Ik kijk al enige tijd regelmatig rond op dit forum en heb vandaag besloten mij maar eens aan te melden en uiteraard voor te stellen.
Mijn naam is Vincent en ik ben 30 jaar oud. In 2012 kocht ik een speedmaster en sinds ongeveer 1.5 jaar ben ik aan het verzamelen geslagen. Ik heb nu 7 horloges, een beetje een mix tussen vintage en modern, dit zijn ze:
-omega speedmaster pro 3570 “moonwatch”
-omega constellation pie pan 14kt goldcap uit 1962
-omega constellation C case staal met witgouden bezel uit 1966
-Tudor prince oysterdate “small rose” uit 1966
-Zodiac seawolf uit eind jaren 60
-Seiko sarb065 “cocktail time”
-Squale 1521 50 atmos
De Squale is mn laatste aanwinst en kocht ik 2 weken geleden bij AWCO. Prachtig horloge. Ik heb de versie met gebold saffier met squale mesh.
Genoeg gepraat, nu wat foto’s van mijn bescheiden collectie:
Mn volgende aankoop wordt waarschijnlijk een zwarte rolex explorer II. In mn collectie ontbreekt nog een rolex en een gmt dus met de explorer II zou dat “probleem” zijn opgelost.
Wat is jouw polsomtrek?
Ik heb kleine polsomtrek en ben altijd benieuwd of speedmaster pro mooi staat. Jouw pols lijkt op foto beetje overeen te komen met mijn pols.
16.5 cm. Wel met vrij platte bovenkant. Dat laatste is belangrijker dan de omtrek. De speedmaster is qua grootte het maximale wat is zou dragen. De squale is ook 42mm dacht ik maar draagt vrij compact door de kastvorm.