Even voorstellen en advies gevraagd met specifieke eisen

Hoi iedereen, dit is mijn eerste post.
Ik heb eerst een hele tijd op dit forum zitten te lezen, en veel op google en online webshops rondgekeken, en nu kom ik met mijn vraag :slight_smile:

Misschien eerst een paar eigenschappen wat ik zoek;
1.saffierglas(of ander krasbestendig hardlex of wat kan nog?)
2.wijzerplaat : zwart, bruin of blauw
3.bandmateriaal : leder liefst
2.Romeinse cijfers of streepjes
5.geen Arabische cijfers
6.Diameter middelgroot (ik heb eerder smalle polsen dus dacht mss 40mm tot 45mm)

Indien mogelijk zeer graag Automaat, maar als dat niet kan(budget) in de bekende merken dan mag dat ofwel in een minder merk, ofwel een topmerk met Zwitsers Quartz.
Hieronder qua uiterlijk/stijl een paar voorbeelden wat ik mooi vind;
-Tissot horloge - T0636101605800 Tradition Quartz dacht ik
-Seiko horloge - SRPB43J1, Fashion Dress
-Danish Design Steel Automatic Blue horloge IQ22-2Q1074
-Casio Edifice EFB-560SBL-1AVUER Solar
-Tissot T0984072605200 Automaat en ook de antraciet versie Tissot T0984073605200
-Pulsar PT3863X1 horloge

Volgens mij is mijn stijl of keuze iets meer klassiek met niet teveel tralala erop, moet degelijkheid en klasse uitstralen.
Budget liefst zo weinig mogelijk, meer dan 400€ zou ik met tegenzin geven.
verder moet ik met enige schaamte toegeven dat ik zo goed als nooit een horloge draag, enkel op werk of op feestjes, restaurant en dergelijke.
In die zin is het misschien niet slim om een automaat te nemen, want die gaat dan veel stilliggen en niet de juiste tijd weergeven, klopt dit?
Ik vind t wel jammer dat bij Tissot niet vermeld op het horloge zelf dat er saffierglas gebruikt werd, terwijl blijkbaar alle Tissot horloges dit wel hebben?
Citizen bv spreekt mij niet aan, ook dikwijls metalen armband. Junkers dan weer wel. Oriënt en TW Steel vind ik echt niet mooi, ik kan mij uiteraard goed voorstellen dat hier wel liefhebbers voor zijn en dat is dan persoonlijke smaak.

Suggesties graag?

Je mag me altijd een betrouwbare webshop aanraden, geen idee waar ik moet kopen. Ondertussen zag ik Bouwman Online shop met zo te zien uitstekende prijzen en service?

3 likes

Welkom hier, Chrono 24 is van alles te vinden, ikzelf ben een Certina fan, betrouwbare kwaliteit uit een oud merk met eigenlijk allemaal saffier, waterdicht, shockproof. Maar er is ook veel in het blauwe deel te vinden altijd, en…heel veel kennis en kunde hier.

3 likes

afhankelijk van het horloge is dat enorm groot. Als je kleine polsen hebt zou ik eerder voor een 36-38mm gaan als je een dress watch zoekt

De Seiko die jij noemde is hier bijvoorbeeld ook veel goedkoper dan bij Bouwman

3 likes

Welkom hier en succes met het vinden van een mooi horloge. Als ik jou was zou ik kijken naar ongeveer 38/39 mm, dat is niet te klein en niet te groot. Tissot heeft mooie (ETA) Quartz modellen voor jouw budget. En bij Rotary bijvoorbeeld vind je wel een mooie automaat voor dat geld, mogelijkheden genoeg.

2 likes

Welkom! Deze past denk ik heel mooi binnen jouw wensen EN budget?

4 likes

Welkom hier, dat je er maar veel plezier aan mag beleven.

Wat betreft je vraag: Die is helemaal niet specifiek.

Dat interpreteer ik alsof je een donkere wijzerplaat zou willen hebben, maar in feite open je de discussie ook voor dit horloge:

De Seiko Presage wordt als blauw gezien, maar ik had 'm zelf niet voorgesteld naar aanleiding van je beschrijving. Wellicht deze wel:

Die komt op staal, maar een bandje is zo gewisseld. :slight_smile:

Da’s geen middelgroot, da’s gewoon groot. Ik zou geneigd zijn om 34-36mm als klein te ervaren voor een heer, 37-41mm als middelgroot te zien en 42-45mm als groot te betitelen.

Als jij smalle polsen hebt moet je je voor middelgroot tussen de 36-40mm bewegen, zeker niet groter.

Da’s nogal wijfelend. Saffier is inderdaad krasbestendig, maar versplintert heel soms bij harde klappen. Mineraal is rotmateriaal, dat zou ik vermijden. Plexi is zacht als boter, dat krast makkelijk, maar versplintert niet, terwijl Hardlex een mooie middenweg is.

Plexi is wel erg charmant en “warm”, terwijl Hardlex en Saffier iets minder karakter hebben. Ik zou van het glas geen heet hangijzer maken.

Rommel. Niet doen. Weinig verheffend, grote plastic spacers in de kast, slechte specs, wegblijven.

Niks mis met een Tissot quartz. Het is basic, maar je valt er geen buil aan en het is gewoon OK spul. Ikzelf zou dit mooier vinden:

T0064071605300

Met een Powermatic 80 automaat gewoon erg tof, ook qua uurwerk. Wel voor rond 400 pietermannen te vinden als je een beetje zoekt.

Die ziet er zo uit, voor degenen die niet googlen:

Dit horloge weet gewoon niet wat het wil zijn. Ten eerste heeft het Arabische nummers, wat je aangeeft niet te willen, en ten tweede een bruut lelijke zwarte bezel zonder enige functie. En die kroon, waarom is dat? Kortom, ik zou dat ding niet dragen al kreeg ik geld toe.

Niks mis mee, niet aanstootgevend, goedkoop, onverwoestbaar en goed waterdicht. Ook verre van speciaal, maar gewoon solide.

Daar ga ik geen plaatje van plaatsen want die vind ik bruut lelijk. Casio maakt voor weinig geld goed spul, maar het ontwerp is vaak lullig, druk en naar.

Er zwerven twee Casio’s op dit forum rond die echt prachtig en understated zijn, maar dat zijn dan ook de enige twee Casio’s die ik ooit zou overwegen.

Als je het mij vraagt sluit ik me dus bij @koekoek aan. Misschien ook in deze kleur:

7 likes

Het nieuwe jaar begint lui. Dus bedankt voor het opzoeken van de plaatjes! :smile:

Mijn beste,

Wellicht komt de Tissot Le Locle in aanmerking!!
En voorts heet ik je van harte welkom binnen de gelederen van dit enthousiaste HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

4 likes

Wat is er mis met Japanse kwartsuurwerken?

Gangreserve van een automaat ligt bij ca. 38-48 uur.
Draag je het horloge langer niet en je hebt geen zin om het ding altijd weer aan te slingeren en op tijd te zetten zou ik voor een kwarts gaan.
Een horloge op (zon)licht energie is helemaal ideaal.
Geen geklooi met batterijwissels.

1 like

Seiko solar SNE391

Door de vorm van de lugs kan je hier bijvoorbeeld ook een
lederen band op zetten.
Voor de tech specs check:
https://www.jomashop.com/seiko-watch-sne391.html

1 like

Owh, bedankt. Ik had hier een oude horloge genomen en daar de diameter van genomen, dat was 45mm maar ik ben niet zeker of je de hele kast moet meten of enkel het glas?

Seiko is inderdaad veel goedkoper, goede tip! Mss past er nu meer in mijn budget als ik daar bestel. Heb je zelf ervaring met bestellen bij misterlimited?

Idd Hans, Tissot Tradition in mijn vb vind k wel mooi. Rotary heeft zo te zien wel mooie horloges, is dat van dezelfde kwaliteit als Tissot? Ik ken dit merk niet, maar zie dat het al een hele geschiedenis heeft. Wel niet zoveel modellen met zwarte wijzerplaat toch.

1 like

Dag Jeroen, niet mis maar groen is niet mijn kleur (net als paars).

1 like

Diameter is van de hele kast maar zonder kroon. Ik heb zelf geen ervaring met misterlimited maar andere forumleden wel:

Bedankt, zeer nuttige info(zeker wat die Danish Design betreft).
Sorry voor de afbeeldingen, maar ik kon voor het eerst geen afbeeldingen of links toevoegen. Om eerlijk te zijn kon ik de eerste 3 dagen zelfs geen topic plaatsen, maar dat is nu ok.
Die Seiko’s die jij plaatst zijn nog mooier dan de blauwe, maar dan moet ik die bij een juwelier kopen want een bandje vervangen zelf zonder enige ervaring is al te hoog gegrepen voor mij. En zeker met een deftig/duurder horloge.
Dus ik onthou hier vooral niet groter dan 40mm voor mezelf. Verder denk ik Saffierglas voor mij nog steeds de beste optie, aangezien ik er geen gekke dingen mee ga doen en sporadisch zal dragen. Wat is hardlex eigenlijk en is dat beschikbaar in de betere merken?

Schitterend horloge!
Kan alleen nog mooier met zwarte wijzerplaat, naar mijn persoonlijke smaak :slight_smile:

1 like

Ik kan het niet uitleggen, maar behalve de Presage Seiko bevallen ze mij niet op 1 of andere manier. Het is een gevoel. Dit horloge bv vind ik te sportief, en ik vermoed dat de streepjes ook oplichten in t donker ?
Er staat dikwijls teveel op de wijzerplaat. Nogmaals, persoonlijke smaak van een newb/leek :wink:

Hoi Geluksvogel! Welkom en veel plezier en geluk hier. Gewoon blijven zoeken. Misschien is een Orient Bambino met zwarte wijzerplaat iets?

Succes!

(Seriouswatches is een betrouwbare leverancier van o.a. Orient.)

1 like

Welkom op HF!
Gewoon voor een mooie Tissot of Seiko gaan in deze prijsklasse.
Niks mis met Casio of Pulsar, maar deze zijn voor veel goedkoper te krijgen en zijn ideaal als dagelijks horloge ofte beater. Als je dan toch 400,- wil uitgeven zijn er andere alternatieven zoals Certina, Victorinox, … als je een Zwitser wil. Danish design is idd. prut qua binnenwerk, te vermijden.
Bekijk ook eens het verkoopsgedeelte hier, er passeren vaak leuke zo goed als nieuwe horloges voor een zacht prijsje.

Inderdaad niet mis. Is dat een bolvormig glas?
Wat vinden jullie trouwens van deze https://www.boumanonline.nl/horloges/tissot-everytime-t1094071605100