Even Voorstellen een Citizen liefhebber/ mijn koop/verkoop verslaving ;-)

6350 is het caliber, en achter het streepje is model. Als je daar op googelt dan vind je alle info. Er staat 1 op eBay DL voor 45 euro dacht ik. Dus kostbaar is hij niet helaas. Maar hij ziet er leuk uit.

Ik hou er zelf niet zo van. Als hij wat strakker was geweest wel denk ik

1 like

oke abel bedankt voor de info. is leuk om te weten bedankt. marino

1 like

Ik zag er twee staan op Ebay, een van 167 US $ en een voor 200 US $, wel NOS staat. Maar toch
 :relaxed: :+1:

ja klokkengek die van mij is ook nos, maar die prijzen zijn wel heel verschillend met die van abel. 45 of 200 scheelt toch wel. vind je niet. de mijne komt uit finland van verzamelaar. weet echt niet meer de prijs.vond hem toen wel gaaf. marino

1 like

ik wist alleen niet dat die er zo min uit zag :slight_smile: no offence!

hi abel no problem man. bedankt nog voor de info van dit horloge. marino

Kleine update. NY0043 en NY0045

Alleen heeft de gele service nodig

4 likes

Gaaf hoor, met originele blauwe bezel inlay. Nu de blauwe versie met gouden bezel nog. Zal niet meevallen want die komen maar sporadisch voorbij

3 likes

Hoi Lassale, had jij niet ook het kwartetje NY0040?

Die blauwe met goud is dat origineel of een hobbyist die wat gedaan heeft. Ik heb zelf nog geen 1 gezien.

Ik heb het zwarte bandje weer gemonteerd. Stuk beter dan dat metalen bandje.

Die is origineel

3 likes
New photo by Stefaan Vandevenne
1 like

Blijkbaar is er voor de bicolour een blauwe Bezel gemaakt.

De natulite versie (licht geel NY0046) heeft ook zwarte en blauw gekleurde bezels

heel appart

1 like

heb ik ook liggen. een “oudje” van @Slin. De oude Natulite (licht geel) van hem gaat vandaag naar Florida :wink:

Gisteren had ik nog 4 van deze modellen liggen nu nog 3. 1 gaat weg voor service later deze week.

2 likes

Hahaha😂
jij bent echt een topverkoper man! Zag voor welk bedrag hij is weggegaan😉

Zo komt je ‘grail’ steeds dichterbij😊

Mijn complimenten🖒

1 like

Leuke draad!

Een droog lopend uurwerk kan best nog nauwkeurig lopen. Lees deze draad met mooie foto’s op WUS er eens over:

2 likes

De vorige koper betaalde niet. Nu erg blij om. Bid war tussen 2 kopers in 5 minuten vloog de prijs om hoog. Die nieuwe bicolour geel heeft mij ook genoeg gekost. Even over het stukje heen gelezen dat die niet liep


1 like

Herlezend was mijn post misschien voor tweeërlei uitleg vatbaar.

Mijn visie is niet:
“een droog uurwerk kun je gerust door laten lopen als hij nog mooi loopt”,
maar meer:
“een ogenschijnlijk goed lopend uurwerk kan wel degelijk bezig zijn haar ingewanden te vermalen”.

3 likes

Ik heb inmiddels inmiddels het 7-tal NY-04xx modellen compleet. 4x de stalen versie en 3 x de versie met gouden bezel, kroon en wijzers. Ik had het al een keertje beloofd, maar ik zal binnekort er eens een topic aan wijden.

De blauwe is origineel is, zoals @sq100 aangaf. Het is zeker geen hobby exemplaar Komen niet vaak voor en ik ben er eigenlijk ook per ongeluk aan gekomen.
Voor de duidelijkheid: de blauwe en lumen versie met gouden bezel hebben een een blauwe inlay, de zwarte met gouden bezel heeft een zwarte inlay. Volgens mij is de lumen bicolor die jij toont voorzien van een nieuwe zwarte inlay. Is volgens mij van fabriekswege niet zo geleverd. Ik heb van de blauwe bicolor de bezel opnieuw laten vergulden, omdat die behoorlijk versleten was. Gelukkig was de inlay nog toonbaar en is die teruggeplaatst. Ik heb tot op heden geen vervangende blauwe inlay kunnen vinden. Zou wel geweldig zijn. Ik denk dat mijn lumen bicolor een zwarte inlay gaat krijgen, want die is te ver heen.

3 likes

Heel Gaaf. alles compleet. Ik weet alleen niet hoe verre dat klopt met je theorie mbt de blauwe inlay op de lumen variant. Ik zie wel degelijk op internet nieuwe horloges met zwarte inlay. Zie de foto die ik hierboven poste. Dat was een foto uit een advertentie en in mijn mening overduidelijk nieuw.

Maar je hebt een echte sunburts blauwe met gouden bezel? dat zal vast heel gaaf lijken.

En ik heb toch het idee dat er een variant is die blauw is en niet sunburts. Heb je die ook wel online gespot? ik zag gisteravond nog een 2ehandsje blauw die wel heel anders leek als de mijne,