Even voorstellen Daniel ( Phaebo )

Hallo

Ik kon geen echt voorstel topic vinden dus hierbij maak ik mijn voorstel ronde.
Mijn naam is Daniel ben 29 jaar en ik was eigenlijk nooit echt een horloge liefhebber, maar sinds dat ik van mijn schoonvader een mooie breitling chronograaf gekregen heb voor onze bruiloft en hij mij heeft aangestoken met een horloge tik ben ik mij steeds meer gaan interesseren in horloges.
Ik ben van beroep auto monteur en mijn hobbie was en is altijd autos geweest. Maar daardoor ben ik wel gevallen voor automatische en mechanische horloges.
Aller eerst dus de Breitling chronograph in 2-tone goud en rvs.
Omdat ik de breitling erg mooi en speciaal vind wilde ik graag ook nog een horloge die meer voor dagelijks gebruik makkelijk was.
Toen ben ik gevallen voor een Tissot heritage Visodate. Welke ik een erg fijn horloge vind voor gewoon dagelijks om te doen.
Tot voor kort had ik ook nooit veel met antieke horloges, totdat mijn broertje ineens aan kwam zetten met een wel heel oud zakhorloge, namelijk een Illinois 12 size pocket watch in een Elgin rvs case.
Ik ben mij daar eens in gaan verdiepen en begon de oude mechanische zakhorloges van Illinois toch wel erg interessant te vinden.
Nadat ik hier op het forum wat aan het lezen was kwam ik uit bij een topic van Koen en zijn railroad pocket watch. Toen was ik al helemaal enthausiast, want het leek er op dat mijn broertje voor 2 tientjes een railroad watch op de kop had getikt.
Helaas kwam ik er achter dat het toch geen railroad grade zakhorloge was maar een “normale” 17 jewels 12 size illinois pocket watch. Maar ondanks dat het uurwerk uit 1923 komt ziet het uurwerk er nog schitterend uit en de secondewijzer begint al na een paar windingen te lopen.
Sinds dien ben ik steeds op zoek geweest om ook een illinois watch te vinden, maar eigenlijk vind ik niet dat ik echt het type ben om een zakhorloge te dragen, totdat ik op ebay een verkoper zag die uurwerken van zakhorloges ombouwt in polshorloge kasten.
Voor de echte puristen is dit natuurlijk niks want een antiek uurwerk word in een nieuwe kast geplaatst met een nieuwe wijzerplaat.
Maar toch bleef ik maar kijken naar de omgebouwde zakhorloges. Dus afgelopen week een bod gedaan op 1 en laat ik deze nou net gewonnen hebben op ebay.
Ik heb hem nog niet in huis maar hij is deze week opgestuurd naar mij.
Het betreft een 1919 illinois 17 jewels uurwerk in een nieuwe rvs kast voor om de pols en een speciaal voor deze horloge gemaakte wijzerplaat.
Ik weet dat veel mensen dit niks vinden maar ik vind het leuk en het is wat unieks.
hierbij wat fotos.

13 likes

Welkom! Vooral de Tissot vind ik persoonlijk erg fraai.

Welkom! Je komt in ieder geval beslagen ten ijs :ice_skate:

hierbij de illinois pocket watch en de retro fit illinois pols horloge

4 likes

Welkom op het forum. En een pracht eerste topic :+1:

1 like

Welkom en veel plezier hier :+1:

1 like

Mijn beste,

Daniel, van harte welkom binnen de gelederen van dit bevallige HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Welkom! Mooie breitling ook, wel een beetje bling :star2: maar een heel mooi horloge.

1 like

Hoi Daniël,

Van harte welkom in de wondere wereld van het enige echte HF ! :relaxed:

Met de horloges die je nu hebt, heb je een mooie binnenkomer hier en verder vind ik het leuk en interessant dat je een eigen uitgesproken mening en smaak hebt. Hartstikke leuk! :+1:

1 like

Welkom!

1 like

Hallo Daniël,
Welkom en juist mooi toch dat oude techniek een tweede leven krijgt in een nieuw jasje! :+1:

1 like

Bedankt allemaal alvast voor het warme welkom.

Ja de breitling is inderdaad een beetje bling maar doordat deze een zwart lederen band heeft vind ik het persoonlijk erg fraai.

De illinois “marriage watch” of “franken watch” hoe ze ook wel eens genoemd worden is natuurlijk niet ieder zijn ding, toch vind ik het wel wat hebben en heb hem niet al te duur weten te winnen op ebay.
De verkoper had erg duidelijk in de advertentie gezet dat het een antiek uurwerk is in een nieuw jasje gestoken. Dus daar over was verder geen verwarring. Ook zou het uurwerk nagekeken zijn en een service gehad hebben dus dan zit het voorlopig wel goed.
Ik heb hem nog niet in handen maar zodra ik hem binnen heb zou ik wel wat meer kunnen vertellen over de kwaliteit van de horloge en de kast etc…

hierbij nog een paar fotos die ik van ebay afgehaald heb.

5 likes

Welkom!

Ik vind het een mooi origineel horloge en het heeft een goed uurwerkje bovendien met zwanenhals fijnafstelling :+1: :relaxed: Gefeliciteerd met je aanwinst!

Welkom :grinning:

Welkom Daniel,
Je toont een gevarieerde smaak. Dat is leuk.
Veel plezier hier!

Welkom op HF en veel plezier gewenst .

Welkom op het forum Daniël! Mooie horloges heb je al! De meesten beginnen niet met een Breitling hoor :wink:

De Illinois is ook een leuk horloge, alleen is natuurlijk het enige wat echt origineel Illinois is het uurwerk. Maargoed, dat mag de pret niet drukken. Het is nog steeds een mooi 17 steens Illinois uurwerkje!

Veel plezier ervan, en van je lidmaatschap op het forum natuurlijk!

Met vriendelijke groet,
Koen

1 like

Welkom. Zo te lezen ben je al lang geen rookie meer en je hebt ook een duidelijk beeld van wat je mooi vindt. Heel veel sterkte met de ziekte: flipperitus kan ernstige stadia bereiken. Bij mij al meer dan 15 jaar het geval. Maar leuk dat het nog altijd is… :clock7::clock9::clock6::clock4::clock6::clock9::clock7::clock6::clock4:

Bedankt!! Allemaal

Zoals iedereen heb ik natuurlijk ook een wish list en een to do list.
Als ik het geld er voor zou hebben zou ik ooit nog wel een SEIKO spring drive snr005 willen hebben. Dit is het eerste model dat uitgebracht is met het springdrive uurwerk.
Wat ik zo mooi hier aan vind is dat de springdrive een volledig vloeiende secondewijzer heeft en zeer nauwkeurig is.
Helaas zijn ze erg duur en zeldzaam.
Verder lijkt het mij nog leuk om toch een keer een illinois railroad pocket watch te hebben.
Het lijkt mij dan ook erg leuk om zoiets als opknapper ofzo te vinden en zelf proberen op te knappen.