Dag allen!
Ik lees hier al een tijdje mee, maar nu toch maar even voorstellen! 28 jaar oude Belg (Zuid - Limburg) en sinds kort gek van (automatische) horloges.
In eerdere jaren wel wat gezondigd met enkele ‘modemerkjes’ gehad, zoals een mvmt, woodwatch e.d. . . . maar hé, vergeef me, ik wist niet beter
In april eerder toevallig mijn eerste ‘echte’ horloge gekocht, een Seiko SRPD61K1 (zie foto hieronder) . . Sinds ik die Seiko heb is de interesse alleen maar gegroeid en ben ik eigenlijk constant aan het uitkijken geweest naar een volgende aankoop. Mezelf goed kunnen beheersen om dat niet te doen, maar nu is het toch zo ver, dus wou ik even wat meer info van mensen met meer verstand van horlogerie.
Gezien mijn andere interesse over alles gaat wat gemotoriseerd is, leek een chrono me leuk. Mijn (semi) grail chrono is dan ook een prachtige TAG Heuer CBK221C.FC6488 . Echter ligt deze momenteel nog wat boven budget.
Ik wil nu max € 1.500 spenderen als ik wat tegenkom dat ik echt leuk vind, maar goedkoper is beter. Mag ook occasie zijn, zodat de kop er reeds af is moest ik tot een herverkoop overgaan om toch ooit die Tag te bemachtigen.
Zelf ben ik al enkele keren de Seagull 1963 tegengekomen en vind ik dat voor zijn geld wel een heel leuk horloge. Vooral dan crème kleurige panda. Hierover dus de eerste vraag. Er zijn zoveel online winkels die deze aanbieden, welke is nu de meest ‘echte’? Of kwalitatief de beste. Ook zie ik ze zowel met Acryl als met Saffier voorbij komen, geen idee wat opportuun is. De prijzen gaan van 250 tot ongeveer 350 merk ik. Ik ben deze opties al tegengekomen:
- Poljot
- Seagull1963.com
- Bartels watches
- c&b watches
Welke shop kunnen jullie aanraden? Iemand ervaring mee?
Tweede deel van de vraag: als jullie andere voorstellen hebben voor een eerste chrono aankoop, met een budget tot € 1.500, shoot!
Alvast bedankt voor de antwoorden en in general, voor dit enorm informatieve forum!
Groeten!