Even voorstellen en advies gevraagd met specifieke eisen

Absoluut niet op oorlogspad. Dus hardlex hoort bij seiko wil je zeggen? Ik wist wel dat Seiko een topmerk was maar hardlex zegt mij niets, saffier daarentegen moet je geen horlogekenner voor zijn.

Hoe meer ik hier leer, hoe beter. Dus als er iets onzinnigs uitkomt verbeteren jullie maar. Graag. :slight_smile:ļø

2 likes

Allez, dat was een gebbetje van dat oorlogspad. :slight_smile:

https://rejzor.wordpress.com/tag/hardlex/

Ik zou er even een Vickers-schaal bij pakken.

1 like

Welkom, kijk ff wat plaatjes op google afbeeldingen of zo.

2 likes

+1 :grin:

Hoi en welkom! Ach als je een beetje handig bent heb je dat zo geleerd. Misschien op een ander horloge die je wellicht al hebt proberen en niet de eerste keer op je nieuwste, en voorzichtig aan. Ik heb op aliexpress zoā€™n tooltje gekocht voor een paar euro, en het was makkelijk zat. Maar natuurlijk kan je het ook laten doen hoor.

Ik zou juist zeggen dat je dan geen saffier ā€˜nodigā€™ hebt. Het is toch het duurste van de 3/4 soorten glas. Acryl het goedkoopst denk ik, maar zo te horen wil je er geen omkijken naar hebben (is iets gevoeliger voor krasjes, die je er overigens weer uit kunt poetsen). Hardlex is dan een prima optie. En van mineraal zou ik zelf niet van weten waarom het niet goed is.

Kortom, pin je niet vast op saffier :slight_smile: als het er al op zit: mooi meegenomen.

Kun je niet beter een mooie wand klok of een mooie tafel klok kopen ?

4 likes

Welkom en veel plezier op dit forum. Succes met je zoektocht.

1 like

Als je de seiko presage mooi vind @DEV06 heeft er een in de blauwe gedeelte staan. Zo goed als nieuw.

Of gewoon op je telefoon kijken hoe laat het is. Leg je die ā‚¬400 euro die je bespaart erbij als je een nieuwe telefoon gaat kopen. Ik bedoel het is inmiddels wel duidelijk dat het hier niet om liefhebberij gaat haha.

1 like

Dus het is verboden om interesse te tonen hier dan ofzo? Of wat is uw punt beste?

1 like

Beste Rene, ik zoek een mooi horloge voor niet alledaags gebruik. Niets mis mee toch.

1 like

Inderdaad. Niks mis mee. Zo zijn er ook miljoenen mensen die een pak in de kast hebben hangen voor de incidentele trouwerij of begrafenis, en toch leuk voor de dag willen komen als ze het aan doen. :slight_smile: Mā€™n vader was er zo eentje.

Trouwens, wat die automaat betreftā€¦ Ja, die gaat stil liggen. Maar het weer op tijd zetten bij gelegenheid is ook een ritueeltje. Ik grijp meer naar mā€™n automaten dan mā€™n quartzen, op termijn.

1 like

Voila. Nu waarschijnlijk zal ik het horloge wel meer dragen als het een mooi degelijk uurwerk is. Ondertussen heb ik interesse in een tweedehands Visodate, zwarte wijzerplaat, hier op 't forum zelf.
Het enige wat ik opmerk is dat de nummers op de aankoopfactuur of garantie niet meer leesbaar zijn. De verkoper heeft dit uurwerk zelf zo overgekocht eerder en vermeld dit ook in zā€™n advertentie.
Mijn bedoeling is niet om weer te verkopen maar om een horloge te koesteren en goed te verzorgen en behouden.

1 like

Bedankt Arvid

Zal s kijken of ik die kan vinden zo meteen. Bedankt voor de tip

Prachtig horloge, dat. Op Chrono24 vindt je ze nieuw uit Zwitserland voor 430 Euro, trouwens.

Daar dus.

Die tweedehands ziet er niet slecht uit, maar ik zou wel even naar de leeftijd vragen. Indien ouder dan 3 jaar is die 325 wat aan de prijs. :slight_smile:

Citizen staat niet in je lijstje van gegadigden maar wilde toch even deze foto laten zien i.v.m de Romeinse cijfers van je lijstje en hij is 40mmā€¦

Welkom hier en succes met je zoektocht!:slight_smile:

zeer mooi Slin!
Hoe noemt dit horloge, type?

1 like

Hier staat het typenummer onderaan en een filmpje vd andere modellen en een prachtige review van wander over een mooie blauwe automaat.In deze Citizenā€™s zit een automaat die ze al sinds 1975 gebruikenā˜ŗ

T is beslist mensen!
Zonet een Tissot Visodate gekocht van een lid hier op het forum.
Nu spannend wachten op de levering :wink:

1 like

4 likes