Even voorstellen en een chrono vraag!

Dag allen!

Ik lees hier al een tijdje mee, maar nu toch maar even voorstellen! 28 jaar oude Belg (Zuid - Limburg) en sinds kort gek van (automatische) horloges.

In eerdere jaren wel wat gezondigd met enkele ‘modemerkjes’ gehad, zoals een mvmt, woodwatch e.d. . . . maar hé, vergeef me, ik wist niet beter :smiley:

In april eerder toevallig mijn eerste ‘echte’ horloge gekocht, een Seiko SRPD61K1 (zie foto hieronder) . . Sinds ik die Seiko heb is de interesse alleen maar gegroeid en ben ik eigenlijk constant aan het uitkijken geweest naar een volgende aankoop. Mezelf goed kunnen beheersen om dat niet te doen, maar nu is het toch zo ver, dus wou ik even wat meer info van mensen met meer verstand van horlogerie.

Gezien mijn andere interesse over alles gaat wat gemotoriseerd is, leek een chrono me leuk. Mijn (semi) grail chrono is dan ook een prachtige TAG Heuer CBK221C.FC6488 . Echter ligt deze momenteel nog wat boven budget.

Ik wil nu max € 1.500 spenderen als ik wat tegenkom dat ik echt leuk vind, maar goedkoper is beter. Mag ook occasie zijn, zodat de kop er reeds af is moest ik tot een herverkoop overgaan om toch ooit die Tag te bemachtigen.

Zelf ben ik al enkele keren de Seagull 1963 tegengekomen en vind ik dat voor zijn geld wel een heel leuk horloge. Vooral dan crème kleurige panda. Hierover dus de eerste vraag. Er zijn zoveel online winkels die deze aanbieden, welke is nu de meest ‘echte’? Of kwalitatief de beste. Ook zie ik ze zowel met Acryl als met Saffier voorbij komen, geen idee wat opportuun is. De prijzen gaan van 250 tot ongeveer 350 merk ik. Ik ben deze opties al tegengekomen:

Welke shop kunnen jullie aanraden? Iemand ervaring mee?

Tweede deel van de vraag: als jullie andere voorstellen hebben voor een eerste chrono aankoop, met een budget tot € 1.500, shoot!

Alvast bedankt voor de antwoorden en in general, voor dit enorm informatieve forum!

Groeten!

30 likes

Welkom op het Horloge Forum Sibo en veel plezier hier gewenst!

Welkom, onze Jaap (ten2two) heeft een leuke staan binnen budget.

1 like

Welkom op dit machtige forum.
Uit ervaring kan ik melden dat de Seagull 1963 heel veel waar voor z’n geld biedt. Zie mijn ervaringen op NA: Seagull 1963.
Er is bij mijn weten maar één echt originele, en die is knettersduur: https://www.sea-gullmall.com/goods/detail/id/730/is_custom/0.html. Alle andere zijn naar verluidt imitaties, maar gebruiken wel hetzelfde ST19 uurwerk. Kies de gewenste uitvoering (diameter, perspex of saffier, kleuren van de wijzerplaat) en probeer dan een betrouwbare lokale partije te vinden die zo nodig nog wat garantie kan verlenen. Of waag een gokje op AliExpress want bottomline komen ze allemaal uit China. Veel plezier ermee!

Voor wat betreft een mooiere chrono kan ik je niet adviseren, maar heb veel enthousiaste reacties op de Tissot PRX Chrono gezien.

1 like

Welkom op het forum :+1:t2:

En dat is dus het HF virus :grin:

Welkom bij de club Bobob.

Welkom op het forum. Veel lees -en kijkplezier. Leuke vraag betreffende de chrono. Voor jouw budget zou ik ook kijken naar een Yema Spreedgraf

2 likes

Welkom op dit mooie forum ,veel te lezen en info op te doen hier :grinning:Succes met je zoektocht en koop wat jij mooi vind.!

Mijn beste,

Van harte welkom in die fascinerende kring van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Poljot24.de is prima. Julian Kampmann verkoopt geen rommel, en doet ook service voor héél scherpe prijzen. Heeft een pak toffe chronos liggen, vaak Poljot 3133 gebaseerd. Sterk aangeraden.

1 like

Van harte welkom!

Welkom BoboB op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie.

Een mooie tijd hier toegewenst!

Welkom :+1:

Welkom en succes met je zoektocht :+1:t2:

Welkom op dit leuke Forum!

Heel goed dat je voor jezelf al een limiet stelt wat je zou willen uitgeven.
Mijn advies is om je goed te verdiepen in een horloge en het uurwerkje. Het is leuk en leerzaam om iets meer te weten te komen van het merk en specifieke uurwerk wat jij op het oog hebt.
Gun jezelf vooral de tijd en kijk goed rond. Er zijn voldoende juweliers die een leuke (gebruikte) collectie hebben. Ga passen en voelen en doe geen impuls aankoop.
Heel veel plezier op het forum en nogmaals welkom!

André

Welkom

Welkom hier bij HF !

Welkom en veel plezier hier op HF

Welkom op HF! En ja, dat is ook wel een héél mooie! Maar, wordt mogelijk wel even zoeken en, inderdaad, niet goedkoop.

Ik vind de hierboven voorgestelde ML, bij Jaap/Ten2Two en de Yema eigenlijk best wel goede opties, voor nu, om even de autochronohonger te stillen, voorlopig. :wink:

1 like

De Seagull 1963 biedt je veel waar voor het geld. Bij Poljot.de kun je ze in alle maten en kleuren uitzoeken, betrouwbaar adres.

En in het blauwe verkoopdeel staat een als nieuwe voor weinig met saffier.
:innocent: