drukker door de witte sub dials en plaats datum).
Bedankt!
Een collectie is er niet, deze aankoop wordt weer mijn dagelijkse horloge.
Haha dat snap ik, ik bedoel meer dat het mijn jongens droom was ; )
Overigens had ik er toen 3300,- Euro voor betaald, ze kosten nu +10K, bizar.
Een Navitimer heb ik altijd een hele mooie klok gevonden en is ook een stuk gunstiger geprijsd (Nog steeds een berg geld natuurlijk)
Misschien ook handig er bij te vermelden, ik ben ziek, dit wordt waarschijnlijk mijn laatste luxe horloge. Ik hoop dat hij in de toekomst naar 1 van mijn dochters gaat of naar mijn broer of vader.
Sterkte en welkom , je keuze van horloge kan ik niet mee helpen .
Wat me wel opvalt is de diameter . 41 mm en 43 mm is wat mij betreft een groot verschil .
Succes met je zoektocht !
Welkom, de Navitimer is een klassieker en zeker een goede keuze. Ik weet natuurlijk niet hoe groot je pols is, maar 41mm klinkt voor mij hier wat draagbaarder…