Na een paar weken anoniem rond te speuren op dit forum wordt het toch een keer tijd om me netjes voor te stellen.
Ik ben Marco, 35 jaar en na een jaar geleden mijn Tissot op het strand te zijn verloren wordt het hoog tijd om weer een horloge aan te schaffen.
Een paar weken geleden bij de juwelier geweest en verschillende modellen gepast. Wat ik daar mooi vind is net boven budget of twijfel nog te veel dus ben benieuwd naar jullie tips in dit zoekproces.
Kaders zijn dat ik een klassiek maar niet te klassiek horloge zoek dat ik dagelijks zou kunnen dragen, zowel casual als icm met een overhemd en pak.
Ik zoek een mechanisch horloge met een leren band.
Budget is ongeveer 1500-2000 euro.
Bij het passen werd ik enthousiast van twee modellen van Staudt, de praudium en de chronograaf. Blauwe wijzerplaat erg gaaf maar ook wit stond goed. Vind ze erg mooi maar ook erg fors geprijsd en vraag me af of de prijs-kwaliteit verhouding OK is.
Verder ook de meistersinger pangaea date als mooi betiteld maar vraag me af of ik die ene wijzer op termijn prettig vindt of dat het een niet functionele gimmick blijkt.
Hebben jullie tips? Mag ook een jonge tweedehands zijn al ben ik nog wat huiverig om een tweedehands horloge aan te schaffen.