Even voorstellen Daniel ( Phaebo )

Hallo

Ik kon geen echt voorstel topic vinden dus hierbij maak ik mijn voorstel ronde.
Mijn naam is Daniel ben 29 jaar en ik was eigenlijk nooit echt een horloge liefhebber, maar sinds dat ik van mijn schoonvader een mooie breitling chronograaf gekregen heb voor onze bruiloft en hij mij heeft aangestoken met een horloge tik ben ik mij steeds meer gaan interesseren in horloges.
Ik ben van beroep auto monteur en mijn hobbie was en is altijd autos geweest. Maar daardoor ben ik wel gevallen voor automatische en mechanische horloges.
Aller eerst dus de Breitling chronograph in 2-tone goud en rvs.
Omdat ik de breitling erg mooi en speciaal vind wilde ik graag ook nog een horloge die meer voor dagelijks gebruik makkelijk was.
Toen ben ik gevallen voor een Tissot heritage Visodate. Welke ik een erg fijn horloge vind voor gewoon dagelijks om te doen.
Tot voor kort had ik ook nooit veel met antieke horloges, totdat mijn broertje ineens aan kwam zetten met een wel heel oud zakhorloge, namelijk een Illinois 12 size pocket watch in een Elgin rvs case.
Ik ben mij daar eens in gaan verdiepen en begon de oude mechanische zakhorloges van Illinois toch wel erg interessant te vinden.
Nadat ik hier op het forum wat aan het lezen was kwam ik uit bij een topic van Koen en zijn railroad pocket watch. Toen was ik al helemaal enthausiast, want het leek er op dat mijn broertje voor 2 tientjes een railroad watch op de kop had getikt.
Helaas kwam ik er achter dat het toch geen railroad grade zakhorloge was maar een “normale” 17 jewels 12 size illinois pocket watch. Maar ondanks dat het uurwerk uit 1923 komt ziet het uurwerk er nog schitterend uit en de secondewijzer begint al na een paar windingen te lopen.
Sinds dien ben ik steeds op zoek geweest om ook een illinois watch te vinden, maar eigenlijk vind ik niet dat ik echt het type ben om een zakhorloge te dragen, totdat ik op ebay een verkoper zag die uurwerken van zakhorloges ombouwt in polshorloge kasten.