Even Voorstellen een Citizen liefhebber/ mijn koop/verkoop verslaving ;-)

erg bedankt. Het is ook een Leuk forum. Het enige dat ik mis is dat er weinig inhoudelijk wordt gereageerd. Ik heb een aantal vragen hier gesteld zodat het mooi centraal staat voor mij. Maar niemand die ook maar 1 vraag probeert te beantwoorden.

Wie o Wie wil informatie delen over die Palermo coaster. in de qoute staan nog 2 foto’s met een duidelijke achterkant.

Ik denk dat er niemand reageert, omdat er weinig tot niets over te vinden is. Dat blijkt al wel uit de reacties in het topic waar je je vraagt hebt gesteld.
Gezien de gelijkenis lijkt het erop dat het merk Palerma één en hetzelfde is. Misschien dat @HorloG je verder kan helpen. In een topic van januari 2015 geeft hij aan dat hij dit merk spaart. En hem kennende zal hij hier zeker meer info over hebben.

1 like

Palermo en Palerma zijn inderdaad hetzelfde Nederlandse merk, de Coaster is zo’n beetje het meest bekend model al is dat allemaal betrekkelijk. Het zijn vaak wel grappig horloges maar het is wel echt de onderkant van de markt.

1 like

Wellicht ten overvloede: de Mikrolisk site (http://www.mikrolisk.de/show.php?site=280#sucheMarker) zegt:
_Wortmarke Hersteller Firmensitz und Details _
Palerma J. Noach BV Amsterdam, Niederlande

1 like

Bedankt voor de inhoudelijke reacties Guy’s. Dat geeft het gevoel dat er ook echt word gelezen.

Ik heb weer wat nieuws gescoord. Ik was al voor dat ik me hier aanmelde al bekend met het merk Glycine. vrij onbereikbaar voor mijn gevoel toen. En nu heb ik het er trouwens ook nog niet veel voor over hoor. Tenzij ik tegen een hele mooie vintage automaat aan loop voor een prijs die ik kan rechtvaardigen…

Maar toen op Ebay… een find bij onze oosterburen. alleen in DL zou de verkoper versturen. Ik gemaild of NL ook een probleem was. Nein keine problem. was het andwoord. Dus ik gewoon de advertentie in de gaten houden. laatste dag niemand geboden. 12 uur voor aflopen het minimale bedrag geboden. en dat bleef staan tot 1 uur voor aflopen… Ik werd toen wat nerveus. ik heb nooit echt serieus geboden om te winnen. Maar deze wilde ik. Dus maximaal bod ingesteld. En dat was goed gegokt. want 2 seconden voor aflopen probeerde iemand nog met een dwaas bedag te overbieden en ik won toen voor 50 cent meer als hem. Dat bleek een opkoper ofzo te zijn die iedere maand op zo’n 200 horloges bood. Dus iemand die graag horloges koop… in grote getalen

Maar wat is het nu??? bedrag laat ik in het midden maar was echt niet veel…

ik heb de klok even gedemonteerd en de behuizing + glas even flink gepoetst met ciff en toen gepolijst met 0.5 micron diamant pasta.

Voor, met giga lelijke fixo flex band :cry: maar ik heb een 16mm nato legergroen onderweg en een orginele vintage bruine lizzard skin glycine bandje. met glycine gesp. (wel een paar decenia nieuwer) Nu ff op de te brede band van de Palermo. vanwege de zwart/zwart combi

Wie kent dit model en wil er wat over kwijt. Ik zal nog een foto van de binnenkant plaatsen. De maat is 30mm breed zonder kroon.

Update van mijn recente aankoop geschiendenis, de belangrijksten iig.





1X c022 2XC023 JP2000 classic aqualand. en een JP3020

De eerte aankoop uit dit rijtje was de C022, lelijk geval, zwaar versleten. Maar nieuw uurwerk en service door Citizen. niet te duur.
de 2e aankoop, opeens stond er een zeldzaam geval op MP, de zwarte C023 met bijzondere bezel. bi-color helaas binnenwerk defect door waterschade. dus ik heb een switch gemaakt van uurwerken. ik zag pas tijdens de switch hoe verschillend de behuizing is. Veel kleiner. Het uurwerk is 100% het zelfde. Alleen weer andere wijzerplaat. Die moet worden gewisseld. Ik heb nog getracht het quartz uurwerk te redden. Helemaal gedemonteerd en printplaat schoon geborsteld met een glasvezelstift. en weer in elkaar zetten. Best te doen maar geel resultaat.

de 3e Aankoop een JP3020 met zwart bandje op MP voor 225 euro. Ik denk koopje dus kopen. Alles afgehandeld krijg ik een berichtje dat alles klaar ligt voor me inclusief het “originele metalen bandje” Ik viel bijna van mijn stoel!! ik vraag om een foto, wat die had ik nog niet gezien in de advertentie (stond er ook niet) en kreeg ik er voor niks bij. Ik zie de foto en precies wat ik hoopte. Het originele bandje van titanium. ongebruikte staat. Mazzel dus…

4e Aankoop de volgende ochtend sta ff stil voor een open brug. Ik check MP staat er weer een zeldzame C023 met full lume tekoop op MP. bellen, sms bericht sturen. Prijs is te mooi. bod doen lukte niet, prijs vast. Als die man bieden had gedaan, tjonge wat had hij dan een hoop meer gehad… Maar gelukt hij reageerde en de koop meteen rond gemaakt.

Staat perfect, net service gehad bij Citizen notabene. inclusief een flesje en een garantie boekje afgestempeld in 1997

grappig weetje, deze C023 hebben een bandaanzet van 22mm niet de standaard 24mm

En een oproep! Wie O Wie wil mij helpen met het wisselen van de wijzers en de wijzerplaat? Het liefst in de buurt van Stad Groningen want ik wil heel graag dit samen doen. Neem ik wat lekkere biertjes mee. :wink:

1 like

Kijk hier even:

http://glycine-watch.ch/glycine/history/

In de vijftiger jaren maakten ze de combat vintage modellen. Dit lijkt op een zwarte versie van het daar afgebeelde model.

Ja idd. Doet het idd nog al een malle :grin:


Dit zijn mijn trouwe duikhorloges, minstens een paar honderd duiken.
Echt een toolwatch (samen met Aquqland)
De blauwe Mount heeft net onderhoud gehad.
De titanium Mount komt nu aan de beurt.
Ze gaan niet weg omdat ik ze nog gebruik op vakantie.
Vooral het alarm “te snel naar de oppervlakte” is perfekt.

Welkom trouwens!


:relaxed:

1 like

Lekker bezig man! Als je in dit tempo doorgaat kun je aan het eind van dit jaar een winkeltje beginnen… :slight_smile:
Die Glycine is echt een vondst. Misschien goed om te overwegen daar nog wat geld aan te besteden en het uurwerk een servicebeurt te laten geven. Er is via het forum vast wel iemand te vinden die dat voor je kan en wil doen.
Ik ben zelf niet zo van de duikerts, maar zo te zien heb je met die 4 Citizens ook een aardige slag geslagen. Ga je ze allemaal dragen, of flipperen en upgraden?

Yes, Nais. een Aquamount JP3000 misson Antarctica. Die zie je helemaal niet in het wild.
De Jp3020 wel wat vaker gelukkig. ook niet te vaak dat die weer normaal is. :wink:

Bedankt voor het welkom en het delen van je Horloge’s. Eerse foto’s hier op HF van je jp3020?
Wie heeft er ook 1?

Ik heb zelfs al weer die full lume al weer gefipperd :scream: net nu ik dacht Hé die is tof die houd ik… Hij gaat naar de VS. Het bandje gaat door naar Brazilië. Schijnbaar een niet meer origineel te krijgen iets…

Al kopend en verkopend steek je een hele hoop op. Erg leerzaam en vooral leuk. Ik heb afgelopen week 11 horloges op Ebay gezet. de stapel werd te groot en te kostbaar. Dus weer omzetten in contanten en nieuwe kopen. Je merkt trouwens dat geld aan dure horloges uitgeven steeds normaler wordt en de prijs voor je gevoel meer okay is. Maar ja, wat is duur. weinig uitgeven voor toch wel prijzige klokjes en dan weer flipperen is altijd leuk.

over een paar daagjes komt nog een heel ander klokje binnen. Een Citizen BY0050. super titanium en saffier. Het bandje was kort, maar ik heb toevallig zelf die schakels liggen. :relaxed:

Ik snap niet waarom iedereen service roept. Hij loopt echt voortreffelijk. Alleen die wijzers…

Ook origineel jaren 60/70 glycine bandje gescoord.

2 likes

Een aardig grote update. ik heb afgelopen week voor mijn gevoel Marktplaats leeg gekocht. Deze zijn binnen,er zijn nog 3 onderweg

Niet echt voor de verzameling, meer om te flipperen voor mooiere horloge’s. Maar de Aqualand analoog (AL0000) die is echt bijna nieuw. De gele Aqualand Chrono (AY0000) dat is wel een collectors item. Die horloge krijgt iedergeval nog een nieuw glaasje en nieuwe zwarte cijfertjes - stipjes in de bezel.

De Titanium Duplex (JP1000) dat was een gokje, met terugstuur garantie. De horloge stond stil, maar had nog wel LCD beeld. Bij aankomst meteen kijken. knopjes drukken. Geen resultaat. en even later bleek zelfs de digitale klok stil te staan. bij deze types kun je de kroon maximaal uit trekken en dan tegelijk de 3 knoppen indrukken, Dan gaat de horloge resetten. Een piep en de wijzer begon weer te bewegen, wel 2seconden skip. Nu bleek de horloge niet te openen. Echt niet normaal hoe vast, uiteindelijk na herhaaldelijk los te schieten van de deksel, de klauw opnieuw scherp slijpen. Die stiftjes zijn van het losschieten niet scherp meer maar ronde randjes. Nu na weer een paar pogingen wel los. Hij loopt nu weer met een nieuwe batterij.

Onder weg zijn nog een defecte Aqualand AL0005(pvd zwart) en 2 klassieke Promaster Altichron.

3 likes

WOW…vette verzameling duikers van Citizen man!🖒…je flippert ze alleen maar voor mooiere horloges…nu vraag ik me wel af wat je smaak daar in is…ik bedoel welk horloge(s) is je einddoel dan…welk merk?

Ja eind doel, toch wel meer hi-end. een Glycine oid, of toch weer een bijzondere vintage. ik heb toch op mijn wishlist een 1300M titanium duiker van Citizen.

ik vind de Mission Antarctica serie ook wel een paar hele mooie hebben. JP3000 of een andere grote duiker.

1 like

1300M? Zo…welke is dat dan?..misschien…heel misschien bij mij nog eens een Citizen Chronomaster maar oud of nieuwer ben ik nog niet uit…en moet dan een paar maandjes sparen…weet niet of dat lukt met al dat andere lekkers wat voorbijkomt😛

nee, maar als je nu eens de 50 toppers uit je eigen verzameling haalt en de rest flippert. kun je vast wel 2 kopen

Mijn laatste promaster Aquamount jp3020 die gaat niet meer weg. Die is afgekeken van dit model. Maar ik heb na wat googlen op de Citizen 4x4 mission Antarctica die van mijn wishlist af gestreept aangezien dat een unibody is die bijna niet servicebaar is. Of door service stuk kan gaan (ala ray mears model)

2 likes

Heb je gelijk in…al ben ik nog niet zo’n flippertalent als jij…ebay staat vol van jou​:grin:…hoe doe je dat elke keer bovenaan? Kost dat wat…of gratis?Probleem bij mij is dat ik zoveel horloges leuk vind en ook niet duur dus kom ik weer wat tegen denk ik kan wel​:joy:…maar ja 10 horloges x 60 euro is ook €600…gewoon minder kopen en ondertussen wat proberen te verkopen…:blush:

1 like

Ik weet ook niet waarom is zo mooi boven sta. Ik dacht dat dat met een cookie te maken had… maar nee dus…

Bedwing je zelf de volgende keer. en ga gewoon op Ebay aan de slag. Of trouwens Marktplaats werkt met klassiekers goed. Maar doe gewoon iedere week een andere als je niet verkoopt. Succes :innocent:

1 like