Even Voorstellen een Citizen liefhebber/ mijn koop/verkoop verslaving ;-)

okay. ik zal er eens aan denken. Deze horloge wordt trouwens bijna nooit gedragen en ligt met met zijn redelijke stapel broertjes in een doosje,

De blauwe versie met gouden bezel heeft geen sunburst wijzerplaat. Die is donkerblauw. Ik zal nog eens kijken of ik info kan vinden over de inlay van de Lumen/gouden versie, of er ook een versie met zwarte inlay is uitgebracht.

Ik zie zojuist deze voorbijkomen op Instagram, volgens mij een tijd terug al eens een render van gezienā€¦mooi dingā€¦nr8? :smile:

2 likes

@lassale deze heb ik vandaag gewonnen. Waar heb jij je blauwe later opknappen? Ik wit dat ook met deze doen. En wat zijn denk je de kosten voor een nieuw glaasje, en Bezel ring? Zou de Bezel ook weer strak/origineel finish kunnen krijgen denk je? Anders moet ik een donor regelen.

Zo, de NY0040-25Y. Dat is een mooie aanwinst, want de gele versie komt niet veel voor en is zeer gewild.

Het opknappen van de blauwe bleef beperkt tot het opnieuw laten vergulden van de bezel. Ik heb dat toen via Monsterwatches laten doen, maar er zijn verschillende bedrijven waar je hiervoor terecht kan. Een glaasje kan je wel krijgen bij Cousin UK (als je die zelf kan plaatsen tenminste). Anders is er op het forum wel een horlogemaker te vinden die dit voor je kan doen (en bestellen).

Een gehavend horloge terugbrengen naar nieuwstaat is een hele (dure) klus. De bezel is geborsteld roestvrij staal en gezien de staat zal het lastig zijn om deze weer in originele staat te krijgen. Kan natuurlijk met een donorexemplaar, maar volgens mij komen die los niet veel voor. Een hele nette NY0040 gebruiken om daar de gele wijzerplaat en deksel van dit exemplaar op te plaatsen is ook een optie. Heb je wel weer een hele mooie zeldzame gele Promaster in nieuwstaat.

Voor nu echt even een andere bezel inlay plaatsen. Ziet ie er al gelijk een heel stuk beter uit. (http://www.speedtimerkollektion.com/shop/product_info.php?manufacturers_id=24&products_id=18226)

Dan toch liever de Marina Militare van de Italiaanse marineā€¦ Afgelopen 2 Italiaanse vakantie marktjes voor afgestruind, maar nog geen geluk gehad. De prijzen die ze op ebay vragen, als ie al langs komt, zijn bizar.

Oh is die echt? Ik zag ze af en toe wel eens voorbijkomen op Ebay, waarbij ik het idee kreeg dat het zelf geknutseld was. :grin:
Wel altijd fors aan de prijs, rond de ā‚¬500.

1 like

Zijn echt. Er zijn meer horloges die die door legeronderdelen zijn aangepast en gebruikt. Dan worden bekende horloges ineens heel bijzonder.

http://www.thedivewatchconnection.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=34616

(Jammer dat enkele fotoā€™s wegvallen)

@lassale wat vindt je van deze?

Van ochtend op de kop getikt voor dezelfde prijs als die op MP met wat tlc ziet die er zo weer wat beter uit denk je ook niet?

Heel netjes. Deze koop dan het MP exemplaar. Veel plezier ermee.

1 like

@Jurgen, plaag je me met een eurošŸ˜± oude marktplaats boefjeā€¦

Of ben ik nu dat marktplaats opkoop boefje?

1 like

Oepsā€¦betraptā€¦

2 likes

Ik zie nu pas wat ik getypt heb (op mijn telefoon). Ik bedoelde te zeggen dat dit exemplaar er een stuk beter uitziet dan die op MP. Ze komen al niet zo vaak voorbij en dan zeker niet in deze staat.Heb je 'm inmiddels binnen @Abel?

Bi-colour lume krijgt nog service.

6 likes

Mooie set man!šŸ–’šŸ˜Š

1 like

Als ik die van jou niet had verkocht, dan had ik ze dus allemaalšŸ˜–

1 like

Jipā€¦ das jammerā€¦kom je misschien nog wel een keer tegenšŸ–’šŸ˜Š

1 like

Alleen de RVS Lumen nogā€¦ Leuk hoor. Ben ik niet de enige met de hele set.

1 like

Ik had al 1 in mijn vizier. Alleen eBay niet goed ingesteld voor de auction sniperā€¦ dus misgelopen. Is uiteindelijk verkocht voor 108 euroā€‹:sob::sob::sob:

1 like

Holy sā€¦ dat is niet veel neeā€¦succes met de volgendešŸ–’