Oh nee he
weer 1 gekocht
@lassale allebij NY0046 totaal verschillende qua looks. rechter is meer brons kleur, en de wijzerplaat is behoorlijk anders. de linker lijkt als of de lume er op is aangebracht. en de rechter is het hele plaatje lichtgevend. ook een flinke tint donkerder.
De bezel lijkt rechts ook blauw, maar is in de praktijk zo goed als zwart. Check ook de codes onder bij 6 uur
achterkantjes.
die met het blauwe bandje is geserviced. die uurwerk is helemaal uitelkaar geweest.
PS. de staal kleurige versie is onderweg Dus nu nr 8
Nog een vraag voor de Citizen Noobs, @slin bv. Wie o wie weet wat die letter code acher het Caliber-Modelnr. is? TA, HST en Y?
Heb daar wel eens een stukje over gelezen en dat ging over afkortingen voor titanium, staal enzo…maar precies weet ik het niet🖒☺
Ik vraag het me af, op het zelfde model ny0040 heb ik hst, hsf en y aangetroffen. HST staat ook achter op een titanium ecozilla. Raar hoor.
Btw de laatste uit de serie is binnen. Is zo’n mooie gift set.
Serie compleet…gefeliciteerd🖒😎
Leuk dat je de serie ook compleet heb en volgens mij in een hele korte tijd
Het zijn inderdaad verschillende wijzerplaten. Ik heb een zelfde exemplaar als jouw rechter, met typeno 8203-824415. Zelfde wijzerplaat, met 8203-817173ka aan onderzijde.
De linker met typeno 8203-s034141 is bijzonder. Meer vreemd, omdat op de wijzerplaat het nummer 8200-817173y staat vermeld. Naar mijn weten heeft deze serie een Miyota 8203 uurwerk. Dit uurwerk is automatisch EN kan met de hand worden opgewonden. De 8200 is alleen automatisch. Dus volgens de kast een 8203 uurwerk en volgens de dial een 8200?
Als je zoekt op 8203-s034141, dan komen die wel voor, maar ik kan niet herleiden of dat deze eenzelfde wijzerplaat heeft als jouw exemplaar.
Dat de kleur van de bezel anders is, is te verklaren. Het komt vaak voor dat door het vele dragen de gouden laag eraf slijt en een andere kleur krijgt. Ik heb ook wel gezien dat de bezel opnieuw is verguld en dat de kleur dan niet meer de originele gouden kleur heeft als bij jouw rechter exemplaar.
Wat ook vreemd is, is dat ik op Ebay een exemplaar tegenkwam met typenummer 8203-824415, maar dan weer met een wijzerplaat met opgelegde lumen, zoals bij jouw linker. Dus wat no’s en wijzerplaten betreft ben ik het spoor bijster. Zie foto’s). Zou natuurlijk kunnen dat er later een ander soort wijzerplaat is gekomen en het linker exemplaar een latere uitvoering is. Dat zou ook het andere typenummer op de kast kunnen verklaren.
Ik heb 2 jaar geleden, toen ik de NY4-serie bijna compleet had, Citizen Japan aangeschreven voor meer info. Volgens deze info zijn er in totaal 13 modellen (typenummers, zoals die op de deksel zijn geplaatst, zijn door Citizen niet verstrekt). Dwz: er zijn er 7, waarvan 4 in een RVS uitvoering, zwart, geel, lumen, blauw (sunburst) en 3 modellen met gouden bezel en kroon, zwart, lumen en (donker) blauw.
Het feit dat er 13 modellen zijn heeft te maken met het feit dat ze geleverd worden/werden met verschillende banden. Een RVS uitvoering met zwarte dial en stalen band is een ander model dan dezelfde klok met een rubberen band.
Het plaatje dat ik van Citizen custumer support Japan heb gestuurd gekregen zet ik hier bij.
Zo Harry, dat is een mooie duidelijke uitleg. Ook een mooi duidelijk overzichtje van citizen. Zie jij ook verschil in die 2 ny0046 met name de wijzers wijzerplaat?
Ook zie je niets terug van die blauwe bezels.
Tijd voor een NY0040 only topic:blush:
Wat ik heb begrepen is dat je de 8200a uurwerken allemaal ook kunt opwinden, degene die ik heb doen het allemaal i.i.g (zelf getest).Wat ik apart vind aan die uurwerken is dat de rotor ronddraait maar dat hij maar bij één kant (linksom of rechtsom) maar oplaadt.
Ik heb zelf een 8200b uurwerk, vond ik apart en voorgelegd aan Sweephand en die vond het ook apart en die was het nog niet tegengekomen.Hij zat te denken dat het zou kunnen komen omdat Citizen in de jaren 70 hun fabriek naar Korea had verplaatst om casebacks daar te maken en later ook uurwerken.
Volgens het overzicht hebben de NY0046 modellen een blauwe bezel (inlay). Alleen de NY0045, die met een zwarte wijzerplaat, heeft een zwarte.
Hoi hoi een nieuwe binnenkomer. Een die de moeite van het voorstellen is. Er zijn al shitload citizen binnengekomen maar niets opzienbarend zo als deze.
En geen citizen. Even een snelle foto in het stervende licht. Morgen maar eens de sunburst gaan bekijken
@Slin dit was een graaltje, nooit geweten dat die zo dichtbij was…
Ook al gezien ja… mooi ding man! Gefeliciteerd met deze mooie NA…veel plezier ervan🖒☺
Oh ja deze ook nog gewonnen op the Bay
moet hopelijk alleen service hebben, Iemand die daar zin in heeft???
Afgelopen tijd echt niet stil gezeten. Sterker nog. De stapel blijft groeien. Gisteren weer 3 er bij. Een Orca, een Hyper Aqualand en een JP2000 aqualand classic.
Even een leuk plaatje voor vermaak.
Ik heb het zelfde horloge maar dan met een witte wijzerplaat Glycine uit de jaren 1950.
Is van mijn vader geweest,vader en moeder verongelukt in 1964.
Dit horloge doe ik nooit meer weg,hoewel ik er nog een zoek.
Hoi, mijn tip is hou ebay goed in de gaten. voor een week of 2 geleden stond er een zelfde op.
had wat geboden op Ebay. met het idee om de prijs wat op te drijven voor de verkoper, de prijs was wat laag en nog maar een hal uur te gaan. Stiekum vond ik hem zelf ook leuk… Win ik hem notabene… Mooie dress watch lijkt me. Alleen in de omschrijving staat stijl is Bauhaus. klopt dat wel?
Oh er stond nog een ny0040-25y tekoop in DL. voor een redelijke prijs, en de kleur is een stuk intenser als de mijne. Heb ik ook gewonnen gelukkig.
Bauhaus staat voor mij voor;
Het Glycine horloge hierboven van @Abel voldoet er qua design prima aan.
Alleen het goud als materiaalkeuze past misschien wat minder bij de Bauhaus filosofie.